REDAKCIJA REKOMENDUOJA
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2020 m. Spalio 8 d. 11:00

Per geležinkelio bėgius bus projektuojama požeminė pėsčiųjų perėja

Klaipėda

Reporteris IngaŠaltinis: Etaplius.lt


149181

Kretingos mieste perėjimui Palangos g. per geležinkelio bėgius bus projektuojama požeminė pėsčiųjų perėja su keltuvais. Šį sprendimą priėmė Strateginio planavimo taryba, apsvarsčiusi keturis projektinius variantus, kuriuos parengė uždaroji akcinė bendrovė „TEC Infrastructure“.

Uždarosios akcinės bendrovės „TEC Infrastructure“ pateikti projektiniai pasiūlymai: pirmas – pėsčiųjų viadukas su laiptais ir keltuvais, antras – pėsčiųjų viadukas su laiptais ir pandusais, trečias – požeminė pėsčiųjų perėja su laiptais ir keltuvu, ketvirtas – požeminė pėsčiųjų perėja su laiptais ir pandusu.

Įvertinus šiuos projektinius pasiūlymus ir įgyvendinimo galimybes, buvo nuspręsta projektuoti požeminę pėsčiųjų perėją su keltuvais, kuri  būtų pritaikyta neįgaliesiems, tėveliams su kūdikių vežimėliais, dviratininkams. 

Antras ir ketvirtas variantai su laiptais ir pandusais buvo atmesti todėl, kad statybvietės plotas yra sąlyginai mažas – apribotas gretimų sklypų. Vietos įrengti pandusų projektinius sprendinius nėra neperformavus sklypų ribų. Atsižvelgiant į tai šie variantai buvo atmetami.

Požeminė pėsčiųjų perėja bus rengiama dalimis, kadangi tunelis turi kirsti keturias geležinkelio linijas. Pirma bus įrengta pusė tunelio, uždarant dvejus geležinkelio bėgius ir visą geležinkelio srautą nukreipiant kitais dviem. Analogiškai bus įrengta ir kita pusė. Geležinkelio linijos pertvarkymas preliminariais skaičiavimais kainuos apie 1 mln. Eur, o pats tunelis kainuotų apie 1,5 mln. Eur, viso šis variantas kainuotų apie 2,5 mln. Eur. Planuojama, kad prie šio objekto finansavimo didžiąją dalimi prisidės Susisiekimo ministerija, iš kurios gautas pritarimas pėsčiųjų perėjos statybai ir „Lietuvos geležinkeliai“. Kretingos rajono savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo Povilo Černeckio teigimu, lėšų pėsčiųjų perėjai per geležinkelį buvo žadama skirti ir iš Kelių priežiūros ir plėtros fondo rezervo.

Pėsčiųjų perėja turėtų būti pastatyta per artimiausius 2–3 metus. Užbaigus pėsčiųjų perėjos statybą bus statomos garsą slopinančios sienelės palei geležinkelio liniją.



REDAKCIJA REKOMENDUOJA