PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2021 m. Gruodžio 8 d. 14:57

Pokyčiai po pokyčių: savivaldybės administracijoje ir vėl permainos

Šiauliai

Administracijos struktūra vėl keičiama. A. Rutkausko nuotr.

Reporteris MindaugasŠaltinis: Etaplius.lt


196834

Nepraėjus nei metams po pokyčių administracijoje, Šiaulių miesto savivaldybė vėl ruošiasi permainoms – steigs du naujus poskyrius bei įves naujų pareigybių. Miesto ūkio ir aplinkos skyriuje darbo tiek, kad pareigybės perskirstomos perduodant dalį darbų naujiems poskyriams. Vienos pareigybės prireikė įsigaliojant įstatymų pakeitimams.

Pertvarkos struktūrą

Šių metų pradžioje panaikinus keturis departamentus bei sugrąžinant antrąjį administracijos direktoriaus pavaduotojo etatą, Šiaulių miesto valdžia aiškino, kad perskirstomi darbai ir nuimamas krūvis nuo administracijos direktoriaus. Žmonių kalba šnekant, iki tol beveik kiekvienas dokumentas negalėjo praeiti be skyriaus vedėjų, departamento direktorių ir administracijos direktoriaus parašų. Biurokratinis aparatas tapo per sudėtingas patiems biurokratams.

Metams baigiantis miesto valdžia nusprendė, kad reikia dar kartą pertvarkyti administracijos aparatą ir įsteigti du naujus poskyrius, kurie perimtų dalį darbų iš Miesto ūkio ir aplinkos skyriaus vedėjo ir specialistų. Sprendimo projektas miesto Tarybai teikiamas tvirtinti prieš pat Kūčias vyksiančiame posėdyje. Nors įprastai miesto Taryba posėdžiauja kiekvieno mėnesio pirmą ketvirtadienį ir gruodį jau rinkosi. Paskutinį kartą savivaldybės administracijos struktūra patvirtinta praėjusių metų gruodžio 22 d.

Kodėl prireikė pokyčių ir kodėl šis klausimas bus sprendžiamas prieš pat šventes metų pabaigoje, Administracijos direktorius Antanas Bartulis pakomentuoti negalėjo, nes šią savaitę atostogauja. Kaip perdavė savivaldybės atstovas Vitalis Lebedis, niekas kitas šiuo klausimu komentuoti negali. Ar pavyks sulaukti komentaro tradicinėje spaudos konferencijoje pirmadienį?

„Po atostogų direktorius nesijungs, nelabai turės naujienų“, – portalui „Etaplius“ sakė V. Lebedis.

Nauji etatai

Remiantis sprendimo aiškinamuoju raštu, pokyčių laukia nemažai. Numatyta įsteigti naują etatą, kuriame dirbtų už korupcijai atsparios aplinkos kūrimą atsakingas specialistas. Šios permainos prireikė remiantis Seimo šiemet birželio 29 d. priimta ir nuo kitų metų sausio 1 d. įsigaliosiančia korupcijos prevencijos įstatymo pataisa, kuri numato, kad viešojo sektoriaus subjektai paskiria už korupcijai atsparios aplinkos kūrimą atsakingą asmenį. Šis būtų atskaitingas tiesiogiai viešojo sektoriaus subjekto vadovui – šiuo atveju savivaldybės administracijos direktoriui.

Savivaldybė ir vėl tarsi studentai – svarbius sprendimus priima paskutinę naktį. Etatas bus įsteigtas paskutinę akimirką, bet dar turėtų užtrukti specialisto paieška. Pagal procedūras, teks skelbti konkursą, vykdyti darbuotojo atranką. Jeigu dar nepavyks rasti norinčių dirbti? Miesto architekto savivaldybė iki šiol neranda, nors konkursų skelbta nemažai. Administracijos direktorius ne kartą aiškino žurnalistams, kad administracijoje neužimtų darbo vietų yra ne viena ir ne dvi.

Optimizuoja darbą

Tačiau didžiausia permaina, kuri nebuvo įpareigota įstatymų ar kažkokių terminų, numatyta Miesto ūkio ir aplinkos skyriuje. Čia planuojama įsteigti du poskyrius: Aplinkosaugos ir miesto tvarkymo bei Infrastruktūros.

Kaip rašoma aiškinamajame rašte, skyriaus pertvarka reikalinga dėl didelio skaičiaus skirtingų funkcijų, atliekamų skyriuje, sudėtingo administravimo. Skyriaus vedėjo ir vyriausiųjų specialistų darbo laikas naudojamas neefektyviai, daugiausia sprendžiant einamuosius klausimus, nelieka laiko spręsti strateginius klausimus.

Dabar visus dokumentus skyriuje turi administruoti ir tvirtinti skyriaus vedėjas. Todėl užsitęsia administracinės procedūros, viešieji pirkimai, projektų įgyvendinimas. Tikimasi, kad įgyvendinus pertvarką, dokumentų administravimo krūvį pasiskirstys skyriaus ir poskyrių vedėjai, tad darbai bus optimizuoti.

Algos nelabai skiriasi

Miesto ūkio ir aplinkos skyrius šiuo metu turi 16 vyriausiųjų specialistų (karjeros valstybės tarnautojų), 1 vyriausiojo specialisto (dirbančio pagal darbo sutartį), 1 savivaldybės vyriausiojo inžinieriaus, 1 patarėjo ir 1 skyriaus vedėjo pareigybes.

Kaip bus pertvarkytos šios pareigybės ir ar skyriuje dirbantys specialistai gaus naujas pareigybes, aiškinamajame rašte nenurodoma. Tik tiek, kad papildomai reikės vieno poskyrio vedėjo etato.

Įsteigus du poskyrius, reikės skirti papildomą finansavimą vienam poskyrio vedėjui. Taip pat reikės finansavimo už korupcijai atsparios aplinkos kūrimą atsakingam asmeniui (vyriausiajam specialistui).

Poskyrio vedėjo darbo užmokesčio koeficientas gana aukštas – 11, kas sudaro beveik 2 tūkst. Eur prieš mokesčius. Įvertinus vidutinį priedą už tarnybos stažą, mokesčius „Sodrai“, bendra suma popieriuje per mėnesį atsieitų 2 282,45 Eur, nurodoma aiškinamajame rašte. Arba beveik 1 400 Eur „į rankas“.

Specialistui, atsakingam už korupcijai atsparios aplinkos kūrimą, numatoma skirti ne ką mažiau – darbo užmokesčio koeficientas 10, pridėjus priedą už stažą bei „Sodros“ mokesčius, popieriuje būtų 2 074,96 Eur per mėnesį. Arba tik beveik pusantro šimto eurų mažiau nei poskyrio vedėjui.

Bendra suma per mėnesį abiem etatams sudarys kiek daugiau nei 4 tūkst. Metams – 52 288,91 Eur. Neigiamų pasekmių nenumatoma. Teigiamos – numatomas procesų ir funkcijų optimizavimas, kuriantis didesnę pridėtinę vertę miestiečiams, orientuojantis ne į procesą, o į rezultatą.

Kokių rezultatų tikimasi pasiekti, pasiteirauti dabartinės Miesto ūkio ir aplinko skyriaus vedėjos Eglės Bružienės nepavyko. Savivaldybės atstovas V. Lebedis patikino, kad į visus klausimus atsakyti galėtų tik pats Administracijos direktorius A. Bartulis.

Šis skyrius aktyviai įgyvendina miesto gatvių remonto ir plėtros bei kitus infrastruktūros projektus, atlieka miesto priežiūrą, nelegalių sąvartynų šalinimą bei kitus darbus.