Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
R. Pasiliausko nuotr., "Suvalkietis"
Loreta TumelienėŠaltinis: Etaplius.lt
Nuo gegužės 4 dienos Marijampolėje vyksta tilto per Šešupę Vilkaviškio gatvėje kapitalinis remontas. Eismas uždarytas. Marijampoliečiai neslepia susidomėjimo, kaip einasi darbai. Juk tiltas statytas 1924–1926 metais. 1944-aisiais besitraukdama vokiečių kariuomenė tiltą susprogdino. Po Antrojo pasaulinio karo jis buvo atstatytas, o išaugus eismo intensyvumui, ir praplatintas.
Tiltą remontuoja uždaroji akcinė bendrovė „Alkesta“, talkina subrangovai „Statybos ritmas“.
Pasak „Alkestos“ statybos vadovo Arūno Visocko, šiuo metu yra remontuojamos atramos ir tilto perdanga. Norint prieiti prie atramų pamatų, teko sumažinti Šešupės vandens lygį. Dėl to užtvenkta dalis upės. Užutėkis, kur vyksta darbai, yra apie 60 centimetrų žemiau. Miestelėnai pastebėjo po tiltu daugybę smėlio maišų. Būtent jais buvo atitvertas užutėkis, kad būtų galima dirbti prie pamatų, o vanduo neišplautų betono. Statybininkų teigimu, atramos labai susidėvėjusios, jos kapitaliai nebuvo remontuotos nuo tilto atstatymo.
Anot A. Visocko, atramų pamatų remontą tikimasi baigti birželio pirmą dekadą. Tuomet bus imamasi kolonų remonto. Senas betonas bus nudaužytas. Kiekviena kolona bus apibetonuota iš naujo apie dešimtį centimetrų, sutvirtinama armatūra, potiltis glaistomas remontiniais mišiniais. Tilto apačioje dirba bendrovės „Statybos ritmas“ darbininkai.
Darbai vyksta ir tilto viršuje. „Alkestos“ statybos darbų vadovas Darius Vitkauskas papasakoja, kad darbininkai nuima šalitilčio senąją konstrukciją, ruošiamasi naujo šalitilčio ir pakloto konstrukcijos įrengimui.
Nuimant senąją konstrukciją kairėje pusėje nuo miesto centro rasta po atkarpą senovinio grindinio. Pasak D. Vitkausko, matyti, kad kairioji tilto pusė buvo statyta daug seniau, negu dešinioji ir išsilaikiusi geriau. Dešinioji pusė, platinant tiltą, remontuota, ko gero, jau sovietmečiu. „Kitą savaitę planuojame įrengti pakabinamus pastolius. Ruošime klojinius šalitilčiams betonuoti. Paskui bus tvarkoma prietilčių ir patiltės teritorija. Baigus šiuos darbus liks pakloti naują asfaltą, įrengti naujus metalinius turėklus“, – pasakojo D. Vitkauskas.
Statybos darbų vadovas sako, kad kol kas remontas vyksta sėkmingai, objektas jiems įprastas. Vienintelė kliūtis, trukdanti darbus, – nuo karo laikų upės dugne likę sprogmenys. Atkasinėdami atramų pamatus per dvi dienas statybininkai rado tris sprogmenis. Teko kviesti išminuotojus, evakuotis. Susitrukdė kelios darbo dienos.
„Išminuotojai sako, kad nejudinami sprogmenys upės dugne gali gulėti kad ir šimtą metų, tačiau jeigu kasdamas ekskavatorius užkabins sprogmenį kaušu, neatmetama sprogimo galimybė. Taigi turime dirbti atsargiai“, – pasakojo D. Vitkauskas.
Anot jo, prie statybų atėję garbaus amžiaus marijampoliečiai papasakojo, kad po karo prisirinkę sprogmenų žaisdavo prie tilto. O išminuotojai užsiminė apie šiose apylinkėse užkastą tanką.
Tikimasi tilto per Šešupę kapitalinį remontą baigti iki rugsėjo 1 dienos ir paleisti eismą.
„Alkesta“ šiuo metu remontuoja ir tiltą Klaipėdos rajono Veiviržėnų miestelyje.