Paaiškėjo konkurso „Jaunasis sunkvežimių mechanikas 2023“ laimėtojas

apdovanijimas
Lietuva
Ugnė Urbonė Etaplius žurnalistas
Šaltinis:  Etaplius.LT

Lietuvoje striuka sunkiosios technikos mechanikų. Nors visuomenėje vyrauja stereotipas, kad ši specialybė nepopuliari dėl sunkaus ir specifinio darbo, specialistai atskleidžia kitą priežastį – mūsų šalyje yra tik viena profesinė mokykla, kuri rengia kvalifikuotus sunkvežimių mechanikus. Siekiant motyvuoti jaunąją kartą ir padidinti šios srities profesionalų skaičių, verslo atstovai kuria iniciatyvas ir mezga glaudų bendradarbiavimą su ugdymo įstaigomis.

Jaunimas renkasi kitą kelią

Priežasčių, kodėl mūsų šalyje ypač trūksta sunkiosios technikos mechanikų, yra ne viena. Tačiau kaip pagrindinę daugelis aukštųjų ar profesinių mokyklų įvardija atsisakymą šios krypties programos dėl nepopuliarumo. Pasak mokyklų atstovų, jaunimas renkasi kitą kryptį – lengvųjų automobilių mechaniko specialybę.

Nors sunkiosios technikos mechanikų trūkumas yra didelis, yra keletas iniciatyvų, kurios siekia padidinti šios srities specialistų skaičių Lietuvoje. Viena jų – asociacijos „Nexus Truck Lietuva“ koordinuojama „TruckLab“ akademija, savo veiklą pradėjusi 2020 metų pradžioje.

Ši iniciatyva įkurta siekiant atliepti tikslinių profesinių mokymų poreikį sunkiojo komercinio transporto rinkos dalyviams.

Sunkiojo transporto įmonių ir krovinių pervežimo verslas Lietuvoje labai reikšmingai prisideda prie BVP. Buvo atliktas tyrimas, kurio metu išsiaiškinta, kad, pavyzdžiui, Šiaulių mieste beveik ketvirtadalis visų gyventojų yra tiesiogiai arba netiesiogiai gaunantys pajamas iš krovinių pervežimo, kitaip tariant, iš sunkiosios pramonės rinkos. Tuo metu sunkiosios technikos darbuotojų – labai trūksta servisams“, – atskleidžia, iniciatyvos TruckLab“ koordinatorius, įmonės „Jupojos technika“ Plėtros ir inovacijų direktorius Remigijus Vaitkus.

Pašnekovas atskleidžia, kad jaunimas, orientuodamasis į lengvųjų automobilių mechaniko specialybę, ignoruoja šiandieninės darbo rinkos realijas: „Sunkvežimio mechanikas uždirba gerokai rimtesnius pinigus, o jų paklausa – didžiulė“.

Mokykloms trūksta mokymosi priemonių

Vienas iš „Truck Lab“ tikslų – populiarinti sunkiosios technikos mechanikų kryptį. Siekiama, kad jaunimas, įstojęs į automechanikos kryptį, galėtų rinktis sunkiojo transporto profilį. Tam, kad situacija imtų keistis, užmegzti glaudūs santykiai su dvidešimčia aukštųjų ir profesinių mokyklų.

Susidūrėme su problema, kad mokyklos neturi galimybių ruošti specialistus – nėra literatūros arba ji pasenusi, trūksta priemonių. Norėdami, kad mokyklos bent jau galėtų mokyti, teikiame joms priemones. Įrengtos specialios klasės, kuriose yra mokymosi priemonių, rengiami mokymai. Matome, kad reikalai taisosi – mokyklos bent jau įtraukia į ugdymo programą sunkiojo transporto mechaniko modulį. Tokiu būdu bent kažkiek prisiliečiama prie sunkvežimio mechaniko specialybės subtilybių. Mokyklos ragina būsimus specialistus atlikti praktiką ne tik lengvųjų automobilių autoservisuose, bet ir sunkiasvorės technikos“, – teigiamus pokyčius atskleidžia R. Vaitkus.

Asociaciją „Nexus Truck Lietuva“ vienijančios įmonės mokykloms gelbėja ne tik mokomąja medžiaga, bet ir įvairiomis specifinėmis sunkvežimių detalėmis.

Didžiųjų miestų mokyklos laikosi geriau, nes tuose miestuose yra verslo įmonių, kurios nori kažkuo prisidėti prie jaunųjų specialistų rengimo. Kalbu ne tik apie finansinę paramą, bet tokią labai apčiuopiamą, praktinę paramą, pavyzdžiui, kviečiasi moksleivius pas save, parodo, kaip realiai vyksta sunkvežimių remonto darbai. Tačiau situacija prasta mažesniuose miestuose. Bendrai, daugelio mokyklų mokomoji medžiaga būna apie tarybinius sunkvežimius“, – atskleidžia iniciatyvos „Truck Lab“ koordinatorius.

