PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2024 m. Rugpjūčio 21 d. 09:01

Pavojingas riedėjimas - specialistai vis dažniau susiduria su paspirtukininkų sužeidimais

Marijampolė

mmm.lt

Žaneta JakubauskaitėŠaltinis: mmm.lt


314785

Elektrinių paspirtukų populiarumas pastaraisiais metais ženkliai išaugo, tačiau kartu su jų plitimu didėja ir nelaimingų atsitikimų skaičius. Pirmąjį 2024 metų pusmetį jau užfiksuota daugiau nei 1000 Kelių eismo taisyklių pažeidimų, susijusių su šiomis mikrojudumo priemonėmis, tačiau jų gali būti ir daugiau. Specialistai vis dažniau susiduria su paspirtukininkų sužeidimais, kurie dažnai net nėra įtraukiami į oficialią statistiką, nes nukentėję asmenys nesikreipia į gydytojus. Toks elgesys lemia, kad tikrasis traumų mastas lieka neįvertintas.

,,Traumos gali būti įvairios: dažniausiai pasitaiko rankų, kojų, veido srities nubrozdinimai, dantų traumos. Taip pat rankų ir kojų lūžiai, o išimtiniais atvejais — sunkesnės galvos traumos. Šios traumos dažnai kyla dėl tokių priežasčių, kaip nedėvimi šalmai ir kitos panašios situacijos“, – teigia LTSA eismo įvykių tyrimų skyriaus vedėjas Jonas Drunga.

Elektriniai paspirtukai patraukia ne tik suaugusiųjų, bet ir vaikų dėmesį, o tai kelia papildomų iššūkių. Nors teisės aktai numato, kad vaikai iki 14 metų negali vairuoti šių transporto priemonių viešuose keliuose, praktikoje dažnai pasitaiko atvejų, kai vaikai, neturėdami tam teisės, važiuoja be suaugusiųjų priežiūros. Ypač pavojingos situacijos kyla, kai vaikai paspirtukus vairuoja kartu su kitais asmenimis arba kai šios transporto priemonės vairuojamos be šalmų. Tėvams ir globėjams svarbu suprasti, kad vaikų saugumui užtikrinti būtina ne tik nuolatinė priežiūra, bet ir tinkamas vaikų švietimas apie taisyklingą elgesį kelyje.

,,Pagrindinė priemonė būtų pradėti nuo teorinių žinių. Svarbu žinoti, kad elektriniu paspirtuku galima važiuoti nuo 16 metų, arba nuo 14 metų, jei išklausyti specialūs kursai ir turimas pažymėjimas. Vaikams iki 10 metų leidžiama vairuoti šią transporto priemonę tik nuosavų namų kiemuose ir tik prižiūrint tėvams“, - pasakoja LTSA eismo įvykių tyrimų skyriaus vedėjas.

Nepaisant akivaizdžios rizikos, daugelis paspirtukininkų neatsižvelgia į saugumo reikalavimus ir nesilaiko Kelių eismo taisyklių. Dažniausiai pasitaikantys pažeidimai apima greičio viršijimą, elektroninių prietaisų naudojimą vairuojant ir vairavimą apsvaigus nuo alkoholio. Šie pažeidimai ne tik kelia pavojų patiems paspirtukininkams, bet ir padidina riziką aplinkiniams eismo dalyviams.

,,Elektrinius paspirtukus reikia vairuoti atsakingai ir saugiai, ypač jei važiuojate pirmą kartą. Būtina pasirinkti saugų greitį ir įsitikinti, kad paspirtukas atitinka techninius reikalavimus: ar dega šviesos, ar veikia signalas, stabdžiai, bei kaip efektyviai jie stabdo. Važiuokite dviračių takais arba pėsčiųjų ir dviračių takais, laikydamiesi dešinės pusės. Jei šalia yra pėsčiųjų, būtina juos apvažiuoti, pasirinkus ne didesnį kaip 7 kilometrų per valandą greitį, judant pėsčiojo greičiu. Taip išvengsite pavojingų situacijų kelyje“, – sako Jonas Drunga.

Šalmas yra viena svarbiausių apsaugos priemonių, galinčių išgelbėti gyvybę ar sumažinti sužalojimų sunkumą nelaimės atveju. Nepaisant to, dauguma paspirtukininkų šį elementą ignoruoja. Nors statistika rodo, kad šalmą dėvi beveik 30 proc. paspirtukininkų, medikų patirtis liudija kitokį vaizdą – tarp sužeistųjų šalmą naudojo vos kas dešimtas. Tokios neatsargumo pasekmės dažnai yra sunkios, pradedant veido ir dantų sužeidimais bei baigiant galvos smegenų traumomis ar lūžiais, reikalaujančiais chirurginio įsikišimo.

#PAVOJINGAS; RIEDĖJIMAS; KAIP; PASPIRTUKAI; VIRSTA; TRAUMŲ; ŠALTINIU; ŽANETA; JAKUBAUSKAITĖ; LTSA; EISMO; ĮVYKIŲ; TYRIMŲ; SKYRIAUS; VEDĖJAS; JONAS; DRUNGA; ELEKTRINIAI; PASPIRTUKININKAI