PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2019 m. Vasario 11 d. 08:50

Rajone nerimsta aistros dėl komunalinių atliekų

Vilnius

Širvintų ŠirvisŠaltinis: Etaplius.lt


71377

Praėjusią savaitę rašėme, kad „Širvio“ redakcija gavo skaitytojo laišką, kuriame rašoma apie gaunamas, anot laiško autoriaus, netikslias sąskaitas už buitinių atliekų išvežimo paslaugas. Apie susiklosčiusią situaciją prašėme pakomentuoti Širvintų rajono savivaldybės administracijos direktorės I. Bltušytės-Četrauskienės bei UAB „Širvintų šiluma“.

Administracija persiuntė UAB „Širvintų šiluma“ atsakymus į klausimus, iš kurių galima spręsti, kad ši įmonė su minėta skaitytojo laiške situacija yra susidūrusi. Ir pabrėžia, kad gautame skaitytojo laiške keliami klausimai atliekų turėtojams kyla, kol jie nėra susipažinę su teisės aktais, reglamentuojančiais atliekų rinkliavos skaičiavimą.

UAB „Širvintų šiluma“ teigimu, jei nustatoma, kad sąskaita gyventojui pateikta per didelė už didesnės, nei gyventojas naudojasi, talpos konteinerį bei didesnį nei faktiškai išvežimo skaičių, skaičiuojant rinkliavą, ji yra ištaisoma per mėnesį ir permoka užskaitoma skaičiuojant rinkliavą kitą mėnesį.

Į klausimą, ar 2018 m. kovo–birželio mėn. (po 3–4 mėnesius) gyventojai, dar negavę konteinerių, turi mokėti už tuos mėnesius, nors paslaugos negavo? UAB „Širvintų šiluma“ atsakė, kad dvinarės rinkliavos tvarka Širvintų rajono savivaldybėje galioja nuo 2018 m. balandžio 1 d. Pastoviąją dalį moka visi atliekų turėtojai (nekilnojamojo turto savininkai), o kintamoji dalis skaičiuojama priskyrus konteinerį.

Tam, kad išvengtų klaidų UAB „Širvintų šiluma“ patikino aktyviai dirba su gyventojais informuodama apie rinkliavos skaičiavimą. „Kartu su vežėju UAB „VSA Vilnius“ dirbama, kad gyventojai gautų jiems priskirtus tinkamus konteinerius ir pateikta tiksli informacija rinkliavai apskaičiuoti,“ – teigiama Savivaldybės įmonės rašte.

Skaitytojai taip pat klausė, kodėl daugiavaikė šeima kelis kartus prašiusi pakeisti 0,12 kub. m. talpos konteinerį į didesnį – 0,24 talpos – niekaip jo nesulaukia ir turi naudotis mažu, kai kaime šiukšlės išvežamos kartą per mėnesį. UAB „Širvintų šiluma“ patikino, kad nėra problemos pakeisti konteinerį. Rašte įmonė atsiprašo dėl nepatogumų ir ragina kreiptis į įmonės administraciją. „Mums reikalingas tikslus gyvenamosios vietos adresas arba turimo konteinerio numeris. Artimiausiu metu konteineris bus pakeistas. Mūsų interneto svetainėje www.vsa.lt nurodyti kontaktai, kuriais galima susisiekti. Galima skambinti ir nemokama linija (8 700) 70001,“ – teigiama atsakyme.

Skaitytojai kreipėsi į redakciją dar dėl vienos problemos, netikslių identifikavimo kodų ant konteinerių. UAB „Širvintų šiluma“ paaiškino, kad konteinerius gyventojams dalino vežėjas, t. y. UAB „VSA Vilnius“ ir pripažino, kad tokių neatitikimų kartais pasitaiko bei ragina gyventojus kreiptis interneto svetainėje www.vsa.lt nurodytais kontaktais arba nemokama linija (8 700) 70001. Gavę informaciją, įmonės atstovai tikina identifikavimo kodus pakeisiantys.

Išties daug sumaišties ir neaiškumų sukėlė dvinarė buitinių atliekų išvežimo paslaugų apmokėjimo tvarka. Iš skaitytojų kreipimųsi lieka aišku, kad informatyvumo apie jau daugiau nei pusmetį pasikeitusią tvarką vis dar trūksta, o klaidų visgi pasitaiko. Todėl susidūrusius su netikslumais kviečiame kreiptis nurodytais kontaktais, o jei susisiekti ar išsiaiškinti nepavyksta, tuomet redakcija laukia jūsų laiškų, žinučių ar skambučių ir situaciją aiškinsimės kartu.