PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Laisvalaikis2020 m. Kovo 14 d. 22:22

Pir­mo­ji ne­mo­ka­mo vie­šo­jo trans­por­to ša­lis – Liuk­sem­bur­gas

Šiauliai

Bo­red­pan­da.com nuo­tr.

Jurgita KastėnėŠaltinis: Etaplius.lt


121108

Vie­ša­sis trans­por­tas tik­rai ne kiek­vie­no mėgsta­ma ke­lia­vi­mo prie­monė. Kad pa­di­dintų ke­lei­vių skai­čių ir ska­tintų žmo­nes per­sėsti į au­to­bu­sus, trau­ki­nius, tram­va­jus ir pan., įvai­rios ša­lys tai­ko leng­vatų. Tie­sa, Liuk­sem­bur­gas pir­ma­sis žengė did­žiau­sią žingsnį – vi­siems ke­lei­viams be išim­ties leis va­žiuo­ti ne­mo­ka­mai.

Dauguma pasaulio gyventojų kaip viešojo transporto trūkumus įvardija šiuos: turi nuolat sekti jų grafiką, pagal tai planuotis savo kelionę, o ir su kuo kartu teks vykti, sėdėti šalia ar stumdytis dėl vietos – nepasirinksi. Visgi suvokiama ir tai, kad, sumažėjus automobilių gatvėse, sumažėtų oro užterštumas, mašinų srautas ir pan. Šio tikslo siekia daugelis šalių, kurios kai kurioms socialinėms grupėms jau suteikė teisę važinėti nemokamai. Bet štai Liuksemburgas pirmasis pasaulyje nemokamą padarė visą viešąjį transportą. Nuo šiol visais traukiniais, tramvajais, autobusais bus galima keliauti visiškai nemokamai.

„Liuksemburgas taps pirmąja pasaulio šalimi, kurioje bus galima spontaniškai ar planuotai naudotis viešuoju transportu ir visur įlipti bei išlipti, nesukant galvos dėl to, kokį bilietą geriausia įsigyti, – kalbėjo Vyriausybės vadovas Xavieras Bettelis. – Tai labai prisidės prie Liuksemburgo įvaizdžio ir patrauklumo.“

Šalies Vyriausybė į šį veiksmą žiūri kaip į ilgalaikį projektą, kuriuo siekiama sumažinti automobilių spūstis, pakeisti gyventojų įpročius. Nemokamas viešasis transportas yra dalis politinių pastangų spręsti 600 000 gyventojų turinčios šalies transporto problemas. Kasdien į Liuksemburgą dirbti vyksta ir apie 200 000 žmonių iš Vokietijos, Prancūzijos bei Belgijos.

Šis sprendimas visuomenėje sulaukė įvairių nuomonių. Kol vieni džiaugiasi atsivėrusiomis galimybėmis, neišleidžiant pinigų, naudotis viešuoju transportu, kiti lieka skeptiški ir kritiški – netiki, kad nemokamas transportas suviliotų žmones palikti savo nuosavus automobilius kiemuose, renkantis traukinius, tramvajus ar autobusus.

Parengta pagal Boredpanda.com