Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Kautros nuotr.
Reporteris SkaistėŠaltinis: Etaplius.lt
Penktadienį Druskininkų miesto savivaldybės kieme pristatyti 2 nauji elektriniai autobusai, kurie pradės darbą aptarnaujant viešojo transporto keleivius mieste. Tai yra pirmieji elektriniai autobusai piečiausiame šalies kurorte, kuris pretenduoja tapti pirmuoju miestu su 100 proc. elektriniu viešuoju transportu.
„Savaitgalį Prezidentūroje vykusiame Žaliųjų idėjų festivalyje paskelbtas pirmasis Lietuvos savivaldybių Aplinkosaugos reitingas, kuriame Druskininkai tarp visų savivaldybių užėmė solidžią antrąją vietą. Šiandien, kai pirmieji elektra varomi autobusai jau pasiekė Druskininkus, džiaugiuosi, kad dar kartą įrodėme, kad Druskininkai – ekologiškas, už aplinkos tausojimą ir puoselėjimą pasisakantis kurortas.
Džiaugiuosi, kad su bendrove „Kautra“ dar 2010 m. pavyko kardinaliai pakeisti Druskininkų viešojo transporto sistemą ir kad pokyčiai ties naujais autobusais, naujais stotelių paviljonais ir išmania e.bilieto sistema nesustojo ir neapsiribojo.
Šiandien, kai viso pasaulio dėmesys nukreiptas į ekologiją ir oro taršos mažinimą, Druskininkų ir „Kautros“ tikslas – 100 proc. ekologiškas viešasis transportas, iš viso – 17 elektra varomų autobusų.
Net neabejoju, kad modernus viešasis transportas paskatins mūsų bendruomenę ir svečius rinktis darnesnius kelionės būdus ir iš savo automobilio persėsti į naujuosius autobusus“, – sako Druskininkų savivaldybės meras Ričardas Malinauskas.
Aptarnavimo standartą užtikrinantis vežėjas
Daugiau nei dešimtmetį Druskininkų mieste bei priemiestyje keleivius vežanti įmonė „Kautra“ tęs darbą su elektriniais autobusais, kurių pirmieji du į miesto gatves išriedės jau artimiausiu metu. Iki 2023 vidurio planuojama, kad miesto viešasis transportas bus 100 proc. elektrinis, kurį aptarnaus 17 autobusų, 8 iš jų bus vidutinės talpos, ne mažiau kaip 54 vietų, bei 9 mažesnės talpos iki 23 vietų.
„Tai yra patrauklus savo inovacijomis ir naujovėmis miestas. Prieš 12 metų Druskininkai tapo pirmuoju Lietuvos miestu, kuriame gyventojai galėjo važinėti naujais miesto autobusais, aprūpintais naujausia informacine įranga, vaizdo stebėjimo kameromis, originaliu apipavidalinimu. Druskininkai pirmuoju Lietuvos miestu, kuriame sėkmingai įdiegtas viešojo transporto elektroninis bilietas. Džiaugiuosi, jog miestas nesustoja ir žiūri į priekį, šiandien atėjo laikas dar vienam žingsniui – elektriniam transportui“, – sakė „Kautros“ generalinis direktorius Linas Skardžiukas.
Autobusai pagaminti Lietuvoje
„Altas Auto“ nulinės emisijos autobusai gaminami ant „Mercedes Benz Sprinter“ bazės. Šiuo metu įmonė gamina du visiškai elektrinius modelius, kuriuos kruopščiai kūrė kartu su partneriais „Elinta Motors“. Lietuvių įmonė pritaikius ilgametę autobusų gamybos patirtį, elektrinių autobusų vystymui, pasiūlė itin aukštos kokybės elektrinius miesto autobusus Druskininkams. Du iš jų jau paruošti darbui.
„Džiaugiamės, kad Lietuvos miestai seka Europos pavyzdžiu ir spartina viešojo transporto elektrifikaciją. Mūsų autobusai išbandyti pačiomis įvairiausiomis sąlygomis Europos šiaurėje ir pietuose, siaurose didmiesčių gatvėse ir tarpmiestinėse magistralėse. Visi bandymai davė lūkesčius pranokusius rezultatus – visiškai pakrauti „Altas EV“ autobusai nuvažiuoja virš 300 km, yra lengvai valdomi ir dėl elektrinės pavaros itin komfortiški keleiviams.
Ypatingą dėmesį skyrėme šių modelių funkcionalumui ir saugumui – jie žemagrindžiai, patogūs neįgaliesiems ir vyresnio amžiaus žmonėms, pakankamai erdvūs viduje tiek keleiviams, tiek ir vairuotojui. Galima drąsiai teigti, kad įdarbindami tokius elektrinius autobusus Lietuvos miestai stoja į vieną gretą su tokiais inovatyviais Europos miestais, kaip Amsterdamas, Stokholmas ar Oslas”, – teigė elektrinių autobusų gamintojos „Altas auto“ direktorius Edvardas Radzevičius.
Naujieji elektriniai autobusai, skirtingai nei įprastiniai, varomi vidaus degimo varikliais, yra gerokai tylesni bei ekologiškesni. Tai padeda sumažinti ne tik aplinkos, bet ir garso taršą, keleiviniam transportui judant kasdieniais miesto maršrutais. Druskininkų elektriniai autobusai bus lengvai atpažįstami dėl specialaus jų apipavidalinimo – elektrą ir žalumą simbolizuojancio dizaino, bei ženklinti šūkiu „gryno oro kurortas“.
ELTA