PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2021 m. Kovo 3 d. 10:10

Patvirtintas Ignalinos mokyklų tinklo bendrasis planas

Utena

Asociatyvi ELTOS nuotr.

Reporteris MonikaŠaltinis: Etaplius.lt


166907

Vasario 25 dieną vykusiame savivaldybės tarybos posėdyje buvo patvirtintas Ignalinos rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2021–2025 metų bendrasis planas.  

Šis planas atspindi savivaldybės siekį išlaikyti esamą mokyklų tinklą tose pačiose geografinėse rajono vietovėse kaip ir iki šiol. Ignalinoje, kaip žinia, planuojamas Ignalinos Česlovo Kudabos progimnazijos reorganizavimas prijungiant ją prie Ignalinos gimnazijos. 2021 metais bus vykdoma ir Ignalinos „Šaltinėlio“ mokyklos vidaus struktūros pertvarka. Jau nuo 2020 m. rugsėjo 1 d. šioje mokykloje veikia bendrabutis, kuriame specialiosios (lavinamosios) klasės ugdytiniai gyvena visą darbo savaitę (nuo pirmadienio iki penktadienio), todėl nėra poreikio išlaikyti iki tol buvusį Dienos socialinės globos skyrių. Kitose mokyklose struktūrinių pakeitimų nenumatyta.

Po plano projekto svarstymo mokyklų bendruomenėse, gavus Ignalinos Česlovo Kudabos progimnazijos nepritarimą šiam projektui, buvo kreiptasi į Švietimo, mokslo ir sporto ministeriją (toliau – ŠMSM). Ministerija pateikė savo pasiūlymus dėl mokyklų tinklo mūsų savivaldybėje, atkreipdama dėmesį į mažėjantį mokinių skaičių rajono mokyklose, jungtines klases mokyklų skyriuose. Taip pat buvo akcentuotos Aštuonioliktosios Lietuvos Vyriausybės programos nuostatos, kuriomis planuojama panaikinti jungtines klases, kurti rajonų centruose tūkstantmečio gimnazijas ir pan. Beje, siūlymas išlaikyti atskirą keturmetę Ignalinos gimnaziją, kuri galimai galėtų būti naujos kartos mokykla – tūkstantmečio gimnazija, vienintele rajone, nepasirodė priimtinas mūsų rajonui. Atsižvelgiant į rajono geografinį išsidėstymą, tai būtų nepalanku labiau nutolusių nuo Ignalinos vietovių mokiniams, kuriems iki rajono centre esančios gimnazijos reikėtų vykti kai kuriais atvejais net apie 40 km. Be to, nedidelis mokinių skaičius iš kitų vietovių mažai turėtų įtakos naujų klasių komplektavimui, mokytojų krūviams, tačiau mokiniams mokyklų pasiekiamumą pablogintų.

Įgyvendinus planuojamą Ignalinos Česlovo Kudabos progimnazijos reorganizaciją, prijungiant ją prie Ignalinos gimnazijos, bus efektyviau užtikrinamas ugdymo organizavimo nuoseklumas, tęstinumas, lankstumas ir dermė. Mokymasis toje pačioje mokykloje pagal visas programas: pradinio, pagrindinio, vidurinio – leis išvengti adaptacinio laikotarpio, kurį patiria mokiniai pereidami mokytis iš vienos mokyklos į kitą. Viena mokykla – vienodi reikalavimai; viena mokinių vertinimo sistema. Viena mokytojų komanda – efektyvesnė mokytojų metodinė veikla, bendradarbiaujant bei mokantis vieniems iš kitų, dalijantis gerąja patirtimi, visų mokytojų atsakomybė už tarpinius ir galutinius ugdytinių mokymosi pasiekimus. Kaip galimybę matome ir veiksmingesnę švietimo pagalbą, nes dirbs visa švietimo specialistų komanda, kurią dar labiau reikėtų sustiprinti žmogiškaisiais ištekliais. Taip pat bus siekiama Ignalinos gimnazijoje įvesti pagilintą dalykų mokymą, sudarant galimybę kiekvienam mokiniui ugdytis pagal išsamesnes programas, teikiant prioritetą matematiniam ugdymui.

Daugiausiai jungtinių klasių turime mokyklų skyriuose. Tų mokyklų bendruomenės išreiškia poreikį išlaikyti esamas mokyklas, kad ir nedideles, kad ir su jungtinėmis klasėmis. Ypač svarbus aspektas – socialinis ekonominis kontekstas – skatina atsižvelgti į šią situaciją. Rajono švietimo bendruomenė nėra didelė, tačiau joje galime pastebėti nemažų skirtumų šiuo požiūriu. Turime mokyklų, kuriose daugiau nei ketvirtadalis vaikų yra iš šeimų, kurioms taikoma atvejo vadyba, teikiama pagalba. Kita vertus, rajono centre esančiose mokyklose tokių vaikų tik keletas procentų.

Jau ir šiuo metu į esamas mokyklas ar skyrius vaikus reikia atsivežti iš atokiausių kampelių. Dar labiau retinant mokyklų tinklą, ne tik žymiai padidėtų pavėžėjimo išlaidos bei mokyklinio transporto poreikis, bet ir  sukeltų neigiamų pasekmių vaikų savijautai, dar labiau sumažėtų poreikis ir mokytojų bei techninio personalo darbuotojų, dauguma jų liktų be darbo.

Savivaldybės nuomone, siūlymas koncentruoti švietimo paslaugas (vidurinį ugdymą, pagrindinio ugdymo II dalį ir pan.) tik Ignalinoje, perkeliant jį iš kitų vietovių, šiuo metu mūsų rajonui yra gerokai ankstyvas, ir dabar dar yra tas laikas, kai galime išgirsti ir mažesnes, ir labiau nutolusias bendruomenes, ir atliepti jų poreikius. Juolab, kad galiojantys teisės aktai tam neprieštarauja.

Švietimo ir kultūros skyriaus informacija