PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Mokslas2025 m. Sausio 3 d. 13:47

Šalčininkų rajonas lyderiauja STEAM veiklose

Šalčininkai

Šalčininkų rajono savivaldybės nuotr.

EtapliusŠaltinis: Šalčininkų rajono savivaldybė


337202

Šiuolaikinėje sparčiai besikeičiančioje visuomenėje STEAM ugdymas mokyklose sparčiai plečiasi, atverdamas naujas galimybes tiek mokiniams, tiek mokytojams. Integruotas mokslų, technologijų, inžinerijos, menų ir matematikos mokymas(is) padeda mokiniams įgyti tarpdisciplininių žinių, skatina kūrybiškumą ir ugdo gebėjimą spręsti realias problemas.

Vis daugiau mokyklų diegia inovatyvius metodus, tokius kaip projektinis mokymasis, laboratoriniai eksperimentai ar kūrybinių technologijų taikymas, kurie ugdymo procesą daro įdomų ir prasmingą. Tokios iniciatyvos prisideda prie mokinių pasirengimo ateities profesijoms bei skatina jų susidomėjimą mokslu ir technologijomis nuo ankstyvo amžiaus.

Lyderystė STEAM srityje – tai raktas, padedantis mokykloms kurti stipresnę, bendradarbiavimu ir inovacijomis grįstą ugdymo aplinką. Mokyklų administracija ir mokytojų lyderystė šioje srityje padeda ne tik sėkmingai integruoti STEAM principus į ugdymo procesą, bet ir įkvėpti mokinius siekti aukštesnių rezultatų.

Šalčininkų rajono savivaldybės nuotr.

Gruodžio 17 dieną Šalčininkų rajono savivaldybės Tūkstantmečio mokyklų programoje dalyvaujančių mokyklų: Šalčininkų Jano Sniadeckio, Eišiškių, Eišiškių Stanislovo Rapolionio ir Jašiūnų Mykolo Balinskio gimnazijų administracijų ir mokytojų bendruomenės atstovai bei Švietimo ir sporto skyriaus specialistai aplankė Alytaus „Jotvingių“ gimnaziją, kuri turi sukaupusi didelę darbo patirtį STEAM srityje. Susitikimo metu buvo pristatyta gimnazija, jai vadovaujanti komanda, aptarta STEAM ugdymo metodika, darbas su platforma „Ateities inžinerija“, STEAM mokslų karjeros ir programos „eTwinning“ galimybės.

Taip pat plačiau kalbėta apie fenomenais grįsto ugdymo diegimą mokykloje. Fenomenu grįsto ugdymo mokymo(si) ašis – mokinių įsitraukimas, tiriant unikalų fenomeną, kuris yra interpretuotas iš gyvenimo realijų. Metodo tikslas yra funkcionaliai priartėti ir išplėsti mokinių patirtį, stiprinant jų motyvaciją, taip mokymosi procesą darant prasmingu. Išvykos dalyviai turėjo progą susipažinti ir pamatyti mokykloje įkurtą žiemos sodą, technologijų bei informacinių technologijų kabineto infrastruktūrą ir mokinių bei mokytojo darbą pamokos metu su turimais resursais.

Šalčininkų rajono savivaldybės nuotr.

Alytaus „Jotvingių gimnazija“ garsėja patirtimi – jungti STEAM mokslą su verslumu. Jau ne vienus metus gimnazija puoselėja ir tobulina mokinių verslumo kompetencijų ugdymą. Delegacijos nariams gimnazija pristatė mokinių kurtus produktus, jų sėkmės istorijas, bei pasidalino rekomendacijomis, kaip sudominti ir motyvuoti mokinius kurti nuosavas akcines bendroves.

Susitikimo metu ypatingas dėmesys buvo skirtas diskusijai apie Tūkstantmečio mokyklų programos įgyvendinimą. Kalbėta apie atsirandančius iššūkius ir problemas įgyvendinant programą, bei pasidalinta tuo, ką jau pavyko realizuoti ir kokį poveikį tai turėjo mokyklų bendruomenėms. Verta pabrėžti, kad apsilankymas Alytaus „Jotvingių“ gimnazijoje – tai žingsnis pradėti glaudesnį bendradarbiavimą ir stiprinti tinklaveiką. Šalčininkų rajono savivaldybės mokyklos, taip pat yra pasiruošusios dalintis gerąja patirtimi ir pristatyti įgyvendinamus pokyčius.

Šalčininkų rajono savivaldybės nuotr.

Vėliau Šalčininkų rajono savivaldybės delegacija apsilankė Alytaus STEAM atviros prieigos centre – tai Kauno kolegijos padalinys, kuriame mokiniai gali praktiškai susipažinti su gamtos, technologijų, inžinerijos, matematikos mokslų dėsniais ir naujausiais išradimais, savarankiškai eksperimentuoti ir kurti. Ypatingas dėmesys skiriamas iniciatyvumo, verslumo ir lyderystės ugdymui. Centre nuo darželio iki universiteto formuojama nauja inovacijų kultūra, populiarinamas mokslas, auginami būsimieji tyrėjai. STEAM centre taip pat sudaromos galimybės tobulinti kvalifikaciją regiono mokytojams, o visuomenė gali susipažinti su moksliniais tyrimais ir inovacijomis.

Šalčininkų rajono savivaldybės nuotr.

Prie apskritojo stalo buvo pristatyta STEAM centro programų įvairovė, jų pasirinkimo ir tarpinstitucinio bendradarbiavimo galimybės. Išvykos nariai, taip pat turėjo progą apsilankyti biologijos ir chemijos, robotikos ir informacinių technologijų, maisto technologijų, kulinarinio meno ir sveikatingumo bei fizikos ir inžinerijos laboratorijose. Jose buvo išsamiai pristatytos darbo su mokiniais patirtys: praktinių įgūdžių lavinimas ir tiriamosios veiklos vykdymas. Lankymosi laboratorijose metu taip pat buvo aptarta, kokiu būdu yra lavinami mokinių tikslieji ir analitiniai įgūdžiai bei bendradarbiavimo ir komandinio darbo kompetencijos.

Šalčininkų rajono savivaldybės nuotr.

Laboratorijų darbuotoju teigimu, yra pastebėta, kad tokia ugdymo(si) forma motyvuoja mokinius bei didina jų susidomėjimą veiklos įgyvendinimo procesu bei gautu rezultatu. Alytaus STEAM centras yra atviras bendradarbiavimui, kai kuriems, išvykoje dalyvaujančių mokyklų, mokiniams jau teko lankytis centre, todėl numatytos tolimesnės bendros veiklos perspektyvos ir darbo plėtros galimybės.

Gauta turininga patirtis, įžvalgos bei idėjos prisidės prie mokyklų veiklos tobulinimo, kryptingo pokyčių valdymo bei sėkmingo „Tūkstantmečio mokyklų“ programos įgyvendinimo.

#ŠALČININKAI#STEAM#ALYTUS