Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Iniciatyva. B. Zeinalovas pasakoja, kad žmonės norėjo už savo lėšas suremontuoti keliuką. „Savivaldybė nesutiko. Tai – privati teritorija ir bendruomenės pinigų leisti negalime“, – sako pirmininkas. Gabrielės Pastaukaitės nuotr.
Andrius TverijonasŠaltinis: Etaplius.lt
Šiauliuose, Radviliškio g., stovinčių daugiabučių gyventojai iki namų važiuoja lyg per kraterius arba bando vinguriuoti siaurais kitų namų kiemais. Automobilius žmonės stato ant žalios vejos, kuri seniai nebe žalia, o duobėta, lietingesniu oru – sunkiai pravažiuojama. Dėl tokių problemų į savaitraštį „Etaplius“ kreipėsi daugiabučių namų Zokniuose bendrijų pirmininkas Bachramas Zeinalovas. Anot jo, gyventojai už savas lėšas norėtų palengvinti sau dalią, bet pagalius į ratus kiša Savivaldybė.
Atgal į praeitį
B. Zeinalovas pasakoja, kad dėl nepatogaus privažiavimo kenčia penkių Radviliškio g. esančių daugiabučių (90, 92, 98, 100, 102) ir už jų stovinčių nuosavų namų gyventojai.
„Kenčia tik tie, kurie turi automobilius?“ – klausiu. Atsakymu tampa čia pat žingsniuojantis gal dešimties metų vaikas. Žingsniuoja jis trumpu keliuku, esančiu priešais 102-uoju numeriu pažymėtą daugiabutį. Keliukas – be šaligatvių, lyjant duobėse ir paskęsti galima. Juo nuolatos važiuoja automobiliai – gyventojai taip trumpina kelią iki namų.
Alternatyvus variantas – važiuoti pro kitus įvažiavimus, bet tuomet tenka slinkti daugiabučių kiemais, vos prasilenkiant su čia stovinčiais automobiliais. „Jeigu gaisras, nelaimė – nėra, kaip privažiuoti. Atrodo, kad vis dar gyvename sovietiniais laikais, kai visuose Šiauliuose buvo 50–100 automobilių“, – sako pirmininkas.
Beje, minėtasis keliukas priklauso ten pat stovinčiam autoservisui. „Jo vadovas geranoriškai leidžia žmonėms tuo keliuku naudotis. Bet žmonės vis tiek nepatenkinti, prašo jo sutvarkyti keliuką. Jis to daryti neprivalo – ir taip Savivaldybei mokesčius moka“, – aiškina B. Zeinalovas.
Iš Savivaldybės – jokio atsakymo
Autoserviso vadovas Regimantas teigia, kad situacija yra dviprasmiška. „Ar jūs pyktumėte ant kaimyno, kad jis savo namuose grindų nešluoja? Nepyktumėte. Taip ir čia. Jeigu gyventojai atvažiuotų pas mane ir sakytų – padarykime mokamą pravažiavimą, tada, turėdamas iš to naudos, tą kelią sutvarkyčiau. O dabar jie važinėja nemokamai ir dar pretenzijas reiškia. Iš tikrųjų į tokią situaciją mus visus įstūmė Savivaldybė, nes tarp mūsų teritorijos ir gyvenamojo namo yra valstybinė žemė. UAB „Sweco Lietuva“ buvo įpareigota atlikti Zoknių mikrorajono projektą. Mums, kaip Zoknių atstovams, atėjo laiškas su prašymu pateikti pastebėjimus, pasiūlymus. Siunčiau „Sweco Lietuvai“ laiškus, kad valstybinėje žemėje padarytų normalų privažiavimą prie daugiaaukščių, nes žmonėms tai – didelė problema. Sakė, neranda galimybių. Rašiau ir Savivaldybės architektams, tai tetai, kuri atsistatydino, kitiems darbuotojams. Jokio atsakymo – kaip negirdėtų“, – sako vadovas.
Problemą spręsti bandė ir patys gyventojai. B. Zeinalovas pasakoja, kad žmonės norėjo už savo lėšas suremontuoti keliuką. „Savivaldybė nesutiko. Tai – privati teritorija ir bendruomenės pinigų leisti negalime“, – sako pirmininkas. Bendrija šiuo atveju irgi bejėgė, mat jai priklauso tik du iš minėtųjų daugiabučių. Likusius prižiūri UAB „Šiaulių būstas“.
