REDAKCIJA REKOMENDUOJA
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2018 m. Vasario 3 d. 09:37

Savivaldybė užsimojo motokroso trasą paversti kotedžų kvartalu

Šiauliai

Andrius TverijonasŠaltinis: Etaplius.lt


28077

Bačiūnuose esančią motokroso trasą valdininkai planuoja paversti gyvenamųjų namų kvartalu, o sportininkus išprašyti lauk. Trasa besinaudojančio sporto klubo prezidentas griebiasi už galvos – nejaugi mažai Šiauliuose žemės – ir kaltina Savivaldybę dokumentų klastojimu. Neaiškus ir šalia esančios kartingų trasos likimas.

Naujas kvartalas su dvidešimties metų senumo kvapeliu

Praėjusių metų liepą Vyriausybė nuosavybės teise perdavė Savivaldybei Bačiūnuose esančias motokroso ir kartingų trasas. Naujieji šeimininkai nesnaudžia: šiuo metu atliekamas trasų atskyrimas ir ruošiamas sprendimo projektas dėl motokroso trasos likvidavimo.

Kaip teigia Savivaldybės Strateginės plėtros ir ekonomikos departamento Ekonomikos ir investicijų skyriaus Turto valdymo poskyrio vedėja Irena Krugiškienė, trasą likviduoti nuspręsta, mat čia suprojektuotas gyvenamųjų namų kvartalas. Dalis sklypų jau perduota piliečiams kaip kompensacija už turėtą žemę.

Kodėl gyvenamųjų namų kvartalas suprojektuotas motokroso trasoje, vedėja paaiškinti negali. Sako, kad toks sprendimas buvo priimtas prieš daugiau nei dvidešimt metų, tvirtinant detalųjį miesto planą.

„Vyturių–Bačiūnų gyv. rajono detalaus išplanavimo projekto sprendiniai patvirtinti Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 1997 m. sausio 30 d. sprendimu Nr. 214, nepateikiant motyvų“, – patikslina Savivaldybės atstovas spaudai Vitalis Lebedis bei pasidalija sprendimo kopija.

Ant jos – tuomečio Šiaulių miesto mero Alfredo Lankausko parašas. Galbūt jam žinomi sprendimo motyvai? „Viena iš priežasčių – ten esančių ir būsimų gyventojų skundai dėl motokroso trasoje kylančio triukšmo. Kita priežastis susijusi su geležinkeliais. Buvo planai naikinti geležinkelio atšaką į Zoknių karinį aerodromą ir daryti ją iš kitos geležinkelio pusės. Dar savu laiku buvo numatytas viadukas į Bačiūnų gatvę. Bet aš, būdamas technokratas ir techninių sporto šakų atstovas, norėjau trasą palikti“, – gera atmintimi nustebina A. Lankauskas.

Vieni kitus siuntinėja į prokuratūrą

Motokroso trasa besinaudojančio sporto klubo „Dakaras Šiauliai“ prezidentas Povilas Karlinskas prisipažįsta esąs šokiruotas dėl valdininkų veiksmų. „Pasikvietė mus ir pasakė: „Čia statysime namus, tiesime kelius.“ Lyg Šiauliuose mažai žemių būtų! Tai yra susidorojimas su techniniu sportu. Šiauliuose apskritai techninis sportas apleistas“, – įsitikinęs P. Karlinskas.

Klubo prezidentas aiškina, kad šeimininkauti motokroso trasoje Savivaldybė neturi teisės. „Trasa oficialiai įregistruota mūsų klubo, tam skyrėme lėšų, atlikome matavimus – aš turiu dokumentus. Kai pasakiau apie tai valdininkams, jie nustebo: „Kaip tu čia įregistravai? Nelegalu. Gal reikia tave į prokuratūrą atiduoti?“ Man atrodo, kad Savivaldybę reikia į prokuratūrą atiduoti. Už dokumentų klastojimą“, – piktinasi
P. Karlinskas.

Jis aiškina, kad moto-kroso ir kartingų trasos, kaip valstybės nuosavybė, buvo įregistruotos 1996 m. lapkritį bei patikėjimo teise perduotos valdyti Kūno kultūros ir sporto departamentui. Taigi Šiaulių miesto savivaldybės tarybai 1997 m. tvirtinant detalųjį planą ir vietoje motokroso trasos projektuojant gyvenamųjų namų statybą, trasa jai nepriklausė.

Autosporto patriarchui antrina sūnus Darius: „Vyriausybė Savivaldybei žemę perdavė, turėdama tikslą puoselėti sportą, didinti gyventojų užimtumą. Jeigu būtų žinoję, kad valdininkai ten planuoja statyti kotedžus, nebūtų perdavę. Aš dabar ruošiu raštą Valstybės kontrolei, kad Savivaldybė nevykdo įsipareigojimų. Kiek man žinoma, vidaus reikalų ministras yra perdavęs dokumentus svarstymui dėl žemės susigrąžinimo. Va kaip dirba mūsų Savivaldybė, mūsų merai – nesiskaito net su Vyriausybe.“

D. Karlinskas taip pat rodo raštą, gautą iš LR vidaus reikalų ministerijos. Jame pažymima, kad praėjusių metų liepą Savivaldybei perduotas turtas iš tiesų turi būti panaudotas konkrečiai veiklai – kūno kultūros ir sporto plėtojimui, gyventojų poilsio organizavimui – vykdyti.

Likviduos vieną, ateis eilė kitam?

Nepaisant prieštaravimų, Savivaldybė jau yra numačiusi sportininkams naujus „namus“. „Architektūros skyrius rengia naują detalųjį planą, kuriame numatoma galimybė treniruočių procesui naudotis motokroso trasa Aleksandrijoje. Šiuo metu ja galima naudotis tik varžyboms“, – sako V. Lebedis.

Savaitraštis „Etaplius“ yra rašęs apie Aleksandrijos gyventojų skundus dėl trasoje kylančio triukšmo ir dulkių.

Šiaulietis autosportininkas Antanas Žiulpa įsitikinęs, kad analogiški skundai pasipils ir dėl Bačiūnuose esančio kartodromo – jeigu Bačiūnų motokroso trasoje išties bus įrengtas gyvenamųjų namų kvartalas. „Pjaunasi du dalykai: gyvenamasis kvartalas, o šalia jo – kartodromas. Bus kaip Vilniuje. Ten sovietiniais laikais statytą Plytinės karto-dromą per daug metų irgi apstatė namais ir dabar vyksta konfliktai. Autosportui turėtų būti paliktos erdvės, miestas galėtų plėstis į kitas puses – ar neužtenka žemių, sklypų?“ – svarsto A. Žiulpa.

Pasak jo, šiuo metu Bačiūnų kartingų trasos būklė apgailėtina: kartodromas daug metų neprižiūrimas, nepjaunama žolė, kaupiasi šiukšlės, neremontuojama trasos danga. Maža to, A. Žiulpa pasakoja, kad jau keleri metai į Bačiūnų kartodromą sportininkai negali patekti nei varžyboms, nei treniruotėms, nėra kur ruošti vairuotojų vairavimui ant slidžios dangos.

„Kiti miestai, kitos valstybės tokius kartodromus statosi tuščioje žemėje, kad tik galėtų propaguoti autosportą, organizuoti renginius. Pas mus – atvirkščiai. Vietoje to, kad tobulintų autosportą, Šiaulių miesto valdžia nori jį visiškai „suvalgyti“, – sako A. Žiulpa, praėjusią savaitę organizavęs diskusiją tarp sportininkų ir valdininkų. – Mes privalome pasakyti, kad nepasenome, nenusigėrėme, neemigravome ir norime išlaikyti savo sportą gyvą. Idealiausias atvejis – jeigu liktų abi trasos su tam tikrais specialiais, visoje Europoje pripažintais apribojimais.“

 Planas. Šiaulių miesto bendrajame plane kartingų ir motokroso trasos pažymėtos kaip gyvenamos mažo užstatymo intensyvumo teritorijos. Pažymėti šiose teritorijose ir būsimi keliai.



REDAKCIJA REKOMENDUOJA