REDAKCIJA REKOMENDUOJA
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Gatvė2017 m. Birželio 20 d. 16:11

Panevėžys: logistika, elektromobiliai ir parkavimas

Panevėžys

Budintis BudėtojasŠaltinis: Etaplius.lt


7299

G. Petkevičaitės-Bitės viešojoje bibliotekoje įvyko dar vienas Panevėžio miesto darnaus judumo plano (DJP) komiteto narių susitikimas-seminaras. Šįsyk – tema „Miesto logistika, parkavimas, modalinis pasiskirstymas ir elektromobiliai“.

Atvirame visuomenei renginyje aptarta miesto ir industrinių teritorijų sąveika, prekių ir paslaugų pristatymas daugiafunkcėse ir gyvenamosiose teritorijose, logistikos organizavimas, vertintas parkavimo mieste reguliavimas, galimybės plėsti elektromobilių infrastruktūrą, diskutuota apie kelionių prognozę 2030 metams.

Seminaro pradžioje buvo apžvelgta logistikos situacija. Šalies transporto sistemoje Panevėžys yra vienas svarbiausių logistikos mazgų. Pro čia eina pagrindinės Lietuvos kelių jungtys šiaurės ir rytų kryptimis, jos susijusios su pagrindiniais krovinių bei keleivių srautais iš vakarų ir pietų. Susitikimo dalyviai diskutavo, kokias problemas ir iššūkius miestui kelia logistika. Daugiausia krovinių pervežama aplinkkeliais, tad opiausia problema yra prekių pristatymas į parduotuves gyvenamosiose ir centro teritorijose, nes tai būna rytais, kai visi skuba į darbus ir mokyklas. Susitikimo dalyvių nuomone, prekių pristatymo laikas turėtų būti kontroliuojamas.

Diskutuojant apie automobilių stovėjimą įvardyta, kad labiausiai aikštelių trūksta gyvenamuosiuose rajonuose, prie ligoninės ir pramonės zonose. Dar viena problema – spūstys prie geležinkelio pervažų. Svarstydami elektromobilių naudojimo skatinimą, ant žemėlapio dalyviai žymėjo vietas, kur galėtų atsirasti elektromobilių krovos stotelės.

Anketinė gyventojų apklausa, kurioje dalyvavo apie 500 miestiečių, parodė, jog Panevėžyje net 55 proc. kelionių yra automobiliu ir tik 18 proc. pėsčiomis, 16 proc. autobusais. Dviračiais nuvažiuojama 3% kelionių. Miestiečių nuomone, DJP turėtų pasiūlyti priemones, kaip padidinti kelionių pėsčiomis skaičių iki 25 proc., autobusu iki 25 proc., dviračiu iki 6 proc. Tai galėtų būti pasiekta užtikrinant mokinių nuvežimą iki mokymosi įstaigų viešuoju transportu ar moksleivių autobusais, efektyvinant viešojo transporto tinklą, gerinant infrastruktūrą pėstiesiems ir dviratininkams.

Šios bei kitos priemonės bus pasirinktos ir išsamiai pristatytos DJP, kuris bus parengtas iki 2018 m. pradžios. Rengiant DJP organizuojami atviri susitikimai, į kuriuos kviečiami miestiečiai.

Kitas susitikimas planuojamas liepos 3 d. 15 val. G. Petkevičaitės-Bitės viešojoje bibliotekoje. Bus pristatomos visos analizės rezultatai ir pagrindinės išvados, kurių pagrindu bus rengiami darnaus judumo skatinimo mieste scenarijai.

Panevėžio miesto savivaldybės informacija



REDAKCIJA REKOMENDUOJA