Viena iš priemonių – konkursas

Gruodžio 5 d. įvyko konkurso „Jaunasis sunkvežimių mechanikas“ finalas. Tai dar viena priemonė, skirta populiarinti sunkiosios technikos mechaniko specialybę. Šiais metais konkurse varžėsi 290 dalyvių iš 17 Lietuvos aukštųjų ir profesinių mokyklų. Anot konkurso organizatorių, pirmojo etapo metu išdalinti 6 prizų paketai, o finale susirungė 49 dalyviai.

Nuotolinis konkursas organizuojamas klausimų principu, kai dalyviai turi galimybę išsirinkti teisingą atsakymą. Svarbi klausimyno dalis – komentarai. Kai moksleiviai pasirenka neteisingą atsakymo variantą, jie gauna paaiškinimą, kad suprastų, kaip yra iš tiesų. Taigi šis konkursas kartu yra šviečiamasis“, – detalizuoja R. Vaitkus.

Anot organizatorių, konkurso finalo metu į ugdymo įstaigas, kurių moksleiviai dalyvauja konkurse, siunčiami stebėtojai – asociacijos „Nexus Truck Lietuva“ partneriai. Pastarųjų misija – užtikrinti konkurso skaidrumą.

2023-ųjų „Jaunojo sunkvežimių mechaniko“ konkurso nugalėtoju tapo antro kurso Alytaus kolegijos studentas Gantas Brazaitis. Būsimas specialistas neslepia, kad šis apdovanojimas jam – didelis siurprizas.

Nesitikėjau pasiekti tokių gerų rezultatų, bet labai tuo džiaugiuosi. Ne tik aš, džiaugiasi visa kolegija. Dalyvavau, nes jaučiuosi motyvuotas ir, žinoma, paskatino dėstytojai. O laimėjimas – svarbus šio darbo rezultatas“, – įspūdžiais pasidalijo G. Brazaitis. Automobilių transporto inžinerijos studentas dar nėra tikras, prie kokios technikos dirbs ateityje, tačiau neabejoja, kad konkurso metu įgytos žinios pravers.

 

Konkurso metu apdovanojamas ne tik būsimas specialistas, bet ir mokykla, kurios atstovai konkurse pasirodė geriausiai. Šiais metais apdovanojimą pelnė Klaipėdos valstybinė kolegija. Mokymo įstaiga į konkursą šiemet delegavo 11 studentų, 2 iš jų pateko į laimėtojų trejetuką.

Tai didelis įvertinimas tiek visai kolegijos bendruomenei, tiek Transporto inžinerijos katedrai. Didžiuojamės savo studentais. Nors mes nerengiame sunkiojo transporto specialistų, tačiau į kai kurias paskaitas integruojame mokomąją medžiagą apie tai, be to, kviečiame studentus atlikti praktikas įmonėse, kuriose remontuojama sunkioji technika. Šiai dienai matome, kad rezultatas yra“, – žurnalistams atskleidė Klaipėdos valstybinės kolegijos atstovė Jūratė Liebuvienė.

Transporto ir inžinerijos katedros vedėja džiaugiasi šio konkurso iniciatyva ir teigia, kad tai puikus verslo ir mokymo įstaigų partnerystės pavyzdys. J. Liebuvienės nuomone, kitąmet dalyvaujančių konkurse turėtų padaugėti, mat šiųmetiniai rezultatai bei laimėti prizai jaunimą įkvėpė ir motyvavo

„NexusTruck Lietuva“ asociacijos narys, serviso „Kelio servisas Panevėžyje“ vadovas Žilvinas Plikūnas pabrėžia konkurso svarbą: „Manau, kad šis konkursas labiausiai reikšmingas siekiant patikrinti jaunų specialistų, arba būsimų mechanikų, žinias. Mums, kaip verslo partneriams, svarbu, kad būtų paruošti kompetentingi specialistai, o šio konkurso metu jaunimas turi puikią progą pasitikrinti, kokias žinias ir kokį supratimą turi bei kur reikėtų pasitobulinti. Kvalifikuotų specialistų tikrai trūksta visoje Lietuvoje, todėl tokio pobūdžio konkursai yra geras paskatinimas ir motyvacija jaunimui“.

Konkursą organizuoja „NexusTruck Lietuva” ir „TruckLab”

Pagrindinis rėmėjas – sunkvežimių dalys „ROADWIN“

Daiktinius prizus tiekia:

– „ZF Aftermarket” grupė

sankabų gamintojas „VALEO“

AGM akumuliatoriai sunkvežimiams „ODYSSEY“

Variklio aušinimo ir klimato sprendimų profesionalai „NISSENS“

Sankabų, guolių ir dirželių įtempėjų gamintojai „SCHAEFFLER GROUP“

Reklama