Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Palangos oro uostas / Lukas Balandis/BNS / Fotobankas
Mindaugas LaurinaitisŠaltinis: Etaplius.LT
Etaplius.lt redakciją pasiekė susirūpinusios pajūrio gyventojos laiškas. Moteris skundėsi, kad pasiekti Palangos oro uostą po pandemijos tapo labai sudėtinga. Anksti ryte – 05.40 val. vykdomi reguliarūs skrydžiai iš Palangos oro uosto į Rygą ir iš ten – į Kopenhagą, tačiau atvykti tokiu metu viešuoju transportu tapo praktiškai neįmanoma.
„Skrydžiai tokiu metu vykdomi reguliariai. Ar reikia eiti pėsčiomis? Nėra jokio viešojo transporto iš Klaipėdos, Kretingos ar Palangos miestų. Visi žino, bet niekam neįdomu ir niekas nekreipia dėmesio. Važiuokite taksi ar kitaip.
Manau, kad galima organizuoti ir viešąjį transportą, taip buvo patogu pasiekti oro uostą į rytinį reisą iki pandemijos. Skrydžiai atnaujinti, bet autobusai nuimti. Puiki šių laikų strategija bei keliautojų, turistų pritraukimas į Klaipėdos apskritį“, – rašė skaitytoja.
„Tai kyla klausimas, gal susisiekimo ministerijai būtų verta iš viso uždaryti Palangos oro uostą, nes neva nėra keliaujančių iš Klaipėdos apskrities?
Problema daug kam iš keliaujančių, tik visi numoja ranka ir niekur nesikreipia, nes žino, kad tuščiai gaižtamas laikas. Vežėjai ir savivaldybės tik numoja ranka ir tiek žinių“, – piktinosi moteris.
Nepatogus maršrutas
Pasak skaitytojos, anksčiau iš Klaipėdos miesto kursuodavo Nr. 100 autobusas, kuris išvykdavo iš Klaipėdos apie 04 val. ryte ir būdavo patogus skrendant 05.40 val. arba kitu skrydžiu 07.00 val. Moters teigimu, dabar maršrutas pakeistas į Nr. 31 ir reisų mažiau.
„Man keista, juk tai tarpiniai skrydžiai, dauguma naudojasi ir tikrai vykdavo mikriukuose keleivių, tik ne visi kreipiasi, nes žino, kad nieko nepavyks, daug keliautojų kalba.
Sudėtinga pasiekti iš Kretingos, pati Palanga net vietinio maršruto neturi, nors turi oro uostą, nutolusį 10 km atstumu. Yra du vietiniai, bet laikai netinkami. Nr. 100 maršrutu pagrinde naudojosi studentai, paprasti žmonės, vyresnio amžiaus keleiviai.
Jeigu būtų reguliarūs viešinami, manau, keliaujančių atsirastų. Kiek naudojomės viešuoju transportu Vilniuje, Kaune ar kitur Europoje, neteko susidurti su tokiais nepatogumais“, – pasakojo moteris.
Sumažino pandemija
Palangos oro uostą ir Vilniaus bei Kauno oro uostus valdančios bendrovės „Lietuvos oro uostai“ atstovas žiniasklaidai Tadas Vasiliauskas portalui Etaplius.lt aiškino, kad pandemija stipriai sumažino paklausą keliauti viešuoju transportu, todėl Nr. 100 maršrutas buvo nutrauktas.
„Vis dėlto šių metų birželio pradžioje, grįžus keliautojų srautams, grįžo ir paklausa viešajam transportui bei periodinio keleivių vežimo paslaugai į ir iš oro uosto.
Iš Klaipėdos, pro Palangos miesto centrą ir vėliau į Palangos oro uostą veža maršrutinis taksi M31. Šiuo maršrutu mikroautobusas važiuoja kiekvieną savaitės dieną maždaug kas pusvalandį, pradedant nuo 6.30 val. ryte ir baigia savo darbą darbo dienomis apie 21.30 val. arba 22.20 val. savaitgaliais.
Tai iš dalies padengia keliautojų poreikius, tačiau suprantame, kad iššūkių dar yra ir apie tai kalbame su savivaldybėmis“, – teigė Tadas Vasiliauskas.
Kaip teigė Tadas Vasiliauskas, iš pajūrio regionų keleivių yra sulaukta nusiskundimų ir jie perduoti savivaldybėms. Tačiau visais atvejais galutinį sprendimą priima savivaldybės. Pati oro uosto administracija deda pastangas, kad savivaldybių atstovai žinotų apie keleivių poreikius.
„Tačiau dažniausiai pagrindiniai argumentai, kurie lemia sprendimą, yra ekonominiai, tai reiškia, kad jei konkreti savivaldybė ar jos įmonė nemato ekonominės naudos – sprendimas lieka toks, koks yra ir maršrutas nepradedamas“, – atsakymuose raštu rašė Oro uosto atstovas.
Patiria nuostolius, keleivių nėra
Klaipėdos miesto savivaldybės atstovai perdavė VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ l.e.p. direktoriaus Andriaus Samuilovo komentarą, kuriame teigiama, kad nuo rugsėjo 1 d. paankstintas reisas į Kopenhagos skrydį.
Tačiau besinaudojančių šiuo reisu beveik nėra, įmonė patiria didžiulius nuostolius. Ne ką geriau buvo ir iki pandemijos.
„Tiek dėl oro uosto, tiek suteikiant galimybę anksčiau atvykti iš Palangos į Klaipėdą. Rezultatas - 1 keleivis į oro uostą per savaitę. Šią savaitę - 0.
Bendras kombinuoto (31 maršruto pratęsimas nuo Palangos stoties iki oro uosto) važiavimo iki oro uosto rezultatas nuo birželio 1 yra apie 6 tūkstančiai eurų nuostolių.
Atskiro 100 maršruto iki pandemijos rezultatas buvo 2-3 kartus blogesnis. Bendras dienos ankstyvųjų ir vėlyvųjų reisų rezultatas – vidutiniškai 1-2 keleiviai.
Pastovūs vėlyvųjų skrydžių vėlavimai taip pat nepridėjo pozityvumo, kuomet pirmiau atskridę iš Rygos laukdavo Kopenhagos keleivių.
Įvertinę šias aplinkybes dirbame su esamu tvarkaraščiu“, – teigė Andrius Samuilovas.
Palangos miesto savivaldybės atstovai komentaro nepateikė.
Turite ką papasakoti? Nutiko nelaimė ar gal kaip tik kas nors gero? Rašykite redakcija@etaplius.lt – mums nėra mažos naujienos!