Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Irma BagūnėŠaltinis: Etaplius.lt
Praėjusią savaitę Šiaulių miesto savivaldybės darbo grupė rinkosi į posėdį dėl pagalbos UAB „Busturas“. Buvo pristatyta išsami situacija, kokiose srityse Savivaldybei priklausančiai įmonei reikėtų papildomo dėmesio. Apžvelgus galimus finansavimo šaltinius aiškėja, kad gali tekti prisidėti ne tik savivaldybei, tačiau ir gyventojams, mat norint surinkti reikalingą sumą, brangtų vienkartinis autobuso bilietėlis.
„Buvo įvardintos keturios sritys, kurios sulaukė savo eilės ir to papildomo dėmesio. Pirmoji sritis – tenka peržiūrėti darbo užmokesčio kėlimo klausimus. Kita didelė sritis – yra perkama 12 naujų autobusų, tad keliamas savivaldybės prisidėjimo klausimas. Be abejo, jau keletą metų diskutuotas klausimas dėl gamybinės bazės remonto ir darbo sąlygų gerinimo. Ketvirtoji sritis – taip pat autobusų parko atnaujinimas, tačiau jau ne naujais autobusais, o kaip tęstinis projektas, bilietų sistemos platinimas“, - vardijo Šiaulių miesto savivaldybės administracijos direktorius Antanas Bartulis.
Pasak administracijos direktoriaus, pirmajai sričiai, užmokesčio kėlimui ir kolektyvinės sutarties atnaujinimui reikia ne mažiau kaip 225 tūkstančių eurų.
Prie 12 naujų autobusų pirkimo savivaldybė turėtų prisidėti 15 procentų, tai yra 407 tūkstančiais eurų.
Gamybinės bazės atnaujinimui iš viso reikėtų 909 tūkstančių eurų, tačiau 2018 metais vyktų tik pirmasis etapas, tad reikėtų 443 tūkstančių eurų.
Tęstiniam autobusų parko atnaujinimui reikėtų atseikėti dar 129 tūkstančius eurų, elektroninio bilieto sistemos tobulinimui reikėtų 40 tūkstančių eurų, o elektroninio bilieto platinimo taškų plėtrai – iki 60 tūkstančių eurų.
„Kaip matote, susidaro nemažas lėšų poreikis. Analizavome, kokie galėtų būti šių problemų finansavimo šaltiniai. Laukiamas 2017 metų pelnas ir yra apie 225 tūkstančiai eurų. Darbo grupė diskutavo, kad visą metų pelną mes, kaip savininkai, siūlome palikti darbo užmokesčio kėlimui“, - pasakojo A. Bartulis.
Kiti finansavimo šaltiniai, pasak administracijos direktoriaus, būtų amortizaciniai atskaitymai, kurie per metus sudaro apie 700 tūkstančių eurų. Ši suma būtų skiriama naujų autobusų pirkimui bei gamybinės bazės remontui.
„Tai yra ta riba, kurią mes galime prisidėti iš savivaldybės biudžeto, randame tokių finansinių galimybių. Visgi matome, kad šių lėšų neužtenka, tiek pačios įmonės, tiek mūsų, kaip savininkų. Dėl to buvo modeliuoti variantai, kurie leistų pritraukti dar apie 200 tūkstančių eurų“, - sako Antanas Bartulis.
Modeliuojami variantai šiuo atveju gali paliesti ir gyventojus, mat kalba eina apie vienkartinio bilieto branginimą. Vienu atveju iki 52 centų, kitu – iki 54 centų.
„Buvo modeliuota, kad jeigu keliame vienkartinio bilieto kainą nuo dabartinių 49 centų iki 52 centų, galėtume surinkti apie 187 tūkstančius eurų, o jei keltume iki 54 centų – galėtų būti surenkama apie 309 tūkstančius eurų. Šis variantas leistų finansuoti pilna apimtimi ketvirtą priemonę“, - aiškino savivaldybės administracijos vadovas.
Tokius planus darbo grupė pateikia administracijai, o vėliau teiks ir Tarybai, kur jau miesto politikai turės nuspręsti, ar skirti finansavimą ir branginti vienkartinį autobuso bilietą.