Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Žydrūnas PilitauskasŠaltinis: Etaplius.lt
Kaip šiandien laikosi uždaroji akcinė bendrovė „Plungės autobusų parkas“, kokios naujienos jų padangėje ir kokios didžiausios bėdos – apie tai lapkričio 19 dieną kalbėta Ūkio, ekologijos ir kaimo reikalų komiteto posėdyje. Situaciją pristatė bendrovės direktorius Rimantas Kmieliauskas.
UAB „Plungės autobusų parkas“ užsiima keleivių vežimu miesto (7), priemiesčio (39), tolimojo susisiekimo (1) ir komerciniais maršrutais. Visas kapitalas – 591,2 tūkst. eurų vertės – priklauso Savivaldybei. Šie metai, anot vadovo, bus baigti su pelnu – grynasis pelnas per 9 mėnesius sudarė 44,5 tūkst. eurų.
Šiuo metu bendrovė eksploatuoja 21 autobusą. Daugiausia – MAN, MERCEDES-BENZ, EVOBUS ir ISUZU markės. Taip pat turi po vieną VOLVO, NEOPLAN, IVECO. Šiemet buvo nupirktas vienas naujas autobusas ISUZU. Iki 5 metų senumo yra 5 autobusai, visi kiti – daugiau kaip dešimties metų.
Direktorius akcentavo darbuotojų amžiaus ir finansinę problemas. Nors bendrovė didelį dėmesį skiria atlyginimams, tačiau jaunų vairuotojų toks uždarbis vis tiek nevilioja, tad reikėtų jį dar šiek tiek didinti. Dabar dirba 25 darbuotojai (su administracija), vidutinis mėnesinis vairuotojo atlyginimas neatskaičius mokesčių – 1011 eurų. Prieš porą metų tebuvo 735 eurai. Bėda ta, jog vidutinis vairuotojų amžius jau perkopė pusamžį ir yra 54 metai. Net 7 vairuotojai yra pensininkai. Būtinai reikia jaunimo, bet šis į „Plungės autobusų parką“ dirbti nesiveržia.
Be naujo autobuso, įmonė šiemet sumontavo pusiau automatinę plovyklą, iš jos autobusai į maršrutus išvažiuoja švarūs. Įrangos vertė – 20 tūkst. eurų. Dvejuose autobusuose įrengti vaizdo registratoriai, o absoliučiai visuose – geografinės padėties nustatymo prietaisai (GPS-ai). Atidarytas siuntų skyrius autobusų stotyje, gyventojai šia paslauga jau naudojasi. Ateityje bendrovė numato įrengti nuosavą kompiuterizuotą kuro kolonėlę ir tepalų išdavimo kolonėlę. Dar norėtų sutvarkyti mechaninių dirbtuvių teritorijos kelio dangą, įsigyti naują žemagrindį miesto tipo autobusą. Elektrinio autobuso, kaip buvo planuota, įmonė nebepirks. Neapsimoka.
Kalbėdamas apie kitas problemas, direktorius apgailestavo dėl mūsų jaunimo išpuolių prieš autobusų stotelių lenteles. Įmonė priemiesčio autobusų stotelių lenteles pakeitė šiuolaikinėmis duraliuminio lentelėmis, tačiau keturios jau buvo sudaužytos.
Vis dar neaiški situacija su autobusų stotimi. R. Kmieliauskas sakė, jog pastatas nei remontuojamas, nei išnuomojamas – vis laukiama, kada bus sutarta su „Lietuvos geležinkeliais“ ir bus leista kraustytis į geležinkelio stotį.