PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualu2022 m. Rugpjūčio 26 d. 16:01

„Perlas Energija“ skelbia kompensavimo sąlygas

Lietuva

Mariaus Morkevičiaus (ELTA) nuotr.

Etaplius.LTŠaltinis: ELTA


244135

Apie stabdomą veiklą pranešęs nepriklausomas elektros tiekėjas „Perlas Energija“ skelbia, kad patirtus nuostolius kompensuos visiems klientams, tačiau ne daugiau nei 0,0631 Eur/kWh. Tokią kompensaciją gaus visi, kurių kaina būtų galiojusi iki šių metų gruodžio 31 d.

Penktadienį įmonė pranešė, kad kompensacijos bus išmokamos už rugsėjį-gruodį suvartotą elektrą tiems vartotojams, kurių sutartys fiksuota kaina buvo sudarytos iki metų pabaigos. Tiems, kurių fiksuotos kainos planai nebegalioja arba mokėjusiems biržos kainą, kompensacija atiteks tik už rugsėjį.

„Perlas Energija“ praėjusią savaitę viešai paskelbė, kad ketina nutraukti veiklą, o visiems ją pasirinkusiems buitiniams vartotojams kompensuos skirtumą tarp naujo tiekėjo pasiūlytos kainos ir tos kainos, už kurią tiekti elektrą buvo įsipareigojusi „Perlas Energija“.

Tiekėjo vadovas Vilius Juraitis pranešime teigia, kad kompensavimo mechanizmas pristatytas atsakingoms institucijoms ir sukurtas taip, kad sumažintų nuostolius vartotojams, kurie, jei ne „Perlas Energija“ sprendimas nutraukti veiklą, būtų mokėję vienodą kainą tam tikrą laikotarpį.

„Kompensavimo riba, 0,0631 Eur/kWh, yra apskaičiuota remiantis skirtumu tarp mažiausios kainos, kurią mokėjo mūsų klientai, ir šalyje dominuojančio standartinio vienos laiko zonos plano, pagal kurį vartotojai moka 0,24 Eur/kWh“, – cituojamas V. Juraitis.

Įmonė informuoja, kad dėl kompensacijos turėtų kreiptis klientai, kurių sutartys su įmone buvo sudarytos iki gruodžio 31 d., arba kurių įsigaliojimas buvo nukeltas į šių metų liepos 1 d. Šie klientai gali kreiptis dėl kompensacijos už rugsėjo-gruodžio mėn. faktines elektros išlaidas.

Taip pat gali kreiptis klientai, kurių sutartys pasibaigusius, taip pat pasirinkę biržos planus. Jiems kompensacija būtų išmokama tik už rugsėjį. Išmoka taikoma ir tiems, kurie kitą nepriklausomą tiekėją, grįžo į visuomeninį tiekimą ar buvo perkelti į garantinį tiekimą ne anksčiau nei rugpjūčio 5 d.

Įmonė akcentuoja, kad kompensacijas gaus tik tie klientai, kurie kreipsis ir pateiks naujojo tiekėjo sąskaitas, o jei kreiptasi iki sausio 20 d. nebus, kompensacijų bendrovė neišmokės.

„Klientai, kurie atitinka kompensavimo kriterijus, kompensacijas gaus pagal faktines naujo nepriklausomo tiekėjo išrašytas sąskaitas. Nuo š. m. spalio 10 d., kai klientai gaus pirmąsias elektros sąskaitas už rugsėjį, jas turės pateikti „Perlas“ terminale arba įkelti internetiniame puslapyje, tuomet bus suskaičiuotas ir išmokėtas susidaręs kainos skirtumas pagal galiojančias kompensavimo taisykles“, – kompensacijų išmokėjimo tvarką aiškina „Perlas Energija“.

Tuo metu klientams, kurie buvo pasirašę 18 mėn. fiksuotos kainos sutartis, bus skiriama papildoma kompensacija po 2023 m. sausio 20 d. Apie tai, kaip tokia kompensacija bus apskaičiuota ir išmokėta, klientus, kuriems ši informacija aktuali, bendrovė žada informuoti individualiai.

ELTA primena, kad antras didžiausias nepriklausomas elektros tiekėjas „Perlas Energija“ jau rugpjūčio pradžioje pranešė, kad itin aukštų kainų biržoje yra priverstas atsisakyti fiksuotos kainos planų ir visus klientus perkelti į planą „Birža“. Aną ketvirtadienį tiekėjas paskelbė, kad ketina nutraukti veiklą.