Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
A. Rutkausko, Etaplius.lt nuotr.
EtapliusŠaltinis: BNS
Šią savaitę Seimas po pateikimo pritarė atitinkamai Kelių transporto kodekso pataisai. Už ją balsavo 40, prieš buvo du, susilaikė 26 Seimo nariai.
Toliau projektą svarstys Seimo komitetai, į posėdžių salę jis turėtų grįžti tik rudens sesijoje.
Seimo Socialdemokratų partijos frakcijos nario Gintauto Palucko siūlymu, norima nustatyti prievolę pavežėjams automobilio salone įrengti vaizdo registratorių ar garso įrašymo įrangą.
Visos kelionės metu būtų privalu fiksuoti vaizdą arba garsą automobilio salone.
Tais atvejais, kai keleivis nepageidautų tokio fiksavimo, jis turėtų šią valią aiškiai išreikšti.
„Be jokios abejonės, šie įrašai gali būti daromi tik pačiam klientui pageidaujant, sutikus. Jeigu kas nors nori privatumo ir nenori tos papildomos saugumo jausmo dedamosios, gali jos atsisakyti. Būtent dėl to palikta alternatyva (vaizdas arba garsas – BNS)“, – teigė G. Paluckas.
Jo teigimu, rinkos dalyviai jau yra pasiruošę įdiegti garso įrašo darymą ir saugojimą.
„(...) tai yra galų gale aktualu ir jiems patiems, jų vežėjams, nes dažnai būna konfliktų iš abiejų pusių, ne tik pavežėjas yra kaltas dėl ko nors automatiškai“, – tvirtino Seimo narys.
Vaizdo ar garso registratoriaus įrašus būtų privalu saugoti 14 dienų, o keleiviui ar kompetentingai institucijai pareikalavus įrašo, jį pateikti.
„Pavėžėjimo veikla dabar gali verstis praktiškai kas nori. Keleivių vežimo rinkoje įsiviešpatavo platforminio darbo operatoriai. Viešumoje daugėja pasakojimų apie incidentus, keleivių ir vairuotojų konfliktus, seksualinio priekabiavimo atvejus. Pačiam keleiviui ar keleivei užfiksuoti ir įrodyti, kad vairuotojas elgėsi nederamai ar agresyviai, praktiškai neįmanoma“, – sakė G. Paluckas.
Anot jo, keleivių vežimo operatoriai į tokius skundus reaguoja vangiai, reikalauja pateikti neginčijamų įrodymų, kad pavežėjas elgėsi netinkamai.
„Negana to, girdime, kad vežėjai perleidžia savo paskyras skaitmeninėse platformose kitiems asmenims, ir tokiu atveju sunku įrodyti, kad buvo pažeistas įstatymas“, – teigė Seimo narys.
Teisingumo ministrė Ewelina Dobrowolska abejojo tokios priemonės proporcingumu. Ji taip pat klausė, kas bus, jeigu kartu vykstančių dviejų ar daugiau keleivių nuomonės dėl įrašo darymo išsiskirs.
„Kai kalbame, jeigu yra pavienių incidentų, jeigu yra teisės pažeidimų, niekas netrukdo tam asmeniui įrašinėti ir naudoti tą medžiagą, ypač jeigu tai yra teisės pažeidimai. Mes labai neproporcingai mąstome, kai sakome, kad duomenų rinkimas ir kaupimas yra prevencinė priemonė. Tai yra didelio masto informacija, kuri liečia asmeninius duomenis, manau, tikrai yra siūloma gana neproporcinga priemonė“, – teigė ministrė.
Siūloma, kad minėtos nuostatos įsigaliotų nuo 2025 metų.