Du stebuklingi žodžiai
Įsprausti į kampą zokniškiai jaučiasi ne tik dėl privažiavimo, bet ir dėl automobilių stovėjimo aikštelių. Jų prie daugiabučių paprasčiausiai nėra. Gyventojai automobilius nelegaliai stato ant Savivaldybei priklausančios žalios vejos, kuri seniai nebe žalia, o duobėta, lietingesniu oru – sunkiai pravažiuojama. „Norėjome su gyventojais papilti skaldos, bent šiek tiek apsitvarkyti. Savivaldybė vėl neleido – reikia projekto“, – sako B. Zeinalovas ir rodo į „aikštelėje“ iš žemės išlindusią elektrokabelio kuprelę.
Du stebuklingus žodžius – reikia projekto – pirmininkas girdi ne pirmą kartą. „Prašiau Savivaldybės leisti laikinai įrengti Antano Gustaičio autobusų stotelėje stoginę. Jos taip reikia vyresnio amžiaus žmonėms, vaikams. Gyventojai sutiko patys mokėti. Gavome atsakymą, kad Savivaldybė neprieštarauja, bet... reikia projekto“, – prisimena pirmininkas.
Projektas, pasak jo, ir kainuoja, ir laiko atima, todėl bendruomenė rado kitą sprendimą. „Netoliese yra nenaudojama stotelė su stogine – autobusai ten net nevažiuoja. Mes pasiūlėme patys surasti įmonę, kuri stoginę perkeltų Antano Gustaičio stotelei. Savivaldybė neleido. Pasakė, kad patys įrengs stoginę 2019 m. Bet yra gyventojų, kurie tų 2019-ųjų gal net nebesulauks, patogumo reikia šiandien, dabar“, – įsitikinęs pirmininkas.
B. Zeinalovui apmaudu: „Gyventojai nori gražiau, patogiau, bet Savivaldybė nei pati daro, nei kitiems leidžia. Man skaudu, kad taip negalvojama apie žmones.“
Šviesa tunelio gale
Zoknių gyvenamojo rajono detaliajam planui, kurį ruošė UAB „Sweco Lietuva“, Šiaulių miesto savivaldybės taryba pritarė 2015 m. rugpjūčio 27 d. Kodėl įmonė, kaip teigė autoserviso vadovas, nematė galimybės įrengti patogaus įvažiavimo, sužinoti nepavyksta. Detaliojo plano rengimą kuravęs asmuo UAB „Sweco Lietuva“ nebedirba, o jo atsakomybes perėmęs Remigijus Šimkus sako nieko nežinantis – tik užbaigė kolegos darbus.
Šiaulių miesto savivaldybės administracijos vyriausioji architektė Rasa Budrytė atsakyti į šį klausimą taip pat negali, užtat pataria, kaip Zoknių gyventojams įsirengti padorias automobilių stovėjimo aikšteles. „Norint pilti skaldos, reikia projekto. Na, sugalvos dabar kas nors kur nori pilti. Prisikėlimo aikštėje skaldos, pavyzdžiui, papils. Iš tikrųjų patys daugiabučių gyventojai turėtų pasirūpinti savo gerove. Sklypai suformuoti, belieka geodeziškai juos pasimatuoti, tada įsiforminti daugiabučio nuomą (kol kas ji neatlygintina, niekas mokesčio neprašo) ir tada daugiabutis tampa savo kiemo gaspadoriumi, gali laisviau jame šeimininkauti“, – aiškina ji ir priduria, kad priešingu atveju teks laukti eilėje, kol darbų imsis Urbanistinės plėtros ir ūkio departamento Miesto ūkio ir aplinkos skyrius.
Būtent į šį skyrių R. Budrytė siūlo kreiptis dėl nepatogaus privažiavimo. Kreipiamės ir sulaukiame šiokios tokios prošvaistės. „Privažiavimo dalis, apie kurią kalbate, nuosavybės teise priklauso juridiniam asmeniui. Ši pravažiavimo dalis yra servitutinė, skirta visuomenės poreikiams (pravažiavimas, praėjimas). Kadangi inžinerinis įrenginys (aikštelė, įvažiavimas ir kt.) įregistruotas tame sklype nėra, įvertinsime esamą dangos būklę ir, esant tinkamoms oro sąlygoms, užtaisysime įvažiavime atsiradusias išdaužas“, – pažada Miesto ūkio ir aplinkos skyriaus vyr. specialistė Viktorija Žutautė.