REDAKCIJA REKOMENDUOJA
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2019 m. Balandžio 5 d. 07:30

Progimnazijos „erdvėlaivis“ vaikus skraidins ir į atogrąžų miškus

Šiauliai

Pro­jek­to „Sam­sung mo­kyk­la atei­čiai“ nuo­tr.

Jurgita KastėnėŠaltinis: Etaplius.lt


78635

Praėjusią savaitę Šiaulių Gytarių progimnazijos koridoriuose skambėjo skanduotė: „Mes laimėjom!“ Progimnazijos direktoriaus ir trijų pedagogių komanda nuskynė pergalę respublikiniame projekte „Samsung mokykla ateičiai“ ir į Šiaulius pirmą kartą parvežė inovatyviausios mokyklos titulą.

Šiauliečiai – vieni aktyviausiųjų

Projektas „Samsung mokykla ateičiai“ Lietuvoje vyksta penktus metus iš eilės, tačiau pagrindinį prizą – 10 000 Eur technologijoms įsigyti – šiauliečiai laimėjo pirmą kartą. Dalyvauti projekte šiemet paraiškas pateikė mokyklos iš visų Lietuvos apskričių. Aktyviausiai jas pildė Kauno (27 proc.), Šiaulių (15 proc.) ir Alytaus (12 proc.) apskričių pedagogai. Iš 52 paraiškas pateikusių ugdymo įstaigų buvo atrinktos 12 mokyklų. Vienai mokyklai pasitraukus iš projekto, liko 11.

Kovo 22 d. Vilniuje vykusiame finaliniame renginyje laimėjimą skelbiantys konfeti pabiro ant Gytarių progimnazijos komandos galvų: progimnazijos direktoriaus Rimtauto Pečeliūno, gamtos mokslų mokytojos Irmos Bartkevičienės, matematikos mokytojos Ingos Pokvytienės ir informacinių technologijų mokytojos Rūtos Norutienės.

R. Pečeliūnas džiaugiasi pralaužęs ledus. „Šis laimėjimas formuoja nuomonę ne tik apie progimnaziją, bet ir apie miestą. Parodėme, kad Šiauliai turi sumanymų, kad juda į priekį“, – sako jis, o gamtos mokslų mokytoja I. Bartkevičienė prisimena projekto mentorių nuostabą. „Jūs Šiauliuose turite tokių idėjų?“ – klausė jie.

123.png

Vaikus nukels ir į atogrąžų miškus, ir į jūros dugną

Pergalę šiauliečiai nuskynė sukūrę skaitmeninių pokyčių projektą „Inovatyvi gamtos mokslų laboratorija“. Iš 100 galimų konkursinių balų Gytarių progimnazijos komanda surinko 92 ir gerokai atsiplėšė nuo konkurentų. „Nugalėjome kaip tvariausias, labiausiai išbaigtas ir bendruomenės poreikius labiausiai atitinkantis projektas“, – pastebi gamtos mokslų mokytoja I. Bartkevičienė.

Matematikos mokytoja I. Pokvytienė sako nujautusi pergalę. „Projekto veiklos, mokymai buvo koncentruoti į mūsų žinių ir idėjos tobulinimą. Ką veikia konkurentai, sužinojome tik ketvirtų mokymų metu, kai vyko trumpi projektų pristatymai. Tuomet galėjome įvertinti kitų mokyklų idėjas – jos stiprios ar ne. Jutau, kad turime šansų laimėti. Mentoriai per mokymus vis paminėdavo kokią nors mintį iš mūsų projekto. Supratau, kad tai, ką darome, buvo įsimintina, kad pataikėme“, – sako ji.

Beje, inovatyvi gamtos mokslų laboratorija nebuvo pirminė komandos idėja. „Iš pradžių mūsų tikslas buvo šiek tiek kitoks – mokyklai reikėjo 3D erdvės, ją už poros metų planavome įsteigti nenaudojamame chemijos kabinete. Tačiau, dalyvaujant projekte, idėja labai pasikeitė“, – sako R. Pečeliūnas.

