PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Gatvė2018 m. Lapkričio 7 d. 10:31

Padangų keitimo metas – ką reikėtų žinoti kiekvienam vairuotojui?

Vilnius

Pixabay.com nuotr.

Reporteris MonikaŠaltinis: Etaplius.lt


59268

Laiko pasikeisti vasarines padangas į žiemines vairuotojams liko vos kelios dienos. Nuo lapkričio 10 dienos visi į gatves išriedantys automobiliai šalyje privalo turėti žiemos sąlygoms pritaikytas padangas. Nepaisant to, ne visi vairuotojai skuba tuo pasirūpinti. Dalis dar laukia „tikros“ žiemos, kiti pasiryžta rizikuoti ir šaltuoju sezonu toliau važinėja vasarinėmis padangomis. Vis tik draudikai sako, kad tokiems vairuotojams gresia policijos nuobaudos ir problemos patekus į eismo įvykius, bet svarbiausia – jie kelia pavojų kitiems eismo dalyviams.

Padangoms – specialūs reikalavimai

Vairuotojams privalu ne tik laiku pasikeisti padangas, bet ir naudoti tokias, kurios atitinka Kelių eismo taisyklėse (KET) numatytus reikalavimus. Reikėtų nepamiršti, kad žiemą eksploatuojamų padangų protektoriaus gylis privalo būti ne mažesnis nei 3 mm. Vasarinių padangų, kuriomis važinėti leidžiama nuo balandžio 1 iki lapkričio 9 dienos, protektoriaus gylis turėtų būti ne mažesnis nei 1,6 mm. Dygliuotas padangas naudoti galima jau nuo lapkričio 1 dienos, o į gatves jomis galima važiuoti iki balandžio 9 dienos.

Vairuotojai turėtų žinoti, kad ant tos pačios automobilio ašies esančios padangos privalo būti vienodo modelio, o jų protektoriaus gylis negali skirtis daugiau nei 5 mm. Montuoti skirtingų modelių padangas galima tik ant skirtingų automobilio ašių. Svarbu ir tai, kad padangos nebūtų pernelyg nusidėvėjusios, būtų tinkamai parinktos ir sumontuotos – neliestų kėbulo ar pakabos detalių, neribotų ratų apsisukimo kampų ir neišsikištų už kėbulo ribų.

Nepasikeitę padangų gali negauti draudimo išmokos

Draudimo bendrovės ERGO Lietuvoje Transporto žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas sako, kad į prievolę naudoti sezonui tinkamas padangas vairuotojai turėtų žiūrėti atsakingai, nes nuo to priklauso jų pačių ir kitų eismo dalyvių saugumas.

„Laiku pasikeisti ir naudoti tinkamas padangas visų pirma yra svarbu dėl saugumo keliuose. Vasarinių padangų sukibimas su kelio danga žiemos sąlygomis yra gerokai prastesnis, todėl net ir menkiausia šlapdriba, iškritęs sniegas ar ypač plikledis važiavimą tokioms sąlygoms nepritaikytomis padangomis daro labai rizikingą“, – sako R. Bieliauskas.

Be to, draudimo eksperto teigimu, įvykus eismo įvykiui ir nustačius, kad jam įtakos turėjo netinkamų padangų naudojimas, kaltininkui gali būti nemokama draudimo išmoka – net, jei jis yra apsidraudęs kasko. Tuo atveju, kai netinkamomis padangomis važinėjantis avarijos kaltininkas savo transporto priemonę yra apdraudęs tik privalomuoju civilinės atsakomybės draudimu, nukentėjusiai pusei nuostoliai atlyginami, tačiau vėliau regreso tvarka jie gali būti išieškomi iš įvykį sukėlusio asmens.

Svarbu ne tik pasikeisti, bet ir tinkamai prižiūrėti

Nuobaudas už automobilio netinkamomis padangomis eksploatavimą gali skirti ir policija. Už tokį KET pažeidimą skiriama bauda gali siekti nuo 28 iki 43 eurų. Be to, tokiu atveju gali būti panaikinamas ir automobilio techninės apžiūros galiojimas.

„Reikėtų nepamiršti ne tik laiku pasikeisti padangų, bet ir užtikrinti tinkamą jų priežiūrą. Pavyzdžiui, išmontuotos sezoninės padangos iki kito rudens ar pavasario turėtų būti laikomos taip, kad jų neveiktų temperatūrų skirtumai ar drėgmė. Priešingu atveju, kitam sezonui jos jau gali būti netinkamos. Kokiu nors būdu pažeidus padangą – įvažiavus į gilesnę duobę, užvažiavus ant šaligatvio briaunos ar kitos kliūties, taip pat ant padangos paviršiaus atsiradus įtrūkimams ar guzams reikėtų kreiptis į specialistus, kad šie pažeidimus pašalintų ar padangą pakeistų“, – sako R. Bieliauskas.

Draudikų atstovo teigimu, padangoms pasenus ir nusidėvėjus saugumo sąskaita taupyti nereikėtų – verčiau įsigyti sezonui tinkančias naujas. Anot R. Bieliausko, renkantis padangas žiemos sezonui reikėtų atkreipti dėmesį į jų ženklinimą – ant jų turėtų būti snaigės arba M+S simbolis. Taip pat reikėtų įvertinti ir kitus padangų parametrus, tokius kaip pasipriešinimą riedėjimui, stabdymo savybes ir triukšmo lygį. Šios padangų charakteristikos nuo geriausios iki blogiausios vertinamos raidėmis nuo A iki F.