Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
BNS nuotr.
Reporteris DovilėŠaltinis: Etaplius.lt
Statant ir rekonstruojant naujus pastatus, jų parkingo aikštelėse elektromobilių įkrovimo prieigų turės būti įrengta 20 proc. nuo bendrų automobilių stovėjimo vietų skaičiaus.
Gyvenamuose pastatuose šalia penktadalio vietų elektromobiliams dar turės būti įrengiama elektros kabelių infrastruktūra, kad vėliau kiekvienoje automobilių stovėjimo vietoje būtų galima įrengti elektromobilių įkrovimo prieigas.
Tai numato naujas statybos techninis reglamentas, kurį siūlo aplinkos ministras. Šitie pakeitimai taip pat galiotų rekonstruojant ir gyvenamuosius (pavyzdžiui, daugiabučius), ir negyvenamuosius (pavyzdžiui, prekybos centrus) pastatus, tokia pati tvarka veiktų atnaujinant pačias stovėjimo aikšteles.
„Daugelis elektromobilių vairuotojų skundžiasi nepakankama infrastruktūra – reglamento pakeitimu siūlome išspręsti šį trūkumą. Elektromobilių era neišvengiamai prasidėjo, todėl pradedant naujas statybas ar rekonstrukciją reikės atsižvelgti į elektrinio amžiaus judumą“, – sako aplinkos ministras Simonas Gentvilas.
Tiesa, penktadalio taisyklė galios tuo atveju, jei pastate ar jam priklausančioje automobilių stovėjimo aikštelėje numatoma įrengti daugiau kaip 5 automobilių stovėjimo vietas.
Galiojantis statybų techninis reglamentas nenumato būtinybės įrengti įkrovimo stotelių šalia gyvenamųjų namų, o negyvenamųjų pastatų parkingams buvo numatyta kas penktoje stovėjimo vietoje nutiesti kabelį, jeigu aikštelės dydis sudaro daugiau kaip 10 vietų.