Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Etaplius.LTŠaltinis: Pranešimas spaudai
Pagal šiandien Kelių direkcijos pasirašytą sutartį kapitalinis kelio remontas bus atliktas nuo Lazdijų–Akmenių iki sienos su Lenkija. Darbų atlikimo sutarties vertė – 708 182 Eur su PVM, darbus atliks viešąjį konkursą laimėjusi bendrovė UAB „Parama“.
Ruožo atnaujinimo metu numatyta kapitaliai suremontuoti kelio dangą – projektuojamas kelio važiuojamosios dalies plotis sieks 7 m. Kelyje bus įrengtos 2 eismo juostos skirtingomis kryptimis su kraštinėmis saugos juostomis. Viso ruožo ilgyje suprojektuotas bendras pėsčiųjų ir dviračių takas. Visame ruože yra projektuojami trys įvažiavimai į teritorijas ir keturi išvažiavimai. Numatoma įrengti skelto granito trinkelių dangos juostą dešinėje kelio pusėje, išlaikant esamą kelio plotį ir paliekant galimybę sustoti transportui, patikrinimo ar kitu atveju. Darbų atlikimo terminas – 5 mėnesiai nuo jų pradžios.
„Pasienio keliai ir punktai yra tarsi mūsų šalies vizitinė kortelė. Situacija Lietuvos ir Lenkijos pasienyje yra nedovanotinai prasta, todėl tam skyrėme daug dėmesio, kad kelių ir aplinkos sutvarkymo projektus pasienyje mūsų įmonės ir įstaigos parengtų kiek įmanoma greičiau, tam buvo skirtas papildomas finansavimas, darbai derinti su Lenkijos puse“, – sako susisiekimo ministras Marius Skuodis.
Kelių direkcija taip pat planuoja atnaujinti ir dar 2 Lenkijos pasienio ruože esančias kelių atkarpas. Nuo Lazdijų iki Lenkijos sienos suplanuota atnaujinti beveik 9 km siekiančią valstybinės reikšmės rajoninio kelio Nr. 2511 Lazdijai–Galiniai ir rajoninio kelio Nr. 2654 , nuo Senosios Radiškės iki Naujųjų Alksnėnų – beveik 4 km atkarpas. Šiuo metu atliekami šių atkarpų projektavimo darbai, kuriuos užbaigus, š. m. II ir III ketv. planuojama inicijuoti viešuosius pirkimus darbų atlikimui.
Šiemet bus tęsiami ir buvusio Lazdijų PKP infrastruktūros tvarkymo darbai.
Pasienio kontrolės punktų direkcija yra parengusi Lazdijų PKP statinių griovimo ir infrastruktūros sutvarkymo projektą, jau gautas ir statybas leidžiantis dokumentas. Didžioji dalis projekte numatytų griauti statinių nugriauti 2023 m. Artimiausiu metu bus paskalbtas pirkimas likusiems rangos darbams pirkti. Bus griaunami likę statiniai, įrengtos automobilių stovėjimo aikštelės bei elektromobilių įkrovimo stotelės, rekonstruota esama stoginė bei įrengtas patikros postas, esant būtinybei laikinai atkurti sienos kontrolę, taip pat įdiegtos vaizdo stebėjimo bei teritorijos apšvietimo sistemos. Tam skirtas papildomas finansavimas. Darbus numatoma atlikti iki šių metų galo.
Taip pat šiais metais Kelių direkcija kartu su Lazdijų raj. savivaldybe bei partneriais iš Lenkijos pagal INTERREG programą, jei pateikta paraiška bus patvirtinta, tikisi įgyvendinti virš 6 mln. eurų vertės projektą. Šio projekto metu būtų suremontuota 10 km kelio Leipalingis–Kapčiamiestis–Kauknoris dalis. Projektas būtų dalinai finansuojamas ES INTERREG programos lėšomis, likusi suma – iš bendro šiems metams patvirtinto Kelių priežiūros ir plėtros programos biudžeto.
„Pasienio ruožų infrastruktūros atnaujinimas ypatingai svarbus ne tik stiprinant bendradarbiavimą su kaimyninėmis šalimis, bet ir reprezentuojant mūsų šalį. Lietuvos kelių infrastruktūros plėtrai turime ribotą finansavimą, tačiau jį stengiamės naudoti racionaliai ir apgalvotai, ieškome ir papildomų finansavimo šaltinių. Šiemet, po kelerių metų pertraukos, tikimės išnaudoti INTERREG programos galimybes, kurios svariai prisidėtų prie pasienio kelių ruožų infrastruktūros gerinimo“, – teigia Kelių direkcijos generalinis direktorius Marius Švaikauskas.
„Lazdijų rajonas išskirtinė savivaldybė, strategiškai svarbi tiek saugumo, tiek turizmo prasme. Vien pasienio su Lenkija ruožas yra beveik 100 km. Mūsų rajone esantis Lazdijai–Aradnykai pasienio kontrolės punktas, kelias Lazdijai–Galiniai bei kelias nuo Kapčiamiesčio, pro Kauknorį iki Lenkijos jau buvo tapę ne tik Lazdijų rajono, bet visos Lietuvos gėda. Ilgus metus argumentai ir prašymai atlikti kapitalinius remontus buvo negirdimi. Tačiau susitelkus pavyko identifikuoti didžiausias problemas, išspręsti visus juridinius žemės ir kitus turto nuosavybės klausimus, parengti projektus, rasti finansavimo šaltinius, pasirengti ir atlikti viešuosius pirkimus ir daugelį kitų svarbių užduočių, kurių dėka dabar jau galime džiaugtis visiems plika akimi matomais darbais“, – sako Lazdijų rajono merė Ausma Miškinienė.
Paskutinį kartą INTERREG programą Kelių direkcija įgyvendino 2014-2020 metais. Pagal ją bendrai rekonstruoti 6 Lietuvos ir Latvijos valstybinių kelių ruožai: Lietuvoje – kiek daugiau nei 19 km, Latvijoje – 27 km.
Kelių direkcija šiais metais planuoja pradėti ir paskutinės rekonstruojamos „Via Baltica“ Marijampolė–Lietuvos ir Lenkijos siena atkarpos rekonstrukcijos darbus, kuriuos numatyta baigti kitąmet. Paskutinė, dar nepradėta atnaujinti, „Via Baltica“ kelio atkarpa yra šalia Lenkijos sienos.
Rekonstruojant šią dalį didelės apimties darbai taip pat bus atliekami ir ties Kalvarijų pasienio punktu, iš esmės atnaujinant pasienio punkto infrastruktūrą: bus įrengtas 4 eismo juostų automagistralės kelias, nugriauta ir atnaujinta dalis šiuo metu esančios pasienio infrastruktūros objektų, teritorijoje bus įrengtas viadukas, užtikrinantis lengvą judėjimą tarp priešingų automagistralės pusių, atnaujinama pasienio punkto teritorijoje esančių aikštelių danga, įrengiamas modernus apšvietimas, punkto prieigose suplanuota ir Europinius standartus atitinkanti lengvojo ir sunkiojo transporto 5,5 ha aikštelė su saugos kameromis, tualetais bei kt.
Užbaigus paskutinės, ketvirtosios „Via Baltica“ dalies rekonstrukciją, nuo Marijampolės link kaimyninės Lenkijos vedantis kelias bus rekonstruotas į 4 eismo juostų ir aukščiausius modernumo standartus atitinkančią automagistralę su įspūdinga infrastruktūra.