Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Mariaus Morkevičiaus (ELTA) nuotr.
Reporteris SkaistėŠaltinis: Etaplius.lt
„Valstiečių“ lyderis Ramūnas Karbauskis sako, kad automobilių taršos mokestis yra neišvengiamas, kitaip grėstų didžiulės sankcijos iš ES.
„Manau, kad niekam nepatinka jokie mokesčiai, bet jie kai kuriais atvejais neišvengiami. Tai ES reikalavimai, valstybės turi daryti pokyčius ir atitinkamai per mokesčius spręsti, kad tarša mažėtų, kitaip gautume dideles sankcijas iš ES, kurios kainuotų šimtus milijonų eurų baudų“, – „Žinių radijo“ laidoje „Pozicija“ sakė R. Karbauskis.
Jo teigimu, didesnis akcizas degalams nespręstų klausimo dėl taršos, nes tai nemotyvuotų rinktis kitų automobilių.
„Galime rasti automobilius tos pačios apimties variklio, kurie ryja tiek pat degalų, bet jų išmetimai yra skirtingi. Mes labai atsakingai galvojame ir tikrai girdime, kas yra šnekama. Mes nesame iš kosmoso nusileidę, visi važinėjame tais pačiais automobiliais, mums taip pat tai rūpi“, – „Žinių radijui“ teigė „valstiečių“ lyderis.
R. Karbauskis pabrėžė, kad apie visuotinį automobilių apmokestinimą nėra galvojama.
„Tai (automobilių taršos mokesčio siūlymai. – ELTA) visiškai nesusiję su rinkimais. Jei būtų susiję su rinkimais, mes apie mokesčius išvis nekalbėtume. Galvojame apie tai, kad Lietuva turi vykdyti įsipareigojimus, jog negautų baudų. Mes turime tokį parką, kokį turime, todėl nėra jokios kalbos apie visų automobilių apmokestinimą, kurie jau yra. Tai būtų visiškai neteisinga. Ekonominė mūsų situacija tikrai skiriasi iš kitų ES šalių“, – laidoje sakė R. Karbauskis.
ELTA primena, kad Seimas priėmė svarstyti „valstiečių“ įstatymo projektą dėl transporto priemonių pirmos registracijos mokesčio.
Už įstatymo pateikimą balsavo 60 Seimo narių, prieš – 36, susilaikė – 16.
Pagal siūlomą projektą, mokesčio objektas būtų M1 klasei ar N1 klasei priskirtos motorinės transporto priemonės, pirmą kartą registruojamos Lietuvos kelių transporto priemonių registre. Mokestį mokėtų pirmą kartą registruojamos motorinės transporto priemonės valdytojas.
Mokestį mokėtų vairuotojai, atliekantys registraciją nuo 2020 m. sausio 1 d.
Skaičiuojama, kad mokesčio dydis svyruos nuo 40 iki 760 eurų. Tikimasi, kad kasmet šis mokestis valstybės biudžetą papildys apie 15 milijonų eurų.
ELTA