Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Asociatyvi nuotr. @ Paulius Peleckis (alfa.lt)
Reporteris MonikaŠaltinis: Etaplius.lt
Vyriausioji tarnybinės etikos komisija (VTEK) vienbalsiai nusprendė, kad Pakruojo rajono savivaldybės tarybos narys Artūras Jacevičius nepažeidė iki 2019-12-31 galiojusio Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo (VPIDVTĮ) reikalavimų vengti interesų konflikto, o šiam iškilus – nusišalinti.
Tyrimą VTEK atliko įvertinusi Pakruojo rajono savivaldybės tarybos Etikos komisijos atliktą tyrimą ir suabejojusi dėl galbūt netinkamo VPIDVTĮ nuostatų taikymo. VTEK aiškinosi situaciją, kai pernai spalį savivaldybės tarybos posėdyje svarstant sprendimo projektą, susijusį su Pakruojo rajono savivaldybės mokinių vežimo organizavimo ir važiavimo išlaidų kompensavimo tvarkos aprašo patvirtinimu, A. Jacevičius pasiūlė šį klausimą išbraukti iš darbotvarkės ir už tai balsavo. Jis taip pat balsavo prieš minėtojo aprašo patvirtinimą. A. Jacevičius dirbo keleivinio transporto paslaugas teikiančioje AB „Pakruojo transportas“.
Tiriant nenustatyta akivaizdžių ir pagrįstų duomenų, kad, balsuodamas dėl minėtojo sprendimo, A.Jacevičius priiminėjo tiesiogiai su jo privačiais interesais susijusius sprendimus.
Savivaldybės taryboje priimtas sprendimas dėl aprašo patvirtinimo yra skirtas visiems su švietimo įstaigomis sutartis sudariusiems vežėjams. VTEK vertinimu, vien fakto, kad bendrojo pobūdžio teisės aktas yra susijęs su tarybos nario darbovietės veikla, nepakanka konstatuoti buvus tiesioginį ir akivaizdų interesų konfliktą. Tiriamuoju laikotarpiu A. Jacevičius dirbo AB „Pakruojo autotransportas”, tačiau nenustatyta, kad jo veikla ar tarnybinės funkcijos šioje bendrovėje būtų tiesiogiai susiję su minėtojo aprašo taikymu, įgyvendinimu ar kontrole. Taip pat nenustatyta, kad jis būtų dalyvavęs rengiant ar derinant sprendimo projektą.
Pasak Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo, pripažindama, kad valstybinėje tarnyboje dirbantis asmuo veikė interesų konflikto situacijoje, VTEK kiekvienu atveju turi aiškiai ir nedviprasmiškai nurodyti, kokios faktinės aplinkybės patvirtina asmens turėtą turtinį ar neturtinį suinteresuotumą. Šių aplinkybių vertinimas negali būti grindžiamas prielaidomis, nerealiomis ar mažai tikėtinomis hipotetinėmis išvadomis ir spėliojimais apie valstybinėje tarnyboje dirbančio asmens galbūt turėtą ar ateityje būsiantį suinteresuotumą.