Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Pixabay.com nuotr.
Reporteris LinaŠaltinis: Etaplius.lt
Elektroninės prekybos maisto produktais, tarp jų ir maisto papildais, populiarumas tarp vartotojų sparčiai auga. Ne vienas vartotojas yra išbandęs interneto parduotuvių siūlomas paslaugas ar apsipirkęs pasinaudodamas įvairiais skelbimais socialiniuose tinkluose. Augant nuotolinės prekybos mastams, auga ir šiomis paslaugomis nusivylusių vartotojų skundų skaičius, todėl Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos specialistai pataria vadovautis keliais patarimais, galinčiais padėti pasirinkti patikimą prekiautoją internetu.
Išsiaiškinkite, ar pardavėjas registruotas
Pagal Europos Sąjungos (ES) vartotojus ginančius teisės aktus, nuotolinės prekybos subjektai, registruoti ES arba kurių nuotolinės prekybos veikla orientuota į ES rinką, privalo suteikti vartotojams savo kontaktinius duomenis. Todėl visų pirma, prieš užsisakant produktus elektroninėje parduotuvėje ar per įvairius socialinius tinklus („Facebook“ ar kt.), reikėtų pasitikrinti, ar pateikta visa informacija apie prekiautoją. Pavyzdžiui, ar nurodytas prekeivio vardas ir pavardė, įmonės pavadinimas, kontaktiniai duomenys, veiklos vykdymo ar įmonės buveinės adresas, telefono numeris, elektroninio pašto adresas, kad vartotojas galėtų susisiekti su pardavėju.
Patikrinti šią informaciją svarbu, nes susidūrus su nelegaliu (neregistruotu) prekeiviu, dažnas vartotojas pastebi, kad neturi galimybės susisiekti su įmone ir pateikti savo pretenziją dėl įsigytos prekės. Be to, jeigu pardavėjas ne ES valstybėje, dėl didesnių atstumų gali būti sudėtinga grąžinti produktą per 14 dienų nuo įsigijimo.
Kaip išsiaiškinti, kur registruotas pardavėjas
Visų pirma, vartotojas gali patikrinti informaciją tinklalapyje pateiktame kontaktų sąraše, taip pat susipažinti su pirkimo bei prekių grąžinimo sąlygomis. Jeigu elektroninėje parduotuvėje nėra nurodyta konkrečių kontaktų, pavyzdžiui, kontaktams pateiktas tik el. pašto ar pašto dėžutės adresas, tokiu virtualiu pardavėju nevertėtų pasitikėti.
Pastebėtina, kad URL (Uniform Recource Locator) nuorodos tinklalapyje „.be“, „.fr“ arba „.de“ nereiškia, kad įmonė registruota Belgijoje, Prancūzijoje ar Vokietijoje.
Kritiškai vertinkite kitų pirkėjų atsiliepimus
Prieš įsigyjant maisto produktus, visuomet pravartu pasiskaityti kitų vartotojų atsiliepimus. Tačiau vertėtų prisiminti, kad socialiniuose tinkluose ar įmonės puslapyje pateikiami komentarai gali būti fiktyvūs, t. y. pačios įmonės reklaminė priemonė, skirta paskatinti pirkti jų produktą. Ypač šią tendenciją atspindi itin pozityviai įvertinti produktai.
Analizuokite svetainės išdėstymą
Bendras tinklalapio išdėstymas taip pat gali būti reikšmingas priimant sprendimą, ar įsigyti norimą maisto produktą. Daugeliu atvejų svetainės, siūlančios abejotinus maisto produktus ar papildus, kuriems priskiriamos žmogaus ligų profilaktinės arba gydomosios savybės, neatrodo labai profesionaliai: yra rašybos, gramatikos klaidų, prastos kokybės paveikslėliai ir kt. Taip pat naudinga paanalizuoti, ar pats produktas atrodo patikimai, taip pat pasitikrinti jo kainą. Kaina yra gana patikimas rodiklis abejotiniems pasiūlymams ir skelbimams atskirti. Abejotinos kokybės maisto produktai ir papildai paprastai yra parduodami itin mažomis kainomis, taikomos didelės nuolaidos ir pan. Tokiais atvejais taip pat vertėtų pagalvoti prieš įsigyjant produktus. Jeigu produktai siūlomi labai patraukliomis kainomis, galima jas palyginti su kainomis, nurodytomis oficialiame prekinio ženklo tinklalapyje.