Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
R. Pasiliausko nuotr., "Suvalkietis"
Loreta TumelienėŠaltinis: Etaplius.lt
Praėjusią savaitę „Suvalkietyje“ pasakojome apie Vidgirių gyvenvietėje 2017 metais paklotą asfalto dangą. Gyventojus išgąsdino tai, kad atėjus šiltesniems orams, asfaltas ėmė tirpti, danga pajuodo. Po straipsnio sulaukėme gyventojų, važinėjančių keliu Igliškėliai–Sasnava skambučio. Žmonės guodėsi, kad jų kelią ištiko panašus likimas, nors lėšos jo asfaltavimui gautos iš programos „Zebrai“, tad asfaltas turėtų būti patvaresnis.
Kelias pajuodo
Anot kasdien keliu Igliškėliai–Sasnava po keletą kartų važinėjančios Zitos Vasiliauskienės, dar nebuvo didelių karščių, o į asfalto paviršių mušasi smala, limpa padangos. Taip kažkodėl darosi vienoje kelio pusėje. Nuo smalos pajuodusi juosta prasideda prieš sankryžą su Živavodės kaimu ir tęsiasi beveik iki sankryžos su Sasnava. Anot skaitytojos, smalos juosta į paviršių iškilo prieš porą savaičių. „Stengiamės ją apvažiuoti, tačiau automobiliams prasilenkiant nėra galimybės, turi važiuoti savo puse ir tiesiog jauti, kaip padangos limpa prie kelio“, – pasakojo gyventoja.
Labiausiai žmonės nuogąstauja, kas bus, kai šiuo keliu dėl magistralės Kaunas–Marijampolė–Suvalkai remonto darbų, pradės važinėti vilkikai. Ir dabar vienas kitas prasuka, bet gyventojai girdėjo, kad dėl greitkelio rekonstrukcijos ateityje jų keliu iš magistralės „Via Baltica“ gali būti nukreiptas eismas. „Jeigu vilkikai per karščius šiuo keliu pavažinės, iš asfalto nieko neliks“, – nerimavo Zita.
Pasak gyventojų, kelyje Igliškėliai–Sasnava asfaltas buvo klojamas iš programos „Zebrai“, tad danga turėtų būti tvirtesnė, bet metai nepraėjo, o jau smala į viršų kyla, kas bus toliau.
Dangos nėra patvarios
Valstybės įmonės Kelių valdyba Marijampolės padalinio viršininko pavaduotojas Algimantas Bičkus pastebėjo, kad nors „Zebrų“ programos finansavimui buvo skirta daugiau lėšų, dangos, keliuose, sujungiančiuose kaimus, kur eismo intensyvumas nėra didelis, klotos minkštos, todėl karštesniu oru bitumas, kai jo per daug, iškyla į paviršių. Tai nėra kažkoks išskirtinis dalykas, taip būna ir keliuose, kur danga seniau klota. Dėl šios priežasties per karščius lenkai draudžia krovininių automobilių eismą. „Riebalai turi savybę iškilti į paviršių, o juk naftos produktai ir yra riebalai“, – aiškino pavaduotojas. Jo teigimu, blogai būtų, jeigu bitumas priliptų prie automobilių ratų ir mašina šią medžiagą tiesiog atkeltų, išplėstų. Todėl pastebėjus, kad danga juoduoja, informuojamas darbų rangovas, kuris ir taiso kelią. Šiuo atveju danga stiprinama atsijomis. „Labai norėtume, kad gyventojai pastebėję tokias problemas iš karto mus informuotų. Greičiau sureaguotume“, – sakė A. Bičkus.