Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Reporteris SkaistėŠaltinis: Etaplius.lt
Daugiabučių namų renovacijai spartinti skirti teisės aktų pakeitimai, kuriuos siūlo Aplinkos ministerija, padėtų įgyvendinti Vyriausybės iškeltą siekį per metus atnaujinti po tūkstantį daugiabučių.
Patikslinus pirmąjį iš siūlomų keisti teisės aktų – Daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) investicijų plano rengimo tvarkos aprašą, būtų sudarytos sąlygos paspartinti paslaugų renovacijos investiciniams planams parengti pirkimus. Kaip numato patikslinto Tvarkos aprašo projektas, būtų galima šias paslaugas pirkti ne tik per CPO LT administruojamas elektronines pirkimų sistemas, bet ir Viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka, kai pirkimus vykdo perkančioji organizacija, arba Daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto (ar jo dalies) rengimo, projekto (ar jo dalies) ekspertizės atlikimo, statybos techninės priežiūros paslaugų ir statybos rangos darbų pirkimo tvarkos aprašu nustatyta tvarka, kai pirkimus vykdo kiti subjektai.
Kitas investicijų planų rengėjams svarbus pakeitimas– tai, kad preliminari namo renovacijos statybos darbų kaina būtų nustatoma pagal periodiškai atnaujinamus įkainius, skelbiamus Būsto energijos taupymo agentūros (BETA), o nuo lapkričio 1 d., reorganizavus BETA, Aplinkos projektų valdymo agentūros svetainėje. Iki šiol ji buvo nustatoma pagal CPO LT svetainėje skelbiamus įkainius, kurie atnaujinami kas dveji metai. Todėl per tą laiką pabrangus statybinėms medžiagoms dažnai nepavyksta nupirkti rangos darbų.
Artimiausiu metu bus parengti ir kitų teisės aktų pakeitimų daugiabučių renovacijai spartinti projektai. Jais numatoma leisti, pasikeitus renovacijos projekto biudžetui, projekto administratoriams atlikti investicinių planų tikslinimo procedūrą – nustatyti, kad biudžetą galima keisti savininkų protokoliniu sprendimu, kurio pagrindu keičiama valstybės paramos sutartis. Taip pat planuojama tobulinti valstybės pagalbos registravimo tvarką, numatant šią pagalbą teikti ūkinę veiklą vykdančiam buto savininkui be jo sutikimo ar pritarimo, jeigu savininkai priima sprendimą namą renovuoti.
Iš kitų planuojamų pakeitimų pažymėtinas siūlymas sudaryti galimybę statybos rangos darbus pirkti kartu su projektavimu nepriklausomai nuo pastato dydžio, didinti projektų įgyvendinimo administravimo mokestį, kuris mokamas kaip valstybės parama, tobulinti šios paramos mokėjimo sąlygas ir keisti jos dydžius projektavimo išlaidoms apmokėti, numatyti avansinius mokėjimus už projekto administravimą, statybos techninę priežiūrą ir projekto vykdymo priežiūrą, įvesti prievolę pastatų renovacijos atveju pildyti tik elektroninį statybos darbų žurnalą.