PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2023 m. Birželio 2 d. 11:55

Pradėta rangovų paieška Kauno oro uosto plėtrai: po rekonstrukcijos Lietuvos oro uostai galės aptarnauti daugiau nei 10 mln. keleivių per metus

Kaunas

Etaplius.ltŠaltinis: ELTA


269051

Kauno oro uostas skelbia tarptautinių rangovų atranką viešųjų pirkimų keleivių terminalo ir šiaurinio perono plėtros projektams. Pasak Lietuvos oro uostų, šių metų duomenys rodo, kad keleivių srautai Kauno oro uoste yra rekordiniai. Jei ši tendencija išliks, šiemet Kauno oro uostas aptarnaus daugiau nei 1,3 mln. keleivių, o tai gerokai viršija jo projektinius pajėgumus, nurodoma pranešime žiniasklaidai.

Pasak susisiekimo ministro Mariaus Skuodžio, Kauno oro uosto infrastruktūros plėtra yra labai svarbi tiek valstybės ekonomikos, tiek krašto apsaugos planams.
„Kauno oro uostas yra vienas sparčiausiai atsigaunančių oro uostų regione, kuris priešpandeminius rezultatus viršija jau nuo praėjusių metų pavasario. Jau šiuo metu tam tikrais laikotarpiais esamas terminalas „plyšta per siūles“, nes nėra pritaikytas taip sparčiai augančiam keleivių skaičiui. Labai svarbu ir tai, kad šis oro uostas yra NATO partnerių logistikos vieta. Ruošiami karinio mobilumo projektai, kurie taip pat prisidės prie oro uosto galimybių plėtros“, – sakė ministras.

Kaip nurodoma Lietuvos oro uostų pranešime, pokyčiai leis išplėsti ne tik keleivių aptarnavimo pajėgumus, bet padės auginti ir techninio lėktuvų aptarnavimo paslaugų apimtis, nes Kauno oro uostas yra viena iš svarbių orlaivių remonto ir techninio aptarnavimo bazių Baltijos šalių regione, taip pat sukurs sąlygas krovinių gabenimo apimtis augti.

„Šie du plėtros projektai yra tarp Lietuvos oro uostų 2023 m. veiklos strateginių prioritetų. Jie leis užtikrinti tvarią visos Lietuvos oro uostų tinklo raidą ir, juos užbaigus 2025 metais, galimybes per metus aptarnauti daugiau nei 10 mln. keleivių. Šie pokyčiai taip pat sustiprins Kauno oro uosto kaip techninio lėktuvų aptarnavimo lyderio poziciją Baltijos regione. Tam rangovų ieškome ir Lietuvoje, ir užsienyje. Skelbdami pirkimus, esame užsibrėžę, kad realūs plėtros darbai tiek keleivių terminale, tiek šiauriniame perone galėtų prasidėti jau šių metų pabaigoje“, – sakė laikinasis Lietuvos oro uostų vadovas Aurimas Stikliūnas.

Numatoma, kad abu projektai turėtų būti baigti 2025 m., kaip ir naujojo Vilniaus oro uosto keleivių išvykimo terminalo statybų ir įrengimo darbai. Šie žingsniai apčiuopiamai pagerins Lietuvos oro uostų tinklo galimybes – užtikrins didesnį aviacinių paslaugų efektyvumą ir didins oro uostų pajamas iš aviacinės bei neaviacinės veiklos, praneša Lietuvos oro uostai.

A. Stikliūnas atkreipia dėmesį, kad vykstant darbams Kauno oro uostas veiks įprastai, o tai padės toliau išlaikyti sparčius aviacijos rodiklių augimo tempus.