PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Verslas2024 m. Spalio 22 d. 08:36

Per dvidešimt gyvavimo metų šiauliečių verslas išaugo patalpas, bet ne ambicijas

Šiauliai

R. Porakis (dešinėje) su „Giftikos“ komanda. Įmonė švenčia 20 metų jubiliejų. Asmeninio archyvo nuotr.

Ugnė UrbonėŠaltinis: Etaplius.LT


325127

Šiauliuose didmenine verslo dovanų prekyba ir gamyba užsiimančios įmonės „Giftika“ sėkmės istorija prasidėjo nuo idėjos ir asmeninių ambicijų. Dvidešimtmetį atšventusi įmonė – puikiai žinoma visos šalies mastu. Pradžioje steigėjai į projektą investavo tai, ką turi – žinias bei santaupas, ir verslą pradėjo vos nuo keleto tekstilės gaminių.

Įmonės direktorius Renatas Porakis, atvėręs „Giftikos“ duris, vieną po kito rodo atskirus skyrius, kuriuose darbas verda be atvangos. Akivaizdu, kad įmonės sėkmė – ne kas kita, o kruopštaus ir atsakingo darbo rezultatas. Tačiau ne tik pakilimų, bet nuopuolių praeityje būta, nieko neslėpdamas atskleidžia įmonės direktorius.

Šiandien asortimente – sunkiai suskaičiuojamas kiekis prekių, kurias „Giftikos“ darbuotojai, pasitelkdami kūrybą, fantaziją ir žinias, gali paversti unikaliomis. R. Porakis viename iš skyrių pakelia tik ką baigtą ženklinti puodelį. Stilizuotas žinomos Šiaulių įmonės pavadinimas, nugulęs vidinėje, o ne kaip įprasta išorinėje, puodelio pusėje. „Subtilu ir stilinga“, – topteli pirmoji į galvą šovusi mintis.

Apkeliavus visas plačiai išsidėsčiusias, tačiau ne itin erdvias įmonės patalpas, šmėsteli ir dar viena mintis, kurią įgarsinu – darbo apimtims ir užsakymams įgyvendinti čia darosi ankšta. Įmonės direktorius juokiasi ir pritariamai linksi.

„Mes esame išaugę šias patalpas, jau kuris laikas ieškome „naujo rūbo“ – šypsosi R. Porakis. – Kai tik įkūrėme įmonę, mieste, o gal netgi šalyje, buvome vieni moderniausių. Partneriai iš kitų miestų maloniai stebėdavosi šia aplinka, tačiau dabar mes spaudžiamės. Naujos, erdvios ir modernios patalpos būtų puiki motyvacija tiek man, tiek ir darbuotojams“.

Nuo ko viskas prasidėjo?

Mechanikos inžinerijos studijas krimtęs jaunuolis, anuomet stačia galva nėręs į pramogų ir renginių sferą, vieną dieną tapo samdomu darbuotoju vienoje Šiaulių reklamos kūrimo įmonių. Per keletą metų sukauptos žinios ir asmeninės ambicijos paskatino imtis nuosavo verslo, tad kartu su partneriu R. Porakis pradėjo vystyti įmonės „Giftika“ veiklą.

„Subūrę stiprią komandą, iškart šoktelėjome į viršų. Per pirmus metus pasiekėme apie 500 tūkst. litų metinę apyvartą, kuri kasmet stabiliai augo. Pernai pasiekėme milijoną eurų, o šiuo metu jau turime pasiekę šią sumą, nors metai dar nė nepasibaigę. Esame, palyginti, nedidelis kolektyvas, tačiau nuosekliais yriais judame pirmyn“, – sako pašnekovas.

Pradėję verslą nuo reklaminės tekstilės gaminių – marškinėlių ir kepuraičių – prekybos, „Giftika“ netrukus pradėjo ieškoti plėtros galimybių. Taip įmonės asortimentą papildė kitos kasdienio naudojimo prekės – tušinukai, puodeliai, identifikavimo priemonės, skėčiai ir daugelis kitų, kurios dabar sėkmingai atstovauja įmonės vardą kaip atskiri projektai.

„Iškart supratome, kad vienas žmogus negali žinoti visko apie šių prekių specifiką, pavyzdžiui, tekstilės gaminių ypatumus ir graviravimą ant tušinukų, juk kiekvienas pagamintas iš skirtingų medžiagų. Siekdami užtikrinti aukščiausią kokybę ir profesionalumą, pradėjome ruošti darbuotojus konkrečiai sričiai“, – aiškina įmonės vadovas.

R. Porakio nuomone, ši strategija leidžia kiekvienam įmonės darbuotojui augti savo srityje: „Kai dizainerį nusiunti į didžiulę parodą užsienyje ir jis pamato, kiek reklamai gali išleisti stambaus kalibro pasaulinės įmonės, jis pamato platesnius reklamos horizontus ir galimybes. Plėsdamas akiratį, kiekvienas žmogus išlaisvina savo fantaziją“.

Iššūkiai reklamos kūrimo versle

Daugelis nė nesusimąstytų, kad šiandien žmogui, norinčiam įsigyti savo prekės ženklu pažymėtą puodelį svarbu, ar produktas pagamintas iš perdirbtų medžiagų, o norimas tušinukas turi savybę niekada nesibaigti. Pokyčiai rinkoje – natūralus procesas, sako R. Porakis ir pabrėžia, kad iš pažiūros paprastas reklamos kūrimo verslas ir produktų prekyba turi be galo daug dedamųjų. Esą, privalu koja kojon žengti tiek su mada, tiek su inovacijomis.

Tačiau didžiausias iššūkis nuo pat verslo įkūrimo buvo tiekėjų paieškos. Siekiant gaminio kokybės ir palankios kainos, meškerę teko užmesti į užsienį, atskleidžia pašnekovas.

„Lankydamiesi tarptautinėse parodose, atradome vokišką aukštos kokybės tekstilės prekės ženklą „Promodoro“ ir alternatyvų, palankesnę kainą garantuojantį ispanų prekės ženklą „JHK“, o kepuraičių asortimentą atnaujinome su čekų gamintoju „Cofee“. Šie ir keletas kitų Europos prekinių ženklų iki šiol tebėra mūsų gaminių pasiūloje“, – tikina R. Porakis.

Įmonės vadovas pasakoja, kad akcininkų sąstatas ilgainiui keitėsi ir buvo ištikusi ne viena vidinė krizė – darbuotojų ir klientų kaita, rinkos pokyčiai, kintanti geopolitinė situacija. Nepaisant iššūkių, „Giftika“ spalio 4 d. šventė dvidešimties metų jubiliejų ir gali didžiuotis ilgamete partneryste ne tik su šiauliečių įmonėmis, bet ir su tarptautiniu mastu žinomomis bendrovėmis.

Vizito metu įmonėje pastebimas malonus darbinis šurmulys, primenantis apie artėjančias didžiąsias metų šventes – juk verslo dovanomis įmonės stengiasi pasirūpinti iš anksto.

R. Porakis sako, kad šiųmetinį kalėdinį dovanų asortimentą ir kai kurias dar niekur nematytas naujoves „Giftika“ pristatys spalio 23 d. Šiauliuose vyksiančioje konferencijoje „LiMA DAY“, į kurią kviečiami atvykti visi norintys.