Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Žydrūnas PilitauskasŠaltinis: Etaplius.lt
Ketvirtadienį vykusio Rietavo savivaldybės Tarybos posėdžio metu pristatytas ir projekto „Anglies dvideginio mažinimas logistikoje“ baigiamasis rezultatas – hibridinis automobilis. Projekto suma – 90 tūkst. Eur. 69 tūkst. Eur kainavo automobilis, likę pinigai skirti bendroms projektinėms išlaidoms. Savivaldybei prie jo teko prisidėti 7,5 proc., iš kurių dalį dar grąžino Vidaus reikalų ministerija.
Apie projektą ir jo inovatyvumą Tarybos nariams pasakojo projekto ekspertų tinklo konsultantas Ugnius Savickas. Jis teigė, kad Rietave prie išorinių pasiekimų gali būti įrašytas dar vienas. Pirmą kartą savivaldos istorijoje imtasi diskutuoti bei taikyti iniciatyvos partnerių ir kitų Europos šalių praktikas, siekiant sumažinti vidutinio ir sunkaus transporto poveikio miesto taršos, triukšmo, transporto srauto aspektus. Projekto laukiamas rezultatas buvo itin teršiančios ir nudėvėtos Rietavo miesto seniūnijos transporto priemonės pakeitimas į aplinkai draugišką hibridinį automobilį (elektrinį/dyzelinį). „Nesame pajėgūs mažinti transporto priemonių skaičiaus, o augant gyventojų skaičiui, natūralu, kad daugės ir automobilių, tad šis projektas siekia šviesti visuomenę ir demonstruoja draugiškos aplinkai kuro rūšies transportą kaip tinkamiausią alternatyvą“, – posėdžio metu kalbėjo U. Savickas.
Visi buvo pakviesti į lauką apžiūrėti naują automobilį, kuris atiteks Rietavo miesto seniūnijai. Išmanus hibridinis (Intelligent Plug in Hybrid) krovininis automobilis (3,5 tonų kategorija) „Iveco Daily“ varomas pakraunamu elektriniu ir alternatyviai dyzeliniu varikliais. Tokio tipo automobilis yra ne tik išmanus, efektyvus, bet ir draugiškas aplinkai. Automobilis, pasitelkus GPS, gali nustatyti žaliąsias miestų zonas ir jose automatiškai persijungia į elektrinį režimą. Eksploatuojant automobilį mišriuoju režimu, kuro sąnaudos sumažinamos 25 proc. Regeneravimo sistema elektros akumuliatoriai yra kraunami automobilio stabdymo metu. Šią mašiną eksploatuojant tik elektriniu varikliu, vienu įkrovimu galima nuvažiuoti 50 km atstumą – tokiu atveju dyzelino sąnaudos sudarys 0,5–1 litrą 100-ui kilometrų. Važiuojant ilgesnes distancijas hibridiniu režimu, sąnaudos kils (2–3 litrai 100-ui kilometrų).
Automobilis turi ir lėto pakrovimo stotelę, kuri galės būti laikoma garaže ir pakraus automobilį per 4–5 valandas. U. Savickas sakė, kad tokie krovininiai automobiliai tinkamesni trumpesnėms distancijoms, tad važinėjant Rietave, bus galima išsiversti ir tik su elektra, dyzelino beveik neprireiks. „Tokio automobilio, kurį būtų įsigijusi savivalda, niekur kitur nėra. Rietavas yra pirmasis ir tampa puikiu pavyzdžiu Lietuvai. Įmonė, pagaminusi automobilį, dažniausiai gamina keleivinius autobusiukus. Šis automobilis – labai rimta inovacija Europos mastu, nes klasikinis standartinis automobilis paverstas hibridiniu. Jis naujas, gautas tik prieš keletą dienų, bus papuoštas projekto atributika, kad visi matytų ir didžiuotųsi savo miestu“, – kalbėjo U. Savickas.
Rietavo seniūnija iki šiol turėjo seną „Volswagen transporter“ automobilį, kuris vidutiniškai naudojo 10 litrų dyzelino 100-ui kilometrų ir generuodavo 1380 kg anglies dvideginio per metus (nuvažiuojant per mėnesį maždaug 500 km trumpomis distancijomis). Su naujuoju automobiliu atmosferos tarša bus gerokai mažesnė – net iki 92 proc. (išmetama net 966 kg mažiau anglies dvideginio).
Tarybos nariai, administracijos darbuotojai, seniūnai turėjo galimybę iš arčiau apžiūrėti automobilį, o visai netrukus jis išriedės į gatves, tad jį galės pamatyti visi miesto gyventojai.