PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2022 m. Gruodžio 29 d. 10:50

Programėlės sutrikimai keleivius vis dažniau palieka be bilieto

Šiauliai

„ŠiauliaiBUS“. Etaplius.lt nuotr.

Mindaugas LaurinaitisŠaltinis: Etaplius.LT


255162

Mobiliojo telefono programėle atsiskaityti už keliones miesto maršrutiniais autobusais Šiauliuose galima jau beveik dvejus metus. Per tą laiką įvyko du rimti programėlės veiklos sutrikimai ir keletas nedidelių. Šiauliečiai baiminasi, kad tokios problemos tik dar labiau sustiprės, kai elektroninio bilieto sistema bus sujungta su rajoniniais maršrutais. Tačiau įmonė tikina, kad dedamos visos pastangos problemai išspręsti.

Programėlė ŠiauliaiBUS pradėjo veikti nuo 2021 m. sausio mėnesio. Šiauliečiams ir miesto svečiams tapo lengviau ir patogiau atsiskaityti už keliones miesto maršrutiniais autobusais. Užtekdavo nuskaityti QR kodą autobuse arba suvesti autobuso garažo numerį ir elektroninis bilietas būdavo aktyvuojamas.

Programėlė sukurta pagal investicinį projektą Šiaulių miesto savivaldybės užsakymu. Kiek kainavo programėlės sukūrimas, Savivaldybės valdoma bendrovės „Busturas“ atstovai neatskleidžia. Per mėnesį bendrovei šios programėlės palaikymas kainuoja 200 Eur.

Kuriant elektroninio bilieto sistemą Šiaulių miesto savivaldybė paskelbė konkursą. Jį laimėjo mažiausią kainą pasiūlęs tiekėjas. Kokios buvo konkurso sąlygos, bendrovės atstovai nedetalizavo. Lemiamas faktorius buvo mažiausia kaina.

„Konkursą laimėjo mažiausią kainą pasiūlęs tiekėjas. Įstatymas riboja pasirinkimą“, – portalui Etaplius.lt teigė Raimonda Pelutienė, UAB „Busturas“ Plėtros ir Marketingo skyriaus vadovė.

Pirkimas vykdytas gavus finansavimą iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų pagal bendrai finansuojamą projektą „Darnus judumas ir kasdienių kelionių modeliavimas Baltijos jūros miestuose“.

Programėlės sutrikimai

Vis dėlto pastaruoju metu programėlė ėmė vis dažniau strigti. Keleiviams nepavykdavo atsiskaityti už kelionę autobusu, neveikdavo ir nuolatiniai bilietai. Po keleto sutrikimų ir viešumoje kilusio nepasitenkinimo bendrovė keleiviams pasiūlė kompensacijas. Už kelionę buvo galima atsiskaityti pas vairuotoją – tiek grynaisiais, tiek banko kortele, arba e. bilieto kortele. Tačiau perkant bilietą pas vairuotoją, bilieto kaina ženkliai didesnė.

Bendrovė ir pasiūlė tą kainos skirtumą kompensuoti. Reikia kreiptis elektroniniu paštu į bendrovę busturas@busturas.lt – žadama skirtumą kompensuoti.

„Kažkokių nedidelių sutrikimų vis pasitaikydavo. Tokių rimtų, kad programėlė neveiktų ilgą laiką, turėjome du. (Kiek nuostolių patyrė bendrovė, – aut.) tiksliai atsakyti negalime, nes keleiviai galėjo atsiskaityti e. bilieto kortele arba pirkti bilietą pas vairuotoją“, – teigė Raimonda Pelutienė.

Socialiniame tinkle šiauliečiai diskutavo, kad sutrikus programėlės veiklai, labai dažnai nepavykdavo atsiskaityti už bilietą pas vairuotoją banko kortele. Kiti pastebėjo, kad sutrikus programėlei, nepavyko papildyti ir e. bilieto kortelės. Ne visi su savimi turi grynųjų pinigų.

„Ką daryti 10-ies metų vaikui, kuris važiuoja į mokyklą ir su savimi neturi nei banko kortelės, nei grynųjų? Gal pėstute į mokyklą keliaut?“ – piktinosi viena šiaulietė.

„Jeigu technologijas atiduotumėte kurti profesionalams, o ne studentams ir specialistams be patirties, nesklandumų kiekį pavyktų sumažinti ženkliai“, – negailėjo karčių žodžių kitas komentatorius.

„Prisidedu prie visų pasipiktinimų. Kas rytą vis svarstai, paeis, nepaeis.. Įtampa nuo pat ryto. Nenaudoju grynųjų, neturiu laiko ir taip kažkur vykti pildyti grąžinimų. Kaip vaikams, kurie neturi ir banko kortelių? Visokių gyvenimiškų situacijų yra, o žmogiškumo pas kontrolierius nėra, net ir vairuotojui pasiūlius pavažiuoti tas dvi stoteles dykai. Deja, įlipa viršila ir pirmyn tarkuot... Kaip grobį radę per savaitę pirmąjį. Gaila žmonių, leiskit padirbt su programa profesionalams“, – rašė dar vienas nepatenkintas komentatorius.

Klaidos pranešimas. Socialinių tinklų nuotr.

Papildomas dėmesys

Šiaulių miesto savivaldybės atstovai portalui Etaplius.lt teigė, kad šiuos sutrikimus vertina neigiamai, buvo imtasi prevencinių priemonių. Pasak atstovų, sutriko ne pati programėlė, bet ją palaikantys kompiuteriai – serveriai.

„Kaip mus informavo „Busturo“ atstovai, abu kartus, kai programėlė neveikė ilgesnį laiką, tai nebuvo pačios programėlės sutrikimas. Sutriko serverių veikla, kas ir sąlygojo laikinus sutrikimus. Problema išspręsta ir dabar teikiamas papildomas dėmesys bei prevencija, siekiant išvengti analogiškų sutrikimų. Keleiviai bet kokiu atveju turėjo alternatyvą atsiskaitymui už važiavimą autobusu (e. bilieto kortelė, bilietai pas vairuotojus atsiskaitant grynais arba kortele). Keleiviai, kurie turėjo terminuotus bilietus galėjo važiuoti jų nežymėję, pakako kontrolei parodyti galiojantį (nors ir nežymėtą) terminuotą bilietą“, – tikino Savivaldybės atstovai.

Už negautas pajamas dėl keleivių lengvatų „Busturas“ gauna subsidijas iš Šiaulių miesto savivaldybės. Tačiau dėl programėlės sutrikimų ir keleiviams pasiūlytų kompensacijų bendrovė į Savivaldybę nesikreipė.

Keičia sistemą

Savivaldybė ir bendrovė kurį laiką dirba prie elektroninio bilieto sistemos kūrimo, į kurią būtų įtraukti aplinkinių rajonų autobusų maršrutai. Šiauliečiai sunerimo, jeigu elektroninio bilieto sistema mieste patiria rimtus sutrikimus, kas galės garantuoti, kad panašių netikėtumų nepasitaikys, kai sistema bus išplėsta į rajonus. Savivaldybės atstovai ramina, kad naujoje sistemoje atsižvelgta į galimus sutrikimus ir jų priežastis.

„Programėlė veikia tik online (prisijungimo) principu. Tai reiškia, kad jei duomenys apie autobusą nėra perduodami tiesiogiai, negalima atsiskaityti už kelionę, nes sistema supranta, kad konkretus autobusas nevažiuoja. Naujai kuriamoje e. bilieto sistemoje yra numatyta, kad mobili aplikacija veiktų ir offline (atjungimo) principu. Tokiu atveju net ir panašūs sutrikimai nekliudys atsiskaityti už kelionę visais patogiais būdais“, – tikina Savivaldybės atstovai.