Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Urban Line nuotr.
Reporteris SkaistėŠaltinis: Etaplius.lt
Jonavoje šiuo metu tvarkomų Žemaitės g. ir P. Vaičiūno g. važiuojamoji dalis yra itin plati, siekia 22 m pločio, be aiškaus eismo organizavimo, todėl eismas šiomis gatvėmis buvo netvarkingas, chaotiškas ir keliantis pavojų visiems eismo dalyviams.
Taip teigia inžinierių ir projektuotojų įmonės „Urban Line“ ir Jonavoje vykdomo projekto vadovas Vitalijus Aleksandrovas. Specialisto teigimu, Žemaitės g. ir P. Vaičiūno g. projektas parengtas vadovaujantis galiojančiais teisės aktais, statybos reglamentais, planavimo dokumentais ir rekomendacijomis bei vadovaujantis gerąja Lietuvos ir užsienio praktika.
„Projektu numatoma aiškiai atskirti eismo zonas eismo dalyviams: įrengti pakankamo ir statybos techninius reglamentus (STR) atitinkančio pločio važiuojamąją dalį, automobilių stovėjimo vietas ir dviračių juostas.
Žemaitės g. yra B kategorijos. Pagal STR, B kategorijos gatvės eismo juostos plotis turi būti 3,25 m. Tokio pločio eismo juostos numatomos projekte su 0,25 m pločio šoninėmis saugumo juostomis, t. y. bendras važiuojamosios dalies plotis – 7,0 m.
Jonavos rajono savivaldybė ketina pasikeisti planavimo dokumentus ir pakeisti Žemaitės g. kategoriją į žemesnę – C, kadangi C kategorijos gatvės yra miesto plano funkcinės ir kompozicinės ašys, pagrindinės keleivių viešojo susisiekimo linijos, miesto vidaus transporto ryšiai. Žemaitės g. atitinka labiau C kategorijos gatvę: mažesni atstumai tarp sankryžų ir įvažiavimų į kiemus, nedideli eismo srautai.
P. Vaičiūno g. yra C kategorijos. Pagal STR, C kategorijos gatvės eismo juostos plotis turi būti 3,0 m, kas ir numatoma projektu. Bendras važiuojamosios dalies plotis – 6,0 m.
Projektu eismo juostų skaičius nesumažinamas, o esama žiedinė sankryža yra rekonstruojama į taisyklingos formos žiedinę sankryžą. Todėl eismo sąlygos automobiliams nekinta, t. y. kaip ir buvo dvi eismo juostos, taip ir lieka, todėl spūsčių nebus. Eismas gatvėmis taps saugesnis, nes siauresnė važiuojamoji dalis skatina vairuotojus būti atidesnius ir neviršyti leistino greičio. Taip pat bus neapsunkintas eismas ir sunkiajam transportui, nes įrengiamos eismo juostos pakankamo pločio.
Abejose gatvėse numatomos lygiagrečios gatvėms automobilių stovėjimo vietos 6,0 m ilgio ir 2,0 m pločio. Žemaitės g. įrengiama kartu su 0,5 m pločio apsaugine juosta.
Dviračių juostos įrengiamos tarp automobilių stovėjimo vietų ir esamų gatvės išorinių bordiūrų, atskiriant saugumo salelėmis. Dviračių eismo juostos plotis Žemaitės g. – apie 1,5 m, P. Vaičiūno g. – apie 1,2 m. Dviračių juostos pločiai šiek tiek svyruoja, nes buvo taikomasi prie esamo gatvės pločio, t. y. nekeičiant važiuojamąją dalį ribojančių esamų bordiūrų padėties.
Eismą taip pat padės reguliuoti įrengiami eismo ribotuvai ir kelio ženklai, kurie aiškiai nurodys eismo zonas eismo dalyviams.
Projektui buvo atliktas kelių saugumo auditas, kurio metu buvo nustatytos problemos, jos įvertintos ir išspręstos, aptartos su savivaldybe ir auditoriais“, - paaiškina projekto vadovas V. Aleksandrovas.
Jonavos rajono savivaldybės administracijos statybos, remonto ir architektūros skyriaus vedėjas Mantas Petrauskas sako, kad Jonavoje įrengti sprendiniai nėra naujiena Lietuvoje. Lygiai taip įrengtos Naugarduko g. ir I. Šimulionio g. Vilniuje, Kaune jau kurį laiką eismas vyksta irgi taip, kaip bus Žemaitės g. ir P. Vaičiūno g. Panašiai eismas organizuojamas ir užsienio valstybėse.