Warning: getimagesize(https://media.etaplius.lt//59d49b38ea2b8/social-media-pixabaycom-nuotr.jpg): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 404 Not Found in /home/alfa/subdomains/etaplius/straipsnisDESKTOP.php on line 1186
ETAPLIUS - Pardavimų profesionalo patarimai, kaip auginti savo kontaktų ir patirties kapitalą
PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Verslas2017 m. Spalio 5 d. 08:50

Pardavimų profesionalo patarimai, kaip auginti savo kontaktų ir patirties kapitalą

Kaunas

Paulina KuzmickaitėŠaltinis: Etaplius.lt


16130

„Kontaktų tinklo kūrimas yra labai svarbus, todėl šiandien itin reikšmingu tampa socialinis tinklas „LinkedIn“, kuris yra puiki priemonė susikurti tą tinklą. Mano įsitikinimu, studentas, baigęs universitetą, ne tik turi turėti „LinkedIn“ paskyrą, bet ir būti joje sukaupęs 500+ kontaktų“, – įsitikinęs Justinas Taruška, JAV Silicio slėnyje įsikūrusio akseleratoriaus „The Alchemist accelerator“ alumnas, keletos įmonių plėtros ir pardavimų vadovas.

justinas-taruska.jpg

Išgirsti daugiau nei 10 metų patirtį B2B pardavimų segmente, veikiant Europos bei JAV rinkose, sukaupusio J. Taruškos mintis ir patarimus, kaip įkopti į savo karjeros olimpą, studentai, moksleiviai, kauniečiai ir kitų miestų svečiai galės spalio 17 d. KTU „WANTed“ karjeros dienų 2017 konferencijoje „WANTed Talks“.

Pranešimą „Negailestingos Silicio slėnio pamokos: kaip „parduoti“ save? „LinkedIn“ atvejis“ pristatysiantis J. Taruška prieš 15 metų, 2002-iais, buvo pirmųjų tuometinio Kauno technologijos universiteto (KTU) Elektrotechnikos ir automatikos fakulteto (dabar – Elektros ir elektronikos fakultetas) karjeros dienų vienas iš iniciatorių ir organizatorių.

Renginiui sulaukus didžiulio pasisekimo, padedamas savo fakulteto studentų atstovybės narių, J. Taruška 2002-2004 metais buvo KTU karjeros dienų koordinatorius savo fakultete.

„Ieškodami sąsajų su potencialiais darbdaviais, kurie studentams galėtų pasiūlyti ir praktikos, ir darbo vietą, sugalvojome KTU karjeros dienas fakultete organizuoti kartą per metus. Visada tikėjau, kad šis renginys turi vykti viso Universiteto mastu, o ne fragmentuotai atskiruose fakultetuose. Šiandien taip ir yra“, – džiaugiasi pašnekovas.

Nuo karjeros dienų iki robotų lenktynių

Aktyvus ir veiklus studentas, organizavęs karjeros dienas, kitus Universiteto renginius bei pirmąsias Lietuvoje robotų lenktynes, KTU baigė Elektrotechnikos ir automatikos valdymo technologijų bakalauro studijas.

Ten pat studijavo ir magistrantūrą, tačiau šįkart pasuko į socialinius mokslus. Tokį sprendimą jis priėmė grįžęs iš praktikos vienoje Vokietijos inžinerinės pramonės įmonių. „Po praktikos mane aplankė suvokimas, kad inžinieriaus kelias – ne man“, – apsisprendė J. Taruška.

„KTU Europos institute dėstomos magistrantūros studijos puikiai atitiko tuo metu mano einamas projektų vadovo pareigas mokslo ir technologijų parke „Technopolis“. Iš dėstytojų gaudavome pačias naujausias ir aktualiausias žinias apie tai, kas vyksta Europoje ir pasaulyje“, – prisimena pašnekovas.

Tuomet KTU absolvento karjeros kelias pasisuko dar kita linkme – 2007-iais, būdamas 26 metų, J. Taruška pradėjo dirbti tarptautinėje kompanijoje „Sandvik“. Iš 50 tūkst. įmonės darbuotojų tik du buvo lietuviai – vienas iš jų ir J. Taruška.

