Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Širvintų lopšelio-darželio „Boružėlė“ feisbuko paskyros nuotr.
Širvintų ŠirvisŠaltinis: Etaplius.lt
Praėjusią savaitę žiniasklaida mirgėte mirgėjo nuo įvairių komentarų ir straipsnių karščio tema. Pokalbiai vis neatslūgsta, pasiekėme karščio rekordus, užfiksuotus 1994 m., o senjorai ir silpnesnės sveikatos žmonės vis dar skundžiasi pablogėjusia savijauta, padaugėjo smulkių eismo įvykių, Alytau rajone vienoje iš ugdymo įstaigų, nutrauktas ugdymas. Po švietimo, mokslo ir sporto ministro pranešimo žiniasklaidai mūsų rajone tik viena ugdymo įstaiga išdrįso nutraukti mokslo metus, o kitos vis dar tęsia, nors mokiniai vangiai lanko pamokas, o ikimokyklinio ugdymo įstaigose sumažėjo vaikų. Darželinukai tik vakarop išvedami laukan, o visą dieną kepa grupės patalpose.
Savivaldybės pozicija – atsakinga ugdymo įstaiga
„Širvio“ redakcija sulaukė Širvintų rajono savivaldybės administracijos atsakymų į užduotus klausimus dėl karščio. Iš tiesų esame nustebinti, kad šį kartą atsakymai ilgesni nei vienas ar du žodžiai.
– Kaip ir kas pasikeitė ugdymo procese užėjus karščiams?
– Atsakydami į Jūsų pirmą ir penktą klausimus (kadangi jie siejasi), informuojame, kad sprendimus dėl ugdymo proceso koregavimo šiltuoju metų laiku priima įstaigos vadovas. Atsižvelgiant į karštus orus pranašaujančias prognozes, atkreipiamas mokinių ir jų tėvų dėmesys į tinkamą mokinių aprangą ir mokyklos bendruomenė informuojama dėl ugdymo proceso koregavimo. Mokykla pertvarko pamokų tvarkaraštį, mokymo procesas klasėse keičiamas į kitokio pobūdžio mokymąsi, t. y. kitokias veiklas mokyklos numatytose aplinkose. Taikomi kiti mokykloje pasiteisinę ugdymo proceso koregavimo būdai.
– Ar gauta nusiskundimų iš ugdymo įstaigų, vaikų tėvų dėl karščio? Kokių priemonių imtasi?
– Nusiskundimų negauta.
– Kas be ugdymo įstaigos direktoriaus dar atsakingas už tinkamų sąlygų vaikams sudarymą, kas kontroliuoja kaip laikomasi higienos normų esant karščiui?
– Už tinkamų sąlygų vaikams sudarymą atsakingas švietimo įstaigos vadovas. Švietimo įstaigų visuomenės sveikatos saugos kontrolę vykdyti įgaliotas Nacionalinis visuomenės sveikatos centras prie Sveikatos apsaugos ministerijos.
– Jūsų nuomonė apie prailgintus mokslo metus? Ar tai tikrai pasiteisino, o galbūt ugdymo procesas ypač užėjus karščiams tik imituojamas?
– Prašome patikslinti – kam skirtas šis klausimas? Švietimo ir kultūros skyriaus vedėjai, Viešųjų ryšių specialistei ar rajono vadovėms?
Komentaras: Švietimo ir kultūros skyriaus vedėja yra gavusi šį klausimą, tačiau nesiteikė atsiųsti atsakymo. Be to, Viešųjų ryšių specialistas atstovauja Savivaldybei, todėl ir pateikia rajono vadovų nuomonę. Keista, kad reikia tikslinti elementarų klausimą. Be to, susidaro įspūdis, kai rajono vadovės ar Administracija vengia atsakyti į klausimus, tuomet pradeda žaisti komunikacinius žaidimus.
– Kokia situacija ikimokyklinio ugdymo įstaigose?
– Pažymime, kad vadovaujantis Lietuvos higienos normos HN 75:2016 „Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programų vykdymo bendrieji sveikatos saugos reikalavimai“ 85 punkto 4 papunkčiu, vaikų, ugdomų pagal ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas, veikla lauke neorganizuojama, kai oro sąlygos kelia riziką vaikų sveikatai ir oro temperatūra lauke siekia 32 ° C ar yra dar aukštesnė.
Su karščiu veržiasi ir kūrybiškumas
Feisbuko erdvėje vienas darželis pasidalino originalia išeitimi – kiekvienas vaikas gavo po indą kojoms įmerkti ir sėdėdami teliuškavo vandenį. Puiki pramoga darželinukams, kurie besilinksmindami net ir nepajuto dienos karščio.
Širvintų lopšelyje-darželyje „Boružėlė“ buvo įrengti vaikiški baseinėliai. Akivaizdu, kad vaikams buvo smagu pliuškentis ir atsigaivinti. Be to, vaikai žaidė vandens žaidimus. Išradingi ugdymo įstaigos darbuotojai pasistengė, kad vaikams būtų gera ir kad būtų apsaugoti nuo karščio smūgio.
Pratrūkęs tropinis karštis yra signalas, kad turime tobulinti ugdymo sistemą, tinkamai sutvarkyti ugdymo patalpas, įrengti baseinėlius ar fontanus, galų gale kūrybiškai ir atsakingai priimti sprendimus.