PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Gatvė2018 m. Spalio 22 d. 15:48

Pėsčiųjų ir dviratininkų saugumui gerinti siūlomi eismo pokyčiai (FOTO)

Šiauliai

Audronio Rutkausko nuotr.

Reporteris UgnėŠaltinis: Etaplius.lt


57343

Šiauliai tik ką pelnę apdovanojimą už eismo saugumo gerinimą, ant laurų, panašu, neketina užmigti. Šiandien Šiaulių miesto savivaldybėje vykusioje spaudos konferencijoje pristatyti dar du eismo reguliavimo pokyčiai, kuriuos ketinama įgyvendinti, siekiant didinti pėsčiųjų ir dviratininkų saugumą mieste.


Foto galerija:

img-1554.jpg
img-1559.jpg
img-1571.jpg
img-1576.jpg

Atsižvelgs į gyventojų nuomonę

Praėjusią savaitę, spalio 18 d., Šiaulių miesto savivaldybė savo feisbuko paskyroje paskelbė gyventojų apklausą, kurioje prašo jų pritarti arba nepritarti idėjai rengti studiją galimam Dainų gatvės eismo perorganizavimui į vienpusį.

„Siekiant spręsti automobilių statymo problemą daugiabučių namų kvartaluose Saugaus eismo komisijoje iškelta idėja automobilių eismą Dainų g. dalyje perorganizuoti į vienpusį eismą. Ar pritartumėte idėjai atlikti studiją – įvertinti teigiamus ir neigiamus tokio sprendimo padarinius galimai bendrai minėto mikrorajono eismo situacijai?", – klausiama Šiaulių miesto savivaldybėsfeisbuko paskyroje.

44320781-2103712046352307-7549305720311644160-o.jpg

Šiandien iki 14 val. apklausoje dalyvavo 582 miesto gyventojai. 76 proc. pasisakė už eismo perorganizavimą, 24 proc. – prieš.

Nors feisbuko apklausoje Savivaldybė įvardijo, kad šis sprendimas skirtas spręsti automobilių statymo problemą, šiandien prabilta ir apie eismo saugumo gerinimą: „Vienpusio eismo organizavimas skirtas ne tik automobilių statymo problemas spręsti, labiau saugaus eismo užtikrinimui. Dabar automobilius stato abiejuose gatvės pusėse, todėl sunku tiek prasilenkti, tiek išsukti iš kiemų“, – teigė Saugaus eismo komisijos narė E. Bružienė.

Gyventojai vis dar gali išreikšti savo nuomonę: „Turime dar kelias dienas, todėl lauksime galutinio gyventojų sprendimo. Jeigu dauguma bus už, užsakysime studiją. Tokios apimties studija Savivaldybei galėtų kainuoti apie 3-4 tūks. Eurų. Jeigu ji bus parengta, rezultatai bus pristatomi tiek Saugaus eismo komisijai, tiek bendruomenei. Po rezultatų pristatymo, jeigu visuomenė pritartų, ryžtumėmės perorganizuoti eismą“, – aiškino Saugaus eismo komisijos narys Domas Griškevičius.

Ragainės gatvėje – netradicinė priemonė

Kitą naujovę pristatę Saugaus eismo komisijos nariai ją įvardijo kaip netradicinę. Šiuo metu Ragainės gatvės gyventojai priversti eiti važiuojamąja gatvės dalimi. Jų saugumui užtikrinti imtasi iniciatyvos.

„Ši idėja – naujovė mūsų mieste. Didžioji Ragainės gatvės dalis (nuo Kanapių g. iki Akmenės g.), turbūt apie 90 proc., yra vienpusis eismas. Kadangi techniniai parametrai leidžia tai padaryti, siūlome padaryti linijinį gatvės žymėjimą ir paskirti dalį važiuojamosios dalies dviračių ir pėsčiųjų takui“, – spaudos konferencijoje pasakojo D. Griškevičius. Anot jo, tokio eismo reguliavimo pavyzdys – naujai rekonstruota Tilžės gatvės dalis, nuo Vytauto g. iki Aušros al.

Saugaus eismo komisijos narė E. Bružienė pridūrė, kad Ragainės gatvės plotis, kuris apytiksliai siekia 5,6 m., yra pakankamas šiam pokyčiui įgyvendinti.

img-1576.JPG

Šis sprendimas, kaip teigia D. Griškevičius, prisidėtų prie eismo saugumo gerinimo: „Tie žmonės, kurie eina pėsčiomis arba važiuoja dviračiu, galėtų jaustis šiek tiek saugiau, nei dabar“.

Paklaustas, ar nebūtų saugiau šioje gatvėje įrengti šaligatvius, D. Griškevičius atsakė, kad tam papildomai reiktų apie 100 tūkst. eurų. Na, o tokių gatvių, kuriose nėra įrengti šaligatviai, Šiauliuose yra labai daug, pavyzdžiui, Medelyno mikrorajonas.

Ragainės gatvės eismo reguliavimo praktiką, dalį gatvės skiriant dviračių ir pėsčiųjų eismui, svarstoma taikyti ir kitose miesto gatvėse.

„Taikomos tokios praktikos. Iš tikrųjų tokiu atveju racionaliai taupomos lėšos, ypač, jeigu pasiteisins ši patirtis. Užsienio valstybėse šią praktiką tikrai taiko, jeigu yra plačios gatvės. Eismas pas mus tikrai nėra toks intensyvus“, – pabrėžė E. Bružienė. Pasak specialistės, Lietuvoje tokią praktiką taiko Kauno miestas.

Jeigu oro sąlygos bus palankios, šį eismo pokytį mieste planuojama įgyvendinti dar šiais metais.

Taip pat skaitykite: Savivaldybė planuoja eismo pokyčius, bet šį kartą nusprendė atsiklausti gyventojų