REDAKCIJA REKOMENDUOJA
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Jaunimas2023 m. Gegužės 4 d. 11:28

Respublikinė metodinė-praktinė konferencija Šiaulių universitetinėje gimnazijoje

Šiauliai

Etaplius.LTŠaltinis: Etaplius


266258

STEAM mokymas šiuo metu laikomas vienu populiariausių ir efektyviausių ugdymo metodų. Jis apima gamtos mokslus, inžineriją, technologijas, menus, matematiką ir skatina paties mokinio aktyvų, sąmoningą mokymąsi, padeda jam išsiugdyti gyvenimui svarbių kompetencijų. Tai vienas iš svarbiausių ugdymo tikslų šiandien.

Norėdama paskatinti mokytojus dalytis metodine patirtimi, kūrybinėmis idėjomis ir praktinėmis įžvalgomis siekiant įgyvendinti šį tikslą Šiaulių universitetinė gimnazija inicijavo respublikinę metodinę-praktinę konferenciją ,,STEAM galimybės patirtine ir projektine veikla grindžiamame ugdymo procese.“

Konferencija, kurios programą sudarė dvi dalys: praktinė ir teorinė, vyko balandžio 26 d. Pirmoje dalyje ŠUG mokytojai supažindino dalyvius su integruoto, patirtine veikla grįsto projekto „Nuo grūdo iki picos“ veiklomis. Dalyviai galėjo stebėti, kaip mokiniai, susipažinę su pagrindiniu duoniniu augalu – kviečiu, kūrė ekonominę, virtualiąją, muzikinę ir maistinę picas. „Grūdo laboratorijoje“ jie mokėsi atpažinti svarbiausių duoninių augalų grūdus, pro mikroskopą tyrinėjo kviečio grūdo sandarą, aiškinosi, iš kurios grūdo dalies išauga augalas, kuri dalis sumalama į miltus, kuo naudingos sėlenos, eksperimentiniu būdu nustatė miltų baltymus ir angliavandenius, dėliodami paveikslėlių dėlionę išmoko lotynišką kviečio pavadinimą.

Veikloms vadovavo mokyt. D. Meškaitė ir L. Ladygienė. ,,Ekonominėje picoje“ (mokyt. K. Nosamienė) mokiniai modeliavo picos gamybos procesą ir sužinojo, kokią įtaką gamybos rezultatams daro vieno veiksnio (žmogiškųjų išteklių) padidinimas, nustatė, kiek darbuotojų reikėtų samdyti. Mokytojos D. Vaivadienė ir I. Daukšienė pasiūlė mokiniams sukurti virtualių picų, o tikromis picomis, kurių įdarą iš pasirinktų ingredientų ruošė patys, mokiniai gardžiavosi technologijų kabinete, kur veiklai vadovavo mokyt.

V.Vasiliauskienė ir V. Čibinskienė. Pirmąją dalį vainikavo visų mėgstama ,,Muzikinė pica“, kuri atsiskleidė muzikos daugiasluoksniškumo principais, geografine picos lokacija, vedančia į Italiją, puikios muzikos šalį. Mokiniai dainavo itališkai, vartodami muzikos terminus ,,forte“, ,,piano“, ,,bravisimo“, kūrė melodinę ir ritminę improvizaciją ir smagiai muzikavo pagal „Eurovizijos 2020“ nugalėtojų, italų grupės ,,Maneskin“, muziką. Padedami mokytojų R. Stoškuvienės ir K.Stoškaus išbandė ir lietuvišką muzikinę improvizaciją lietuvių liaudies sutartinės ,,Čiūto tūto“ motyvais.

Antroji konferencijos dalis buvo skirta pranešimams. Visus sudomino svečių iš Šiaulių technikos kūrybos centro (Julija Muningienė, Roman Šarpanov, Gintautas Jazdauskas) skaityti pranešimai apie iššūkiais grįstą ugdymą, žaidimų galią įtraukiant mokinius į aktyvų ugdymąsi ir projektais, pvz., „Ateities miestas“, grįstą ugdymą. Kolegės iš Pakruojo „Atžalyno“ gimnazijos (R. Vinckūnaitė, D. Makauskienė, R. Bertulienė, R. Augustuinaitienė, V. Gudonienė) supažindino su STEAM dalykų mokymusi naudojantis projekto ERAZMUS+ teikiamomis galimybėmis bei STEAM galimybėmis neformaliojo ugdymo veiklose. Turtinga šio mokymo patirtimi Radviliškio Lizdeikos gimnazijoje pasidalijo mokytojos A. Šmukštienė ir J. Caporkienė.

STEAM metodiką ir kūrybiškumo kompetencijos ugdymą Šiaulių „Saulėtekio“ gimnazijoje aptarė mokytoja O. Girjotienė. Mokinių patirtine veikla vykdant integruotą projektą „Bulvės kelias“ pasidalijo ŠUG mokytojos A. Alijošienė, D. Meškaitė, V. Marcišauskaitė.


Kaip teigė konferencijos dalyviai, STEAM – gebėjimas spręsti problemas kūrybiškai. Pranešimuose akcentuota mintis, kad STEAM yra galimybė išbandyti įvairias prieigas, pavyzdžiui, ,,zombių apokalipsę“, ne tik teoriškai, bet ir praktiškai. Tai, kad šiuolaikinė mokykla yra sudėtingame, iššūkiais grįstame kelyje, apibendrindama konferencijos veiklą pabrėžė ir Šiaulių universitetinės gimnazijos direktorė I. Žemaitienė. Ji teigė, kad „technologijų amžius virto inovacijų amžiumi. O praeitą savaitę nuskambėjusi frazė, jog kosmosas naujoji pramonės šaka, privertė suglumti.

Pasaulis labai keičiasi, tad natūralu, jog ir mokyklos reaguodamos į aplinkos pokyčius priverstos keistis. Esame ir šiek tiek sutrikę, nes visi suprantame, kad tai, kaip mokėme anksčiau, nebetinka, o kaip reikia, dar nežinome. Ieškome ir jau atrandame, jog atskiras dalykinis ugdymas po truputį keičiasi į integruotą teminį ugdymą ir kaip niekad tampa svarbu ugdyti tas kompetencijas, kurių dirbtinis intelektas nepakeis.

Nors ir nežinome, kokie ateityje bus darbai, kokių įgūdžių reikės jiems atlikti, bet, ko gero, STEAM yra ir bus viena iš tų edukacinių disciplinų, kuri ugdo vienas svarbiausių XXI amžiaus kompetencijų – kritinį mąstymą, kūrybiškumą, problemų sprendimą, gebėjimą dirbti komandoje.“ Konferencijos dalyviai nuotaikingai dalijosi patirtimi ir sutiko, kad STEAM dalykų geriausia mokytis per praktinę veiklą ir kad svarbu rasti pusiausvyrą tarp tradicinio – linijinio – mokymo ir šiuolaikiško, grįsto patirtinėmis veiklomis.



REDAKCIJA REKOMENDUOJA