Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Virginija ŠimkūnienėŠaltinis: Etaplius.lt
Nuo spalio 1 d. Lietuvos darbo birža kartu su dešimtimi teritorinių darbo biržų tapo vienu juridiniu vienetu – Užimtumo tarnyba.Užimtumo tarnyba paslaugas darbo
ieškantiems ir darbdaviams teiks visoje Lietuvoje, pereinamuoju laikotarpiu klientai bus aptarnaujami įprastai.
Vykdant Darbo biržos sistemos reorganizavimą, siekiama didinti tiesiogiai su klientais regionuose dirbančių specialistų skaičių – dirbančių tiek su darbo ieškančiais asmenimis, tiek su darbdaviais. Didesnis klientus aptarnaujančių konsultantų skaičius leis sumažinti vienam darbuotojui tenkantį vidutinį mėnesio darbo su klientais krūvį iki 30 proc. (nuo 405 iki 275 klientų) ir teikti individualesnes paslaugas. Dalį darbo laiko konsultantai skirs pasirengimui suplanuotiems susitikimams, alternatyvių užimtumo galimybių paieškai, kandidato analizei ir jam aktualių darbo pasiūlymų rinkimui.
Daugiau dėmesio skiriama atvejo vadybai – atsiranda specialistai, dirbantys tik su tam tikromis darbo ieškančių asmenų grupėmis, pavyzdžiui, neįgaliaisiais, kariais ir pareigūnais, jaunimu. Siekiant vykdyti nedarbo prevenciją pradedamos teikti perkvalifikavimo paslaugos dirbantiems asmenims, kuriamos naujos užimtumo rėmimo priemonės, padedančios greičiau ir lengviau prisitaikyti prie kintančių darbo rinkos poreikių ir užtikrinančios galimybę mokytis visą gyvenimą.
„Siekiama, kad Užimtumo tarnyboje apsilankęs klientas iš karto gautų jam reikalingą paslaugą – būtų išsiaiškinama konkreti žmogaus situacija, jo įsidarbinimo galimybės ir lūkesčiai, teikiamos aktualios konsultacijos ir, reaguojant į situaciją darbo rinkoje, ieškomas tvariausias užimtumo sprendimas. Visi integravimo į darbo rinką procesai turėtų būti orientuoti į greitą ir tvarų įdarbinimą, darbo rinkos analizę, o ne į biurokratines procedūras“, – akcentuoja dabartinė vadovė L.Valalytė. Kiekvienas darbdavys turės nuolatinį konsultantą, asmeninį vadybininką, kuris padės darbuotojų paieškos procese, organizuos profesionalias atrankas, spręs individualias konkretaus darbdavio situacijas. Ieškant tvariausių užimtumo sprendimų, labiau susitelkiama į bendradarbiavimą su asocijuotomis verslo struktūromis, nevyriausybinėmis organizacijomis, savivaldybėmis. Taip pat siekiant didinti paslaugų prieinamumą ir užtikrinti jų kokybę, stiprinamos klientų aptarnavimo telefonu ir elektroninių paslaugų sritys. Šalies gyventojai, paskambinę trumpuoju informaciniu numeriu 1883, gali greičiau ir paprasčiau sužinoti rūpimą informaciją darbo rinkos klausimais. Norintys užsiregistruoti užimtumo tarnyboje, tą gali bet kuriuo metu padaryti internetu pasirinkdami jiems patogiausią
apsilankymo laiką – taip siekiama išvengti laukimo atvykus į užimtumo tarnybos skyrių ir matyti planuojamą konsultantų darbo krūvį.
Siekiant šių kokybinių pokyčių paslaugų ir aptarnavimo srityse, modernizuojami įstaigos valdymo procesai ir perskirstomi žmogiškieji ištekliai. Optimizuojamos įstaigų bendrosios viešojo administravimo funkcijos, tokios kaip finansai, personalo, turto valdymas, viešieji pirkimai, IT priežiūra, mažinamas vadovaujančių ir administracines funkcijas vykdančių darbuotojų skaičius. Visos sistemos etatų skaičius mažinamas 10 proc. – nuo 1434 iki 1290 pareigybių.
Užimtumo tarnybą sudarys 7 departamentai – Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių ir Panevėžio klientų aptarnavimo departamentai, taip pat Darbo rinkos ir užimtumo politikos įgyvendinimo departamentas bei Finansų, teisės ir pirkimų departamentas. Taip pat vykdomas metodinis vadovavimas – standartizuojamos paslaugos visoje Lietuvoje, darbo rinkos prognozavimas, stebėsena ir analizė, kokybės užtikrinimas.
Parengta pagal Darbo biržos informaciją