PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Gatvė2018 m. Spalio 8 d. 10:15

R. Juknevičiaus gatvėje – dvipusis eismas ir žiedinė sankryža

Marijampolė

R. Pasiliausko nuotr., "Suvalkietis"

Loreta TumelienėŠaltinis: Etaplius.lt


55295

Tiek gyventojų, kiek susirinko į Marijampolės savivaldybėje vykusį viešą projekto svarstymą dėl eismo organizavimo R. Juknevičiaus, Kokolos gatvėse, savivaldybės viešųjų projektų svarstymuose dar niekada nebuvo.

Tai rodo, kad miestelėnams rūpi miestas, kuriame jie gyvena. Taip pat akivaizdu, kad žmonės patikėjo, jog ir į jų nuomonę, pasiūlymus atsižvelgiama.


Foto galerija:

svarstymas-2.jpg
svarstymas-3.jpg
svarstymas-4.jpg

Išgąsdino eismo pakeitimai

Susitikimą pradėjusi Marijampolės savivaldybės merė Irena Lunskienė pasidžiaugė, kad tiek daug gyventojų dalyvauja projekto svarstyme, gauta ir daug pasiūlymų raštu.

Renginį moderavo Marijampolės savivaldybės vicemeras Povilas Isoda, kuris aktyviai kvietė gyventojus dalyvauti projekto viešame svarstyme. Prieš svarstymą vicemeras paprašė, kad įmonės „Eismo inžinerija“ MB vadovas Rimvydas Sabonis, kuris Marijampolėje yra projektavęs žiedines požemines sankryžas, R. Juknevičiaus ir Kokolos gatvėse atliktų išsamius transporto srauto tyrimus ir modeliavimus.

Didelis gyventojų subruzdimas kilo išgirdus, kad Palangos gatvėje pastačius prekybos centrą „Lidl“, R. Juknevičiaus ir Kokolos gatvėse keisis eismo organizavimas. Projektuotojai siūlė po rekonstrukcijos nuo R. Juknevičiaus link Kokolos gatvės palikti vienpusį eismą. Esą tai padės šiame kvartale išspręsti mašinų parkavimo problemą, vietoje vienos eismo juostos visoje gatvėje bus parkavimo vietos. Palikus dvipusį eismą, visoje gatvėje būtų uždrausta automobiliams stovėti, nes sklypas per mažas takams, dvipusiam eismui ir parkavimui. Palangos ir R. Juknevičiaus gatvių sankryžoje buvo numatyta pastatyti šviesoforą. Jį įrengus, išvažiavimas iš kiemo prie R. Juknevičiaus g. 94 namo būtų uždaromas. Automobiliai iš čia turėtų važiuoti per šalia esantį išvažiavimą prie R. Juknevičiaus g. 68-ojo namo, o salelėje neliktų stovinčių taksi automobilių, ten bus pravažiavimas.

Anot projektuotojų, nereikėtų baimintis, kad pravažiavime susidarys transporto spūstys, nes pro 68, 72 namus bus tik vienpusis eismas, todėl mašinų srauto jau nebus. Tiesiog vyks eismas ratu. Prie Kokolos ir R. Juknevičiaus gatvės sankryžų planuota įrengti žiedinę sankryžą, padėsiančią išvengti spūsčių.

UAB „Efektyvus projektavimas“ projektuotojas Edvardas Černauskas susirinkusiems ir pristatė šį projektą. Jis pažymėjo, kad su prekybos centro „Lidl“ administracija pavyko susitarti, kad vietoj šviesoforo Palangos–R. Juknevičiaus gatvių sankryžoje būtų rengiama žiedinė sankryža. Be to, Kokolos gatvėje būtų įrengta automobilių stovėjimo aikštelė, padaugėtų parkavimo vietų.

