Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Irma BagūnėŠaltinis: Etaplius.lt
Šį antradienį paaiškėjo, kaip atrodys vadinamasis Kėdainių tiltas. Daugiausia komisijos narių balsų sulaukė darbas „Santakos tiltas“. Panašu, jog ilgainiui būtent šiuo pavadinimu ir bus vadinamas Marvelę ir Vilijampolę sujungsiantis tiltas. Eismo srautus nuo miesto centro nukrausiantį tiltą planuojama pradėti statyti po 1,5 metų.
„Santakos tiltas“ surinko 99 balus iš šimto galimų. Antrosios vietos darbas „Jungtis su gamta 100“, pelnė 90 taškų. Trečioji vieta atiteko projektui „Upių verpstės“, gavusiam 73 taškus.
„Nugalėtojai pateikė originalią ir semantišką idėją. Tilto forma yra savotiška aliuzija į tarpukariu Lietuvoje gamintų ANBO lėktuvų formą, jų plastiką ir aerodinamiką. Tiek tiltų, tiek transporto ekspertai teigė, jog pastatyti tokį tiltą yra visiškai realu, tiek atsižvelgiant į jo konstrukcijos sudėtingumą, tiek ