PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Sportas2019 m. Balandžio 9 d. 10:43

Šalies „Street race" čempionatas prasidėjo Alytuje

Alytus

Alytausgidas.lt įsteigtas greičiausio rato prizas atiteko Vidmantui Jankūnui

Alytaus GidasŠaltinis: Etaplius.lt


79148

Alytaus pramonės miestelyje surengtas Lietuvos „Street race" čempionato atidarymo etapas. „Marimotors racing" klubo organizuotose varžybose susirinko rekordinis dalyvių skaičius, prie starto linijos stojo greičiausi šios lenktynių serijos sportininkai iš visų Lietuvos kampelių, o nugalėtojus bei prizininkus klasėse skyrė šimtosios ir net tūkstantosios sekundžių dalys.


Foto galerija:

67620019-678-4044.jpg
294624351-636-4465.jpg
549428274-635-4670.jpg
586784518-666-3896.jpg
624862999-666-4620.jpg
715712133-660-4152.jpg
785422309-760-4564.jpg
844610344-685-4763.jpg
2044518097-681-4067.jpg
2048083347-826-4637.jpg

Pirmas „Street race" čempionato etapas susilaukė ypatingai didelio dėmesio. Per savaitę nuo registracijos pradžios varžybų organizatoriai sulaukė daugiau nei 100 dalyvių paraiškų, tad labai rimtas egazminas laukė visų: sportininkai žinojo jog klasėse laukia milžiniška konkurencija, organizatoriai suko galvą kaip išlaikyti varžybų eigą dienotvarkėje, o teisėjai bei laikininkai gaudė minutes, kad spėti bent suvalgyti sumuštinį. Per dieną Alytuje įvyko net 500 startų, tačiau su savo užduotimi lenktynių mechanizmas susitvarkė puikiai. 10 valandą startavę varžybos baigėsi 17.30 su paskutine įteika komandinės įskaitos nugalėtojų taure.

Varžybų eiga

Lietuvos „Street race" čempionato trasa Alytuje (vieno rato ligis apie 2km.) daugeliui šalies lenktynininkų yra neblogai pažįstama, nors, kiekvieną kartą atvažiavę sportininkai nežino kokia tiksliai schema jų laukia, tad ir šį kartą buvo pasiūlyta nauja versija. Startavę tiesiojoje - sportininkai iškart pateko į „susuktą", tačiau gan greitą bei pavojingą kelių aikštelių atkarpą, o vėliau suko į ilgiausią ir labai greitą trasos dalį, kurioje kiekvienas galėjo pasitikrinti savo drąsos ribas. Kiekvienos klasės dalyviai koviniu režimu įveikė 5 važiavimus (pirmas važiavimas bandomasis, likę keturi - įskaitiniai). 4 rezultatų suma ir išaiškino greičiausius I etapo sportininkus. Rimtų incidentų neįvyko ir tik nedidelė dalis sportininkų traukėsi dėl techninių automobilių gedimų.

SGC 1

9 sportininkai susirungė klasėje „SGC 1". Nors daugelis sužiuro į 2018 metų klasės čempioną Mindaugą Šimkevičių (#8, „Honda civic"), tačiau šį kartą jam labai rimtai pasipriešino „Alytaus autoklubo" garbę gynęs Vaidas Karašauskas (#5, „Honda civic"). Nuo pirmo važiavimo M. Šimkevičius pamažu vis greitėjo, neprisirinko baudos sekundžių ir regis, viskas vyko pagal planą. Tačiau V. Karašauskas trečio važiavimo metu „įsuko" rekordinį trasos laiką klasėje, kuris ir padėjo susikrauti šiokią tokią persvarą prieš pagrindinį varžovą, nors anksčiau jis gavo 5 sekundžių baudą už nuverstą gairelę.

Buvo akivaizdu, kad paskutinis važiavimas nulems viską ir už konkurentą kiek anksčiau finišavęs Vaidas susiėmė už galvos. Jam teisėjai vėl įpaišė 5 sekundžių baudą. Netrukus dienos pasirodymą užbaigė ir M. Šikmkevičius. Sunku buvo patikėti, kai realiu laiku internete veikianti rezultatų sistema parodė, kad vis vien, net su 10 sekundžių laiko bauda laimėjo Vaidas Karašauskas (bendras laikas - 06:15:406). Antroje vietoje finišavęs Mindaugas Šikmevičius (bendras laikas - 06:15:631) jam pralošė viso labo 225 tūkst. sekundės dalis. Trečias klasėje „SGC 1" - Matas Kavaliauskas (#6, „Mitsubishi Colt"). Jam iki greičiausių klasės varžovų trūko nemažai - kiek daugiau nei 6 sekundžių. Lietuvos „Street race" čempionate tai yra be galo daug (bendras 4 įsk. važiavimų laikas - 06:21.676).

SGC 2

Dalyviais gausioje „SGC 2" klasės įskaitoje sužibėjo Žydrūnas Vilčinskas „KTK Autoklubas". 16 numeriu pažymėtą „Honda Civic" vairavęs pilotas nuo bandomojo ruožo nepaliko nė menkiausio šanso varžovams. Pirmame važiavime jis pasitikrino trasą ir vėliau, likusių įskaitinių ruožų metu važiavo itin stabiliai, trasą sukdamas 6 šimtųjų sekundės dalių intervale. Ž. Vilčinskas pergalę etape pelnė užtikrintai - nuo antros vietos klasėje jis „pabėgo" daugiau nei 5 sekundėmis. Dėl antros vietos nejuokais susikibo Tomas Kuzmarskas (#9, „Honda civic") bei Donatas Jankauskas (#23, „Renault Clio"). Vieną ruožą sportininkai sugebėjo įveikti identišku rezultatu, o ties finišo vėliava juos teskyrė kiek daugiau nei 1 sekundė. T. Kuzmarskas namo išsivežė 2 vietos taurę, D. Jankauskas liko trečias. Tiesa, trečios vietos laimėtojui teko ir vytis, ir bėgti. 4 vietą, arba kaip sako sportininkai - „Medinį medalį" pelniusiam Vytautui Poškaičiui (#3, „Renault Clio") iki prizininkų trejeto pritrūko vos 66 tūkstantųjų sekundės dalių!

Įdomūs I Lietuvos Street race" čempionato etapo lenktynių faktai:

  • Paraiškas startuoti pateikė beveik 150 dalyvių. Startavo 100.
  • Vien starto numerių lipdukams prireikė 19 metrų medžiagos.
  • Varžybos buvo transliuojamos gyvai portale Gazas.Lt (transliacija truko ilgiau nei 7 valandas).
  • Lenktynių metu komandinėje įskaitoje varžėsi net 8 komandos.
  • Ypač švelni pasitraukimų statistika. Tik 4 dalyviai pasitraukė dėl techninių gedimų.
  • Lenktynių metu veikė „Race taxi". „Ford Focus RS" pilotavo profesionalus sportininkas. Jei taksi keleiviai atsipirko tik padidėjusiu pulsu ir gera adrenalino doze, tai „Taxi" plafonui pasisekė mažiau. Greičio neatlaikė jį laikantis magnetas.

SGC 3

Milžiniška konkurencija ir labai arši kova dėl sezono taškų įvyko klasėje „SGC 3" (21 automobilis), kurioje dominuoja įvairių modelių BMW. Dar prieš startą bvuvo akivaizdu, kad dėl prizinių pozicijų kausis mažiausiai 5 pasiutusiai greiti lenktynininkai ir prognozės pasitvirtino su kaupu. Elektroninė starto/finišo sistema ir toliau kaito skaičiuodama tūkstantąsias sekundžių dalis, mat greičiausių klasės pilotų top-penketas kovėsi vienos sekundės intervale. Buvo keli atvejai, kai lenktynininkus ruože skyrė vos 1 tūkstantoji sekundės dalis. Naujos komandos „Marimotors racing" narys Julius Povilauskas (#30, „BMW 325") pelnė trečią vietą (nuo ketvirtos vietos jis pabėgo viso labo 751 sek. dalimis), antrą vietą pelnė „Slalomo akademijos" narys Edvinas Sabalys (#37, „BMW 323"), o geriausiai klasėje vėl pasirodė puikią formą parodęs Gytis Stalerūnas (#36, „BMW 323"). Įdomu tai, kad G. Stalerūnas tik varžybų rytą užbaigė savo automobilio paruošimą, atvaživao mažai miegojęs ir gerokai pavargęs, tačiau tai nesutrukdė laimėti pirmą sezono pergalę (bendras laikas - 06:02:259).

SGC 4

Į „Alytus Street race 2019" susirinkę žiūrovai su didžiausiu nekantrumu laukė galingiausių automobilių, klasės „SGC 4". Joje vėl ypač didelė konkurencija ir vėl greičiausi, puikiai žinomi Lietuvos sportininkai. Šį kartą labai rimtas ambicijas iškart parodė Audronis Gulbinas (#59, „Subaru Impreza GT"). Vienas stirpiausių „AG racing" komandos lenktynininkų nuo pirmo rato užspaudė iki dugno, pagerino einamąjį trasos vieno rato rekordą ir užtikrintai pelnė pergalę pirmame Lietuvos „Street race" čempionato etape. O „užtikrintai" reiškė tai, jog Audronis nuo antros vietos pabėgo beveik dvejomis sekundėmis. Šių varžybų metu - tokie laiko intervalai tarp prizininkų buvo gan reti ir labai solidūs. Ne mažiau arši kova įvyko tarp kitų amžinų varžovų - „Marimotors racing" sporto komandos vadovo Kęstučio Bielevičiaus (#55, „Ford Focus RS") bei Vyčio Pauliukonio, kuris su klasės nugalėtoju dalijosi tuo pačiu automobiliu. Šį kartą daug greitesnis buvo antrą vietą klasėje pelnęs K. Bielevičius (bendras laikas - 05:51:726), o rasti papildomų sekundės dalių Vyčiui kažkodėl nepavyko. Turėdamas 2 sekundžių deficitą prieš antros vietos laimėtoją, V. Pauliukonis pelnė trečią poziciją klasėje „SGC 4". Beje verta paminėti prizininkų užribyje likusį Justiną Kvaraciejų. Pernai su tais pačiais varžovais analogiškose varžybose kovojęs sportininkas laimėjo viską ką galima laimėti, o šį syk korta nekrito. „Marimotors racing" komandos narys J. Kvaraciejus (#81, „Subaru Impreza") finišavo sau neįprastoje, 4 vietoje.

OC

Laisvoje automobilių įskaitoje OC - tikras anšlagas. Prie starto linijos šioje klasėse stojo dar 41 dalyvis, jų tarpe ir 5 neoficialios „Retro" įskaitos automobiliai. Šioje klasėje gali startuoti bet kurios klasės lenktynininkai ir taip pat - lenktynininkai, kurių automobiliai neatitinka techniniams SGC reikalavimams. Vienas jų - Vidmantas Jankūnas (#91, „Mitsubishi Lancer EVO IV"). Vidmantas atvažiavo nusiteikęs labai rimtai. 4 įskaitinių važiavimų metu jis pasiekė rekordinį trasos įveikimo laiką (01:24:428) ir kelis syk perlipęs 1:25 min. ribą pelnė pirmą vietą klasėje bei tradicinį Alytausgidas.lt įsteigtą trofėjų už vieną greičiausią trasos ratą. „OC" važiavimo metu pagaliau pabudo ir Justinas Kvaraciejus. Nuo lyderio jis atsiliko beveik 2 sekundėmis ir laimėjo antrą vietą, o „SGC 4" klasės nugalėtojas Audronis Gulbinas finišavo trečias. Beje dvigubą pergalę šventęs Vidmantas Jankūnas - varžybų dieną šventė savo gimtdienį, tad geresnės dovanos sportininkui negalima buvo sugalvoti.

Komandinė įskaita

Tenka pripažinti, jog ankstesnių greituminio slalomo čempionato etapų metu (šiemet čempionatas pavadinimą pakeitė į „Street race") komandinė įskaita nebuvo labai populiari. Prieš varžybas etapų organizatoriai sulaukdavo vos 2-4 komandų paraiškų. Nenuostabu, kad šiemet, kai pirmame etape startavo 100 dalyvių - kovai užsiregistravo net 8 komandos. Trečią vietą pelnė pirmą oficialų sezoną pradėjusi komanda „Marimotors racing" (28 tšk.), antroje vietoje „AG Racing" (30 tšk.), o garbingiausią komandinį trofėjų namo išsivežė „KTK Autoklubas" komanda surinkusi 31 tašką.

Lietuvos „Street race" čempionato I etapo organizatoriai dėkoja sportininkams bei varžybų rėmėjams ir atsisveikina iki liepos 6 dienos. Mindauginių savaitgalio metu, komanda „Marimotors racing" sportininkus pakvies į antrą Lietuvos „Miniralio" čempionato etapą „GFR 2019".