Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Etaplius.lt nuotr.
Reporteris LinaŠaltinis: Etaplius.lt
„Rail Baltica“ projekto įgyvendinimui visose trijose Baltijos šalyse Europos Sąjunga iš Europos infrastruktūros tinklų priemonės (EITP) biudžeto skyrė 110,5 mln. eurų paramą, kas sudaro 85 proc. planuojamų darbų vertės (130 mln. eurų), iš kurių Lietuvos nacionalinėms veikloms finansuoti atiteks didžioji ES paramos dalis - 95 mln. eurų.
Dotacijos susitarimą praėjusią savaitę pasirašė Europos Komisijos agentūra INEA ir bendra Baltijos šalių įmonė „RB Rail“.
Lietuvoje iš šių pinigų bus finansuojamos netoli Jonavos planuojamo ilgiausio Lietuvoje geležinkelio tilto per Neries upę, kurio ilgis sieks net 1700 m, o aukštis 40 m, statybos. Taip pat bus finansuojamos tokios veiklos, kaip techninės dokumentacijos parengimas europinio geležinkelio infrastruktūros priežiūros bazės statybai, statybos darbai nuo Kauno į šiaurę Panevėžio link, vietinės reikšmės automobilių kelių planavimas ir įrengimas.
Anot AB „Lietuvos geležinkeliai“ geležinkelių infrastruktūros direkcijos direktoriaus Karolio Sankovski, šis susitarimas parodo, kad ES pozicija projekto „Rail Baltica“ atžvilgiu nesikeičia ir jis lieka prioritetiniu ES projektu, kuriam garantuojamas finansavimas.
„Šis susitarimas tai intensyvių Lietuvos atstovų ir mūsų kolegų latvių ir estų derybų su ES rezultatas, kuriame mes pasiekėme planuotą finansavimo intensyvumą, leisiantį toliau sėkmingai įgyvendinti projektą „Rail Balitca„“ - po pasirašyto susitarimo sakė K. Sankovski.
„Rail Baltica“ - svarbiausias geležinkelių infrastruktūros projektas Baltijos regione, integruosiantis Baltijos šalis į Europos geležinkelių tinklą. Projekte dalyvauja penkios Europos Sąjungos šalys: Lenkija, Lietuva, Latvija, Estija ir netiesiogiai - Suomija.
Bendra apskaičiuota projekto investicijų suma Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje yra apie 5,788 milijardo eurų. Investicijų Lietuvoje suma apie 2,474 milijardo eurų, iš kurių iki 85 proc. tikimasi finansuos ES.
Baigti tiesti europinės vėžės geležinkelį iki Talino planuojama 2025 metais, o pradėti eksploatuoti 2026 metais.
ELTA