„Buvau atsakingas už kompanijos pardavimus, bet dirbau Lietuvoje. Vienu metu koordinavau pardavimus Baltijos regione, Rusijoje ir kitose NVS šalyse. Tuo metu taip pat buvau jauniausias pardavėjas, užėmęs tokias atsakingas pareigas, – pasakoja J. Taruška. – Šis darbas leido sukaupti didelę patirtį tarptautiniuose vandenyse: pažinau skirtingas kultūras, žmonių mentalitetus, tarptautinės organizacijos vidinę kultūrą.“

Pagrindinis J. Taruškos patarimas studentams – pažinoti visus: „Kitaip tariant, nuolat megzti pažintis, plėsti turimų kontaktų sąrašą.“

Kai į paskaitas ateina Sabonis

Sukaupęs pakankamai patirties pramonės ir verslo sektoriuose, J. Taruška nuo šio rugsėjo išbandys save ir akademiniame pasaulyje, būdamas KTU docentu-praktiku.

„Kartu su kolegomis sukūrėme unikalų studijų modulį „B2B pardavimai“ Ekonomikos ir verslo fakultete. Visas paskaitas studentams skaito verslo atstovai iš tokių įmonių kaip „Deeper“, „Girteka“, „Telia“, „FL Technics“ ir kitų. Didelė puokštė kompanijų dalinsis patirtimi apie pardavimus Europoje, Azijoje, Amerikoje, supažindins studentus su naujausiais įrankiais, aiškins, kas yra B2B pardavimai“, – kalbėjo pašnekovas.

Jo nuomone, studentai vis dar neišnaudoja labai svarbaus dalyko – bendravimo su dėstytojais. „Pavienes paskaitas studentams įvairiomis tematikomis skaitau jau apie 3 metus, tačiau po paskaitų prie manęs kaskart prieina 2 ar 3 studentai iš 50, 100 susirinkusių. Būtent tų pokalbių metu esu ne vieną studentą priėmęs ar suradęs praktikos vietą“, – nepraleisti pasitaikiusių galimybių ragina J. Taruška.

Patyręs pardavimų vadovas apgailestauja, kad studentai vis dar yra labai nedrąsūs, kuklūs: „Dar šį mėnesį mano minėto modulio vieną iš paskaitų vedė vienos didžiausių Baltijos regione transporto ir logistikos bendrovės vadovas, kurį kitomis aplinkybėmis sutikti už Universiteto sienų – studentui būtų nemenka užduotis. Apmaudu, tačiau pasibaigus užsiėmimui, studentai nepamėgino užmegzti kontakto, užduoti klausimų ar tiesiog pabendrauti.“

Tokią situaciją J. Taruška prilygina scenarijui, kai į paskaitą pakvietus Arvydą Sabonį, šalies krepšinio legendą, studentai skubėtų namo, o ne pažindintis ir bendrauti su geriausiu visų laikų Lietuvos krepšininku.

„Šiandien nueiti į paskaitas – neužtenka. Visada skatinau ir skatinsiu studentus dalyvauti įvairių organizacijų veikloje, inicijuoti ar prisidėti prie projektų įgyvendinimo, aplikuoti į neapmokamas praktikas, būti visuomeniškais, aktyviais ir taip auginti savo kontaktų ir patirties „kapitalą“, – sakė J. Taruška.

Silicio slėnis pakeitė požiūrį į karjerą

Metus JAV technologijų lopšyje – Silicio slėnyje – praleidęs J. Taruška akcentuoja, kad Amerikoje labai vertinama bet kokia galimybė užmegzti kontaktą.

„Lietuvoje po viešų paskaitų ar konferencijų prie pranešėjų po jų pranešimų prieina vos keletas susidomėjusių žmonių. Tuo tarpu Amerikoje tokiems pranešėjams neretai yra padaromi specialūs atskiri išėjimai nuo scenos tam, kad išvengti susidūrimo su dešimtimis ar šimtais klausytojų“, – į kultūrinius skirtumus dėmesį atkreipia vienas iš KTU „WANTed“ karjeros dienos 2017 konferencijos pranešėjų.

Prieš keletą metų J. Taruška su komanda buvo patekęs į vieno geriausių pasaulio verslų akseleratorių „The Alchemist“ programą, kur jiems paskaitas skaitė tokių JAV kompanijų kaip „Google“, „Yahoo“, „Twitter“ ir kitų vadovai.

„Mums prieinamas buvo ir akseleratoriaus mentorių tinklas. Pakakdavo vieno mygtuko paspaudimo susitikimui su „Amazon“, „Microsoft“ ir kitų kompanijų atstovais suorganizuoti. Kas savaitę turėdavome 3-4 susitikimus su didžiausiais inovacijų lyderiais“, – pasakoja J. Taruška.

Išgirsti daugiau apie darbą Silicio slėnyje, „LinkedIn“ socialinio tinklo siūlomas karjeros galimybes ir pavydėtiną KTU alumno J. Taruškos karjeros kelią bus galima KTU „WANTed“ karjeros dienos 2017 konferencijoje „WANTed Talks“.