PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2019 m. Vasario 26 d. 11:49

Reklamos sklaidos priemonės. Kaip išsirinkti tinkamiausią?

Vilnius

Pexels.com nuotr.

Reporteris MonikaŠaltinis: Etaplius.lt


73559

Kiekviena įmonė ar bendrovė siekia padidinti pardavimus, pritraukti naujus ir išlaikyti esamus klientus. Norint padidinti pardavimus, reikia pasirinkti tam tikrą komunikacijos skatinimo kryptį. Reklamos sklaidos priemonės skiriamos į 3 grupes: ATL, BTL IR TTL. Tik kyla klausimas, kuri yra pranašesnė ir naudingesnė?

Pirmiausia, reikia žinoti ką apskritai reiškia terminai ATL, BTL ir TTL bei pagrindiniai skirtumai egzistuoja tarp minėtų grupių. ATL (Above the Line) – tai reklama tradicinėse priemonėse. Su šia reklama susiduriame kiekvieną dieną: laikraščiai, televizija, žurnalai, išorinė reklama. Tokiais atvejais žinutės turinys dažniausiai skirtas visiems, nėra taip akylai atsižvelgiama į specifines vartotojų grupes. Šios reklamos grupės pagrindinė paskirtis yra supažindinti vartotojus su prekės egzistavimu ir paskatinti aktyviai jos ieškoti. ATL reklamos vienas iš pranašumų yra tas, jog didžioji dalis visuomenės prisirišusi prie žinomų ir nelabai pakitusių reklamos priemonių. Todėl įmonės, norinčios išsaugoti esamus klientus, renkasi šią reklamos komunikacijos kryptį.

Kaip pabrėžia marketingo agentūra Black Florence, šios reklamos efektyvumas tiesiogiai priklausomas nuo žinutės, kuri yra siunčiama. Įmonių praktikoje ATL reklamos teksto žinutė dažniausiai yra paprasta, kad dauguma suprastų, kas turima omenyje. Bet tai turi ir savo pavojus bei kainą, nes tradicinės reklaminės žinutės nesužadina išskirtinio smalsumo ar susidomėjimo. Be to, ATL reklamos kaina yra santykinai didesnė, lyginant su BTL.

BTL (Below the Line) išvertus reiškia žemiau linijos. Tai reklama netradiciniuose kanaluose: parodos, tiesioginis paštas, specialiosios akcijos ar skrajutės, dalinamos specialiose vietose, kur renkasi daugiau reikiamo tipo vartotojų. Į BTL reklamos grupę taip pat įeina ir partizaninė reklama. Daugelio teigimu, BTL reklama yra tikslingesnė ir reklamos žinutė greičiau pasiekia patį vartotoją. BTL reklama nukreipta į tikslinę auditoriją ir puikiai tinka jaunesnio amžiaus vartotojams, nes jaunesnė karta nėra taip stipriai prisirišusi prie tradicinės reklamos ir yra jai atsparesnė. Tiesa, biudžetas BTL reklamai gali būti ir šiek tiek mažesnis, nes čia svarbiausia – originalumas.

Norint pasiekti maksimalų rezultatą, renkamasi TTL (Through the Line) reklamą, kuri sudaryta iš ATL ir BTL komplekso. Ši grupė jungia tradicinę ir netradicinę reklamą, tad naudojamos visos priemonės reikiamiems vartotojams pasiekti. Nors tai skamba kaip lengviausias būdas pasibelsti į tikslinės auditorijos sąmonę, tai taip pat yra ir pats brangiausias kelias. Jis reikalauja patikimų rinkos duomenų bei nemažų finansų, kurie būtų skirti ATL ir BTL grupių reklamoms. TTL reklamą sėkmingiausiai išnaudoja didelės įmonės, kurios jau yra įsitvirtinusios rinkoje ir turi pakankamą kiekį išteklių bei ambicijų pasiekti dar didesnių rezultatų. Mažesnėms įmonėms naudoti TTL reklamą gali būti rizikinga dėl plataus mechanizmų spektro, skirto vartotojams pasiekti, kuris gali priversti įmones netikslingai pasirinkti ir išvaistyti lėšas be didelės grįžtamosios vertės.

Apibendrinus, galima teigti, kad visos trys reklamos grupės turi savų pliusų ir savų minusų. Nors visų reklamos rūšių tikslas yra vienodas, jų atlikimas bei rezultatai skiriasi. Jeigu konkurentų įmonei veikia BTL reklama, dar nereiškia, kad jūsų įmonei ji turės tokį patį poveikį. Tik puikiai išnagrinėję rinką ir surinkus visus duomenis apie savo tikslinę auditoriją bei siūlomą produktą, galima spręsti, kokia reklamos grupė bus tinkamiausia. Kad sprendimai dėl reklamos priemonių būtų profesionalūs, priimkite juos pasikonsultavę su patikima reklamos agentūra.

Remiamas turinys