Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Reporteris MargaritaŠaltinis: Etaplius.lt
Praėjusiais metais buvo patvirtintas Darnaus judumo Marijampolės mieste planas, kurio pagrindinė vizija – „Marijampolė – modernus, aktyvus, žalias ir aplinkai draugiškas miestas, kuriame paprasta ir saugu judėti visiems“. Plane numatytus miestui naudingus ir ekonomiškai pagrįstus sprendinius, pasinaudojant ES ir kitais finansiniais instrumentais, planuojama įgyvendinti iki 2030-ųjų metų.
Dalis sprendinių bus įgyvendinti įgyvendinant projektą „Darnaus judumo priemonių diegimas Marijampolės mieste“. Pagrindinis projekto tikslas – pritaikant viešąją infrastruktūrą, užtikrinti efektyvesnes, ekologiškesnes ir patogesnes judumo galimybes Marijampolės mieste. Siekiama modernizuoti viešosios susisiekimo infrastruktūros objektus, pritaikant juos patogesniam naudojimui, skatinti gyventojus keisti keliavimo mieste įpročius. Šio projekto metu Marijampolės mieste bus įdiegta elektroninio bilieto sistema, informacinės švieslentės autobusų stotelėse, viešoji transporto infrastruktūra bus pagerinta bei pritaikyta specialiųjų poreikių turintiems žmonėms, mieste atsiras dviračių saugyklos.
„Pirmame projekto įgyvendinimo etape dėmesys bus skiriamas elektroninio bilieto sistemos diegimui ir viešosios infrastruktūros gerinimui“, – sako savivaldybės administracijos direktorius Karolis Podolskis.
Siekiant didinti eismo saugumą bei skatinti gyventojus ir miesto svečius mažiau naudotis automobiliais ir rinktis keliavimą pėsčiomis, bus rekonstruotos 63 pėsčiųjų perėjos, jose taip pat įrengiant naują apšvietimo sistemą, 22 perėjos bus rekonstruotos, pritaikant jas specialiųjų poreikių turintiems žmonėms.
„Vienas iš prioritetų – užtikrinti saugų ir patogų judėjimą visiems gyventojams, nepriklausomai nuo jų amžiaus ar fizinių galimybių. Pastaraisiais metais pėsčiųjų saugumui buvo skirtas didelis dėmesys, jo neketinama mažinti ir dabar. Gyventojų saugumas ir patogus judėjimas visada buvo svarbus aspektas, įgyvendinant bet kokį projektą ir jį pritaikant prie viso miesto bendro įvaizdžio ir koncepcijos“, – akcentuoja K. Podolskis.
Supaprastintas autobuso bilieto įsigijimas ir jo perkėlimas į elektroninę sistemą taip pat turėtų užtikrinti patogesnį šių paslaugų teikimą besinaudojantiems viešuoju transportu. Elektroninio bilieto diegimo sistema bus prieinama 14-oje autobusų, tačiau iš karto pereiti prie elektroninio bilieto sistemos gyventojams gali būti per didelis pasikeitimas. Įvertinant tai, kad viešuoju transportu daugiausia keliaujanti žmonių grupė yra senjorai, popierinių bilietų sistemą keisti į elektroninių planuojama nuosekliai, supažindinant gyventojus su pasikeitimais ir jų nauda.
Antrame projekto įgyvendinimo etape numatoma autobusų stotelėse-paviljonuose įrengti 20 informacinių švieslenčių, kuriose būtų pateikiama informacija apie paslaugas realiu laiku bei viešojo transporto atvykimo prognozes. Taip pat planuojama 12 mieste esančių viešojo transporto stotelių pritaikyti specialiųjų poreikių turintiems žmonėms. Džiugi žinia ir dviratininkams – antrojo etapo metu planuojama įrengti modernias dviračių saugojimo vietas, kuriose bus galima saugiai palikti net 900 dviračių.
Pirmasis projekto etapas bus įgyvendinamas Europos Sąjungos – 574.093,00 Eur (85 proc.) ir savivaldybės – 101.310,53 Eur (15 proc.) biudžeto lėšomis