Eismui labiausiai trukdo kairieji posūkiai ir pėstieji

Įmonės „Eismo inžinerija“ projektuotojas Rimvydas Sabonis gyventojus supažindino su R. Juknevičiaus ir Kokolos gatvėse atliktais transporto srauto tyrimais ir eismo modeliavimu. Tirta buvo R. Juknevičiaus gatvės atkarpa nuo Palangos iki Kokolos gatvės, taip pat Šaulių–R. Juknevičiaus gatvės sankryža ir išvažiavimai iš kiemų.

Anot projektuotojo, nustatyta, kad rytais pagrindinis automobilių srautas R. Juknevičiaus gatve juda link Kauno gatvės, o nuo 17 valandos atvirkščiai. „Iš kiemų išsuka nemažai mašinų, bet tikrai ne itin daug.“ Projektuotojo teigimu, R. Juknevičiaus gatvėje kelios perėjos, jomis einančių pėsčiųjų daug. Prasidėjus mokslo metams pėsčiųjų padaugėja, tai daugiausia mokiniai. „Kamščius“ R. Juknevičiaus gatvėje, projektuotojo nuomone, sudaro ne automobilių gausa, per valandą šia gatve jų pravažiuoja iki 700, bet nereguliuojamos pėsčiųjų perėjos, ir kairieji posūkiai, kuomet mandagūs marijampoliečiai vairuotojai iš kiemų išleidinėja automobilius, sustabdydami eismą visoje R. Juknevičiaus gatvėje. „Gerai, kad eismo dalyviai mandagūs, leidžia išvažiuoti iš kiemų, bet toks masiškas įleidinėjimas, kaip daroma dabar, vyksta tranzitine gatve važiuojančių sąskaita. Paskui automobilį, kurio vairuotojas sustoja įleisdamas iš kiemo sukančią mašiną, sustoja dešimt automobilių ir susidaro spūstys“, – pasakojo apie atliktą modeliavimą Rimvydas Sabonis.

Anot jo, nuo Kokolos gatvės iki perėjos ties gimnazija taip pat susidaro didžiulės transporto spūstys dėl to, kad vienas paskui kitą perėja eina pėstieji, o automobiliai stovi. Projektuotojas mano, kad šią problemą išspręstų reguliuojama pėsčiųjų perėja.

Kardinaliai keisti eismą nenorėjo

Gyventojai buvo paprašyti pasirinkti, kuris eismo organizavimo variantas jiems labiausiai tinkamas. Dauguma nusprendė atmesti vienpusio eismo galimybę ir rinkosi įprastą eismo organizavimo schemą, be drastiškų permainų. R. Juknevičiaus gatvėje, pro 72, 74, 76, 78 namus, išlieka dvipusis eismas, kaip yra dabar. Be to, bus kapitaliai atnaujinti šaligatviai, naujai išasfaltuota gatvė. Išliks abu išvažiavimai į R. Juknevičiaus gatvę prie 94 ir 68 namų. R. Juknevičiaus ir Palangos gatvių sankirtoje bus įrengta žiedinė sankryža. R. Juknevičiaus gatvėje, prie Sūduvos gimnazijos, numatyta šviesoforu reguliuojama pėsčiųjų perėja, tuomet tolygiau pasiskirstys pėsčiųjų srautai.

Ateityje, iškilus poreikiui, gali būti įrengtos papildomos žiedinės sankryžos Šaulių ir Kokolos gatvių sankirtose su R. Juknevičiaus gatve. Kokolos gatvėje taip pat išlieka ta pati eismo organizavimo schema. Automobiliai bus parkuojami lygiagrečiai parkui. Be to, atsiras daugiau parkavimo vietų, o nuo posūkio pro Saulės pradinę mokyklą, link Juknevičiaus gatvės, stovėti bus galima kaip ir dabar.

„Visada stengiuosi pateikti kuo daugiau informacijos, viešinti visus savivaldybėje vykstančius svarstymus, kad marijampoliečiai galėtų susipažinti ir dalyvauti sprendimuose. Dar kartą džiaugiuosi, kad kvietimas buvo išgirstas ir kad gyventojai taip aktyviai dalyvavo svarstyme, teikė pasiūlymus iš anksto“, – renginį apibendrino vicemeras Povilas Isoda.