„Išsirutuliojome į laboratoriją, kuri bus skirta ne tik gamtos mokslams – ji atitiks visų dalykų mokytojų poreikius. Laboratorija bus atvira, mobili, kaip mes sakome, be sienų. Mokykloje turime liftą, tad laboratorija galės keliauti į klases. Pačioje laboratorijoje taikysime ne tik 3D technologiją – vaizdais, garsais, kvapais kursime multisensorinę aplinką. Pavyzdžiui, jeigu geografijos pamokoje bus pasakojama apie atogrąžų miškus, vaikai galės pasijusti tarsi patys būtų tuose miškuose“, – sako I. Bartkevičienė.

komanda.jpg

Laimėjimo užsiprašė gimtadieniui

Projektas, kuriame Gytarių progimnazijos komanda iškovojo pergalę, truko beveik pusmetį. Direktoriaus ir trijų pedagogių komanda vieną kartą per mėnesį važiuodavo į mokymus, o būdami Šiauliuose, atlikdavo siunčiamas užduotis.

Komandos nariai sutaria, kad didžiausi pagalbininkai ir patarėjai projekto metu buvo mokyklos mokiniai. „Grįžę iš mokymų, atlikdami namų darbus, kuriuos mums siųsdavo, mes turėjome akį iš šalies – savo mokinius. Klausdavau direktoriaus: „Parodome vaikams?“ – „Parodome.“ Labai daug prisidėjo mano auklėtiniai, aštuntokai, vyriausi mūsų mokyklos mokiniai, – aš jais taip didžiuojuosi. Be to, bendraujant su vaikais, išryškėjo svarbus emocinis laboratorijos aspektas. Kai pradėjome dirbti, gilinomės tik į technologijas. Tačiau iš vaikų išgirdome, kad jiems reikia ne tik technologijų – laboratorijoje jie turi jaustis saugiai, jaukiai. Tai turi būti aplinka, kuri užburia ir nebesinori išeiti. Taip pradėjome galvoti apie laboratorijai skirtus baldus, spalvas“, – pasakoja I. Pokvytienė ir priduria, kad laboratorijos aplinka turėtų priminti erdvėlaivį.

Itin didelio vaikų palaikymo direktorius ir trys mokytojos sulaukė finaliniame renginyje. „Kai važiavome į Vilnių, mokiniai siuntė žinutes, linkėjo sėkmės. O vienas mokinys laimėjimo užsiprašė savo gimtadienio proga. Vėliau skambinau jam ir sakiau: „Tavo gimtadienio dovana yra, bet ją teks dalytis su visais“, – šypsosi I. Pokvytienė.

Ant laurų neužmigs

Mokyklos direktorius dėkoja ir tėvams. „Su jais nemažai bendradarbiavome, kalbėjome apie idėją. Kai kurie tėvai – tikri informacinių technologijų ekspertai. Jie mus geranoriškai konsultavo, neturėdami iš to jokios naudos“, – sako R. Pečeliūnas.

Laimėtų 10 000 Eur laboratorijai neužteks – reikia trigubai daugiau. Tačiau progimnazijos direktorius nusiteikęs optimistiškai. „Sudėjus valstybės skiriamas lėšas, mokyklos uždarbį, tėvelių 2 proc. ir paieškojus vieno kito rėmėjo, laboratoriją įmanoma įrengti per metus. Aišku, ji nebus įrengta iki galo, bet tikime, kad pamažu įgyvendinsime projektą. Žinote, laimėti smagu, nes laimėjimas karūnuoja nuveiktą darbą. O ir 10 000 Eur mokyklai yra reikšmingi pinigai. Bet aklai švęsti negalime. Turime toliau dirbti, mąstyti ir ieškoti lėšų“, – sako R. Pečeliūnas.



REDAKCIJA REKOMENDUOJA