„Putės“ skonio traškučių sumanytojas: „Jei kas ir gali skųstis – tai vyrai“

„Putės“ skonio traškučių sumanytojas: „Jei kas ir gali skųstis – tai vyrai“
Lietuva
chazzchips.com nuotr.
Etaplius.LT Etaplius žurnalistas
Šaltinis:  Etaplius.LT

Rugsėjo 2-ąją dieną lietuviško startuolio „Chazz“ internetinėje svetainėje atsiradę „Putės skonio“ traškučiai garsiai nuaidėjo per Lietuvą. Internautai skilo į dvi puses: vieni idėją palaikė ir teigė, kad vien dėl šios pakuotės įmonė bus žinoma visoje Lietuvoje, kiti vadino tai diskriminuojančiu marketingu, kuris kelia moralines dilemas. Tuo tarpu, „Chazz“ bendraįkūrėjas Žilvinas Kulvinskis džiaugiasi ir sako, kad tokios sėkmės nesitikėjo.

Traškučiai, sukėlę nuomonių laviną socialiniuose tinkluose

Socialinio tinklo „Facebook“ grupėje Marketingas kilo diskusija, grupės nariai atvirai reiškė savo nuomonę: „Gal aš jau per senas ar per daug konservatyvus, bet tie viral reklamų kartojimai kai norint sukelt diskusiją mušamas negyvas arklys – kažkaip atsibodo“, „O kuo nesusiję Putė ir skonis? Nebent Jums, mielos moterys, vyras/moteris kunilingo nedaro, tai tada gal nepriimtina“, „Man tai genderinio priimtinumo klausimas: vyriškas atitikmuo bus ar atsiras neigiančių realybę?“, „Lengviausias marketingas apie antrą galą“ ir daugelis kitų komentarų.

Susidomėjo kovojantys už lygias galimybes

Populiarėjančios diskusijos atkreipė ir suinteresuotų organizacijų dėmesį. VŠĮ „Stebėk teises“, lyčių lygybės ir nediskriminacijos užtikrinimo siekianti organizacija, savo „Instagram“ paskyroje pareiškė, kad dėl tokios „Chazz“ reklamos ėmėsi veiksmų.

„Vakar teikėme skundą Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybai dėl „Chazz“ produkto. Šio produkto pozicionavimas ir įmonės komunikacija prisidėjo prie nelygiaverčių moterų ir vyrų santykių palaikymo, stereotipinių nuostatų bei paskatino žeminančius komentarus lyties pagrindu. Moters kūnas – ne prekė ir ne skonis, svarbu, kad įmonės į savo prekes ir jų pozicionavimą žiūrėtų atsakingai“ – buvo skelbiama stebekteises.lt „Instagram“ paskyroje.

Etaplius.lt žurnalistams „Stebėk teises“ komanda patvirtino, kad iš tiesų kreipėsi į atsakingas institucijas.

„Į LR lygių galimybių kontrolieriaus tarnybą kreipėmės prašant ištirti „Chazz“ vykdomos komunikacijos atitiktį LR įstatymams, o konkrečiau – Lietuvos Respublikos moterų ir vyrų lygių galimybių įstatymui“, – teigė jie, tačiau plačiau pakomentuoti situaciją sutiko tik po tyrimo ir pateiktos išvados.

Dėl galimų diskriminacijos požymių bus atliktas tyrimas

Pasipiktinimo banga, kilusi tarp asmenų ir organizacijų, kovojančių už lygias lyčių teises, užliejo Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybą. Etaplius.lt žurnalistus tarnyba informavo, kad dėl galimų diskriminacijos požymių bus atliktas tyrimas.

„Per pastarąsias keletą dienų Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyboje gavome bent keletą pasiteiravimų bei du skundus dėl jūsų minėtų „Chazz“ traškučių. Pagal Moterų ir vyrų lygių galimybių įstatymą, prekių gamintojai ir pardavėjai suteikdami vartotojams informaciją apie prekes privalo užtikrinti, kad informacijoje nebūtų išreiškiamas pažeminimas, paniekinimas dėl lyties. Prekių pardavėjo, gamintojo veiksmai gali būti pripažįstami Moterų ir vyrų lygių galimybių įstatymo pažeidimais, jei informuojant apie prekes arba jas reklamuojant vartotojai diskriminuojami dėl lyties“, – situaciją komentavo Diskriminacijos prevencijos ir komunikacijos grupės patarėja Miglė Kolinytė.

„Tūkstantmečio kartos jaunuoliai mylisi triskart rečiau nei jų tėvai“

Tuo tarpu „Chazz“ kompanija teigia, kad apie 80–90 procentų komentarų, kurių jie susilaukė buvo pozityvūs ar neutralūs, skatinantys ir toliau kurti panašius produktus. Pasak jų, „putės skonio“ traškučiai turi aiškią socialinę misiją – drąsinti žmones atviram pokalbiui apie seksualinį gyvenimą.

„Remiantis pastarųjų metų mokslininkų tyrimais, pasaulyje tūkstantmečio kartos jaunuoliai mylisi triskart rečiau nei jų tėvai, būdami tokio pat amžiaus. Neįtikėtinai skamba tai, kad kažkas renkasi laiką socialiniuose tinkluose, o ne gyvą bendravimą, ėjimą į pasimatymus ir tikrą mylėjimąsi. Nusprendėme prisidėti prie šios problemos sprendimo: padovanojus traškučius antrai pusei būtų aiškus kvietimas sulaužyti barjerus“, – produkto idėją aiškino „Chazz“.

Diskriminacijos nemato ir teigia, kad yra priešingai

„Sunku suprasti, kodėl kažkas pamatęs šiuos traškučius gali pagalvoti apie diskriminaciją, ypač moterų? Jei kas ir gali skųstis – tai vyrai. Priešingai, tai tik moters išaukštinimas ir paskatinimas vyrams išdrįsti ir nesavanaudiškai suteikti malonumą savo moterims, nes oralinis seksas – aukščiausia intymumo forma“, – Etaplius.lt žurnalistams pasakojo „Chazz“ bendraįkūrėjas Žilvinas Kulvinskis.

Vyras atkreipia dėmesį į tai, kad tokio skonio traškučiai išsireklamavo patys. „Chazz“ teigia, kad produktas turėjo būti skirtas ne Lietuvai, pardavėjai tikėjosi, kad labiausiai jį pirks užsieniečiai. Tačiau išprovokuotos diskusijos pasirodė kaip pati geriausia reklama – mėnesio kiekis buvo parduotas vos per kelias dienas.

„Kiekį, kurį buvome numatę mėnesiui, jau išpirko, vežame papildymą. Tai nėra tik traškučiai: pakelis supakuotas į išskirtinio dizaino dėžutę, viduje – ir smagus atvirukas. Tai dovana, o ne asmeninio vartojimo produktas“, – tęsė Žilvinas Kulvinskis.

Kontraversiškos idėjos sumanytojai sako, kad nesistengia įtikti visiems ir siekia pritraukti klientus, kurie nebijo išsiskirti iš minios, neturi kompleksų ir jiems nerūpi, ką apie juos kalba kiti.

„Esame mažas startuolis, mūsų biudžetai labai kuklūs, taigi darome viską, kad būtume pastebėti, ir tai kainuotų kuo mažiau. Sąmoningai vengiame saugių senosios kartos verslo sprendimų, nes tokia komunikacija šiuolaikiškų žmonių širdžių jau nepasiekia“, – tęsė jis.