Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
pixabay.com nuotr.
Petras SkutulasŠaltinis: Etaplius.lt
Klaipėdos regioninė architektūros taryba (RAT) išnagrinėjo parduotuvės su vaistine Lietuvininkų g. 58, Šilutėje projektinių pasiūlymų atitikimą architektūros kokybės kriterijams ir pateikė išvadas bei rekomendacijas. Rekonstruojamas pastatas patenka į registruotos kultūros vertybės – Šilutės miesto istorinės dalies – teritoriją.
Projekto autorius architektas Osvaldas Jankauskas akcentavo, kad numatoma rekonstruoti dabar funkcionuojančią parduotuvę „Maxima“, mažinant pastarosios apimtį ir keičiant užstatymo liniją.
Pateiktame pasiūlyme pastatas planuojamas galu į Lietuvininkų gatvę, atstatant autentišką gatvės užstatymo liniją (šiuo metu parduotuvės pastatas yra atitrauktas į sklypo gilumą).
Prekybos salė ir įėjimas su privažiavimais projektuojami nuo Lietuvininkų gatvės pusės, sandėliai bei prekių padavimas numatytas sklypo gilumoje prie Vytauto gatvės. Pastatas vienaukštis (vietoje esamo trijų aukštų pastato), 7,5 m iki parapeto, planinė struktūra tipinė „Maxima X“ dydžio parduotuvei. Apdailai nuo Lietuvininkų g. numatomos tamsiai rudos spalvos klinkerio plytelės bei vitrinos. Kvartalo gilumoje suprojektuotas pilkos spalvos „Sandwich“ plokščių fasadas.
Atsižvelgdama į KPD Klaipėdos teritorinio padalinio pateiktus klausimus, RAT projektą pirmiausiai vertino urbanistinio integralumo, nekilnojamojo kultūros paveldo išsaugojimo, aplinkos kokybės ir atitikties darnaus vystymo principams bei išraiškos estetikos aspektais.
Ekspertų vertinimu, pastato tūris (tiek aukštis, tiek plotis) yra per mažas santykyje su dominuojančiu Lietuvininkų gatvės užstatymu – dėl to pažeidžiamas gatvės urbanistinio integralumo principas. Autoriui rekomenduojama ieškoti sprendimų tūrio didinimui, siekiant vientisesnio gatvės išklotinės sprendimo.
RAT taip pat pažymėjo, jog fasadų apdailos medžiagos, kompozicija, spalvinis sprendimas bei pagrindinė reklama nesukuria pagrindinei miesto gatvei deramos estetikos. Didelės, neskaidomos, tamsių keramikinių plytelių plokštumos ir „Sandwich“ tipo atitvarų plokštės kompoziciniu požiūriu yra per stambios, nederančios aplinkinio užstatymo kontekste. Tiek estetiniu, tiek pagarbos šios miesto dalies paveldui požiūriu tokie sprendiniai neatitinka architektūros kokybės kriterijų.
Rekomenduojama koreguoti tipinius „Maxima“ parduotuvių apdailos bei reklamos sprendinius, adaptuojant senamiesčiui labiau priimtinai išraiškai.