Pyragas be miltų – misija įmanoma: išsikepkite sveikatai palankesnį daugelio dievinamą braunį

okoladinisbraunissubananais
Lietuva
Pranešimo siuntėjų nuotr.
Etaplius.lt Etaplius žurnalistas
Šaltinis:  Pranešimas žiniasklaidai

Jei po pietų užsimanote ko nors saldaus, nebūtina traukti iš spintelių miltų ir cukraus – patikėkite, gardų pyragą išsikepsite ir be jų, be to, nesigraušite, kad gerokai viršijote paros kalorijų normą. Tokiam brauniui sunaudosite ir pernokusius bananus, kurių saldumas atstos pridėtinį cukrų. Sveikatai palankios mitybos konsultantė, gydytoja dietologė dr. Edita Gavelienė primena, kad šie gardūs vaisiai – kompleksinių angliavandenių, užtikrinančių energiją ilgesnį laiką, šaltinis, o palankiau juos valgyti toje dienos pusėje, kai esame aktyvesni. Prekybos tinklo „Rimi“ komercijos operacijų vadovė Olga Suchočeva pataria, kaip sunokinti pigiau įsigytus žalsvos spalvos bananus ir kur sunaudoti jau pernokusius.

Tiks ir prieš treniruotę, ir priešpiečiams 

Bananai – universalus užkandis, kurį galime įdėti vaikams į mokyklą ir patiems įsimesti į darbą, ypač jei nespėjome papusryčiauti ar skubame į treniruotę sporto klube. Gydytoja dietologė dr. Edita Gavelienė sako, kad suvalgę bananą greitai pasisotiname ir pajuntame jėgų antplūdį.

 „Geriausia juos valgyti toje dienos pusėje, kai esame aktyvūs: sportuojame, dirbame ar užsiimame kita, fizinių jėgų reikalaujančia veikla. Bananai – maistingi vaisiai, kuriuose gausu įvairių maistinių medžiagų – vitamino C ir B6, vandenyje tirpių skaidulų ir mineralų: magnio, mangano bei kalio, kuris svarbus širdies ir kraujagyslių veiklai bei kraujotakai palaikyti“, – apie bananų privalumus pasakoja gydytoja dietologė.

Vieni mėgsta žalesnius, kiti geltonesnius ir saldesnius bananus – dr. E. Gavelienė sako, kad žalesniuose bananuose yra daugiau skaidulų, o ruduoti pradėjusiuose – daugiau cukraus. „Sveikatai palankiausi bananai yra kiek žalsvos spalvos, ant savo žievės dar neturintys rudų dėmelių: jie turi daug gerųjų skaidulų, o jų glikeminis indeksas nėra aukštas, be to, juose yra vienos medžiagos – surfaktano, kuri svarbi žarnyno gleivinių vientisumui. Tuo tarpu pernokusius bananus dėl didesnio glikeminio indekso atsargiau turėtų vartoti tie žmonės, kuriems nuolat reikia stebėti cukraus kiekį kraujyje arba sergantys lėtinėmis inkstų ligomis, be to, juose naudingų medžiagų randama mažiau“, – primena gydytoja dietologė.

Kaip bananus laikyti namuose?

Priklausomai nuo bananų rūšies, jie gali būti ledų, įvairių desertų, kepinių ir kitų patiekalų ingredientas, taip pat jie mėgstami ir džiovinti. Pasak prekybos tinklo „Rimi“ komercijos operacijų vadovės Olgos Suchočevos, į parduotuves švieži bananai atkeliauja iš Ekvadoro, Kolumbijos, Kosta Rikos: būna paprastųjų, taip pat ekologiškų, mažųjų „Gourmet“, o kartais ir raudonųjų.

„Bananai turi 5 nokimo etapų spalvas – nuo žalios iki geltonos su rudais ar juodais taškeliais. Žalsvi ar lengvai gelsvi bananai tiks užkandžiavimui, o geltoni su taškeliais labiausiai pravers gaminant įvairius kepinius bei desertus. Renkantis bananus parduotuvėje svarbu atkreipti dėmesį, kad bananų odelė nebūtų įtrūkusi. Pernokusį bananą iš karto išduoda juodi taškeliai. Tad, kuo daugiau žalios spalvos – tuo ilgiau bananai išsilaikys nepernokę. O įsigijus pigiau didesnį kiekį bananų ir norint juos nokinti namie, atkreipkite dėmesį, kad odelė nebūtų papilkėjusi, nes toks bananas greičiausiai dar labiau nebesunoks. Laikyti bananus reikėtų ne šaldytuve, bet kambario temperatūroje, o jei norisi kuo ilgiau juos išlaikyti ir pristabdyti nokimo procesą, galima jų galus apvynioti maistine plėvele“, – pataria O. Suchočeva.

Ji teigia, kad nesuvalgytus bananus geriausia užšaldyti. „Taip jie beveik nepraras savo skonio ar išvaizdos savybių, bet išlaikys naudingas medžiagas bei vitaminus. Gabalėliais supjaustytus ir užšaldytus bananus vėliau galėsite panaudoti įvairiems vaisių kokteiliams ar desertams gaminti. O sutaupyti ir pigiau apsipirkti padės tikslesnis planavimas bei oranžiniais lipdukais pažymėtų vaisių pirkimas. Taip yra žymimi produktai, kurie praradę savo prekinę išvaizdą, tačiau jų skonis bei kokybė vis dar yra tinkami vartojimui.  Be to, kokybiškų produktų pigiau leis įsigyti „Mano Rimi“ lojalumo programa, suteikianti asmeninius pasiūlymus, papildomas nuolaidas ir kaupimą nuo išleistos sumos“, – primena ekspertė.

Kviečiame išsikepti šokoladinio braunio su bananais – vos keli pigūs ingredientai ir sveikatai palankesnis desertas jau garuos ant stalo.

Šokoladinis braunis su bananais*

Brauniui reikės:

4-5 vnt. didelių, gerai sunokusių bananų;

250 g riešutų kremo – kreminis žemės riešutų kremas „Rimi“ 4,99 € / 350 g;

40 g nesaldintos kakavos – kakavos milteliai „Rimi“ 1,65 € / 150 g;

1/2 plytelės tarkuoto juodojo šokolado.

Gaminimo eiga:

  1. Sutarkuokite šokoladą. Sutrinkiteelektriniu trintuvu bananus, sukrėskite riešutų kremą, suberkite kakavą, išmaišykite.
  2. Supilkite masę į kepimo popieriumi išklotą formą (20x20 cm), užbarstykite šokolado.
  3. Kepkite iki 180 °C įkaitintoje orkaitėje 20-25 minutes.
  4. Braunį atvėsinkite, paskui palaikykite jį šaldytuve bent kelias valandas. 

Skanaus!