Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Etaplius.ltŠaltinis: Plungės rajono savivaldybės inf.
Kaip minėjo Arūnas Tamošauskas, Plungės autobusų parko pardavimo pajamos per 2023 m. – 1,44 mln. eurų. Optimistiškai nuteikia tai, kad jos – vis augančios. Metų pelnas minimalus, apie 16 tūkst. eurų, tačiau lyginant su 2020–2021 m., kuriuos įmonė baigė nuostolingai, 2023 metų rezultatas yra pakankamai geras. Iš kredito institucijų bendrovė yra pasiskolinusi apie 247 tūkst. eurų, o tai yra gerokai mažiau nei 2021 m., kai skolos buvo išaugusios iki 371 tūkst. eurų. Tiesa, skolinosi tikslingai – 2021 m. Plungės autobusų parkas perėmė anksčiau prarastą vietinių keleivių pervežimo rinkos dalį, tad reikėjo skolintis iš banko ir pirkti autobusų. Jei ir ateityje įmonė uždirbs tiek, kiek laisvo pinigų srauto (EBITDA) uždirbo per 2023 m., visus esamus įsipareigojimus galėtų grąžinti per 2,8 metų. Nuosavybės koeficientas taip pat gana geras: 57 proc. turto bendrovė dengia savo lėšomis, 43 proc. – skolintomis.
Išvada: įmonės įsiskolinimo rodiklis žemas, ji pajėgi investuoti ir plėstis. Akcentuota, kad ateityje bendrovė privalės įsigyti netaršių elektrinių autobusų ir jų įkrovimo priemonių, tam bus reikalingas ženklus akcininko – Plungės rajono savivaldybės – prisidėjimas.
Bendrovės direktorius G. Orda paminėjo, kad Autobusų parke dirba 41 darbuotojas. Be pagrindinės veiklos, užsiimama ir užsakomaisiais reisais (900 tokių reisų per metus), bilietų į tolimuosius reisus pardavimu, siuntų vežimu ir pan. Per metus bendrovės autobusai nuvažiavo 1,256 mln. km po Lietuvą ir Latviją. Įmonė įsigijo 50 kilovatų saulės fotovoltinę elektrinę, autobusą, gerino sąlygas darbuotojams.
Plungės autobusų parko laukiantis iššūkis – Lietuvos siekis, kad iki 2030 metų visas autobusų parkas taptų netaršus. Tam bendrovė ruošiasi iš anksto – teikia paraišką finansavimui, kurio intensyvumas 55 proc., gauti. Jei viskas klostysis taip, kaip numatyta, įmonė jau kitais metais įsigytų 6 elektrinius autobusus: 2 didelius (iki 80 vietų) ir 4 mažesnius. Jais „uždengtų“ visus miesto maršrutus. Tiesa, tam reikalingas nemenkas Savivaldybės prisidėjimas – 980 tūkst. eurų. Ir tai būtų pirmasis žingsnis į atsinaujinimą.