Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Dainiaus Labučio (ELTA) nuotr.
Reporteris IngaŠaltinis: Etaplius.lt
Klaipėdos savivaldybė gavo informacijos, kad Susisiekimo ministerijoje perskirsčius kitose srityse nepanaudotas lėšas atsirado galimybė vykdyti projektą, pagal kurį Klaipėdos savivaldybė galėtų įsigyti autobusų miesto viešajam transportui. Savivaldybė planuoja, kad tai galėtų būti triašiai elektriniai autobusai.
Pasak Klaipėdos savivaldybės administracijos direktoriaus Gintaro Neniškio, praėjusią savaitę vyko pasitarimas, kurio metu preliminariai aptartos galimo projekto detalės ir eiga. Planuojama, kad toks projektas galėtų būti įgyvendintas 2023 metais.
„Tai panašus projektas, pagal kurį miestui jau buvo nupirkta gamtinėmis dujomis varomų autobusų, tik šį kartą miestas laikosi pozicijos, kad reikėtų įsigyti elektra varomų autobusų“, - sako G. Neniškis. Anot jo, sąlygos yra labai geros, nes projekto finansavimas iš struktūrinių fondų siekia net 85 procentus. Pagal šios dienos kainas skaičiuojama, kad už Klaipėdai planuojamas skirti lėšas būtų galima įsigyti 7-8 autobusus.
„Tačiau elektra varomų transporto priemonių kainos sparčiai mažėja, todėl galvojame, kad po poros metų, kai projektas bus įgyvendintas, už tuos pačius pinigus gali pavykti nupirkti ir daugiau autobusų“, - tikisi G. Neniškis. Anot jo, miestas planuotų įsigyti sudvejintų didesnės talpos autobusų, nors šiuo metu būtent tokių elektrinių autobusų rinkoje pasiūla yra labai ribota.
Iki šiol Klaipėdos gatvėmis važinėja tik dviašiai elektriniai autobusai.
Tenkins poreikius
„Dancer“ autobusus Klaipėdoje gaminančios UAB „Vėjo projektai“ generalinis direktorius Alvydas Naujėkas sako, kad šiuo metu Klaipėdoje gaminami tik dviašiai 12 metrų ilgio elektriniai miesto autobusai „Dancer“, tačiau įmonės plėtros planuose numatoma didinti autobusų modelių skaičių ir gaminti triašius autobusus.
„Nuolat stebime viešojo transporto rinkos tendencijas Lietuvoje ir Europoje, todėl, siekdami kuo labiau atitikti miestų poreikius, tobuliname jau esamo autobuso modelį bei jo technologijas“, - sako A. Naujėkas. Anot jo, tebesitęsiant COVID-19 pandemijai ir galiojant kelionių vietinio bei tolimojo susisiekimo transportu suvaržymams, pastebima, jog daugelis Europos miestų siekia viešojo transporto sistemą pritaikyti naujiems reikalavimams. Manytina, kad netgi sušvelninus pandemijos metu galiojančius ribojimus, bus siekiama sukurti sąlygas saugioms kelionėms viešuoju transportu, t. y. apribojant vienu metu vežamų keleivių skaičių bei didinant transporto priemonių skaičių ar siekiant įsigyti didesnius autobusus (pvz., mini autobusus pakeičiant 12-18 metrų ilgio autobusais, kas leistų išlaikyti saugius atstumus tarp keleivių). Matant šias tendencijas ir atsižvelgiant į Klaipėdos miesto poreikius, didesnių autobusų gamyba tampa dar svarbesniu prioritetu.
„Tikėtina, kad savo planus gaminti triašius “Dancer„ paspartinsime ir galėsime dalyvauti skelbiamame pirkime, o vėliau ir pagaminti elektrinius autobusus iki 2023 metų“, - atskleidžia planus A. Naujėkas.