Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Viktorija ValčiukaitėŠaltinis: Etaplius.lt
Susirūpinę labiausiai pažeidžiamų eismo dalyvių saugumu, kelių policijos pareigūnai š. m. sausio–vasario mėnesiais vykdys prevencinę priemonę „Kiekvienas yra pėsčiasis“. Akcijos metu Kelių eismo taisyklių reikalavimus pažeidusiems pėstiesiems pareigūnai skirs pinigines baudas, o kartu įteiks atšvaitą ir simbolinę žvakę, kviečiant susimąstyti apie galimas neatsakingo elgesio kelyje pasekmes. Saugus dalyvavimas eisme kasdien tampa vis didesniu iššūkiu pėstiesiems. Policijos duomenimis, 2017 metais pėstieji sudarė antrą pagal žuvusiųjų žmonių skaičių eismo dalyvių kategoriją. Praėjusiais metais kas trečias eismo įvykis įvyko užvažiavus ant pėsčiojo; kas antras susidūrimas baigėsi pėsčiojo žūtimi.
Pareigūnai akcentuoja vairuotojų ir pėsčiųjų tarpusavio atsakomybę dėl saugaus dalyvavimo eisme. Dažniausiai abipusis Kelių eismo taisyklių reikalavimų nesilaikymas įtakoja transporto priemonės susidūrimą su pėsčiuoju. Kelių policijos pareigūnai pabrėžia, kad vairuotojai turi laikytis jiems privalomų reikalavimų pėsčiųjų atžvilgiu, o pėstieji turi vykdyti jiems nustatytas pareigas.
7 pražūtingos vairuotojų klaidos pėsčiųjų atžvilgiu:
Vairuotojas nesulėtina greičio, nesustoja ir nepraleidžia per pėsčiųjų perėją einančių pėsčiųjų;
Sustojus ta pačia kryptimi važiuojančiai transporto priemonei, vairuotojas nesulėtina greičio ir nesustoja prieš pėsčiųjų perėją;
Vairuotojas nepraleidžia kelio kertančių pėsčiųjų sankryžose, sukdamas ir kairę ar į dešinę, važiuodamas papildomos šviesoforo rodyklės kryptimi, įvažiuodamas į kelią į/iš teritorijos;
Važiuodamas atbulas, vairuotojas neduoda kelio pėsčiajam;
Vairuotojas nesiima papildomų atsargumo priemonių tamsiuoju paros metu, esant blogam matomumui;
Vairuotojas viršija saugų važiavimo greitį;
Vairuotojas naudojasi mobiliuoju telefonu, kalba, naršo, rašo žinutes, užsiima su vairavimu nesusijusia veikla.
7 pražūtingos pėsčiųjų klaidos:
Tamsiuoju paros metu arba esant blogam matomumui pėstieji nesineša šviečiančio žibinto, nevilki ryškiaspalvės liemenės su šviesą atspindinčiais elementais, nesegi atšvaitų;
Pėstieji eina per kelią degant draudžiamam šviesoforo signalui;
Į pėsčiųjų perėją pėstieji įžengia neįsitikinus, kad eiti yra saugu ir kad visos transporto priemonės sustojo juos praleisti;
Pėstieji neįvertina atstumo iki artėjančios transporto priemonės, eidami per kelią delsia arba stoviniuoja, bėga per važiuojamąją dalį, naudojasi mobiliaisiais telefonais, rašo žinutes, naršo;
Pėstieji kerta važiuojamąją dalį, perlipdami per kelio atitvarus arba eidami per skiriamąją juostą;
Pėstieji eina automagistralėmis, greitkeliais, važiuojamąją dalimi ar jos pakraščiu vietose, kur yra įrengti šaligatviai arba pėsčiųjų takai;
Pėstieji išeina iš už stovinčios transporto priemonės ar kitos kliūties, neįsitikinus, kad tai yra saugu ir kelyje nėra artėjančių transporto priemonių.
Lietuvos kelių policijos tarnyba informuoja, kad sausio–vasario mėnesiais šalies keliuose bus vykdomos prevencinės policinės eismo dalyvių kontrolės priemonės, kurių metu bus kontroliuojamas pėsčiųjų, taip pat dviračių vairuotojų, vadeliotojų dalyvavimas eisme tamsiuoju paros metu, atšvaitų, šviesą atspindinčių elementų naudojimas. Taip pat bus atliekama pėsčiųjų važiuojamosios kelio dalies perėjimo arba ėjimo ja ten, kur draudžiama, kontrolė, nepaklusimo eismo reguliavimo signalams, kelio ženklų, ženklinimo reikalavimų kontrolė, sustiprinta pėsčiųjų elgesio prie nereguliuojamų ir šviesoforais reguliuojamų pėsčiųjų perėjų kontrolė. Ypatingą dėmesį pareigūnai skirs vairuotojų pareigų pėstiesiems vykdymo kontrolei, sustiprintą patruliavimą organizuojant prie pėsčiųjų perėjų, vietose, kur intensyvus pėsčiųjų eismas.
Pėsčiųjų saugumas kelyje grindžiamas vairuotojų ir pėsčiųjų tarpusavio atsakomybe. Kelyje kiekvienas tam tikru momentu yra pėsčiasis, kurio gyvybė gali užgęsti kaip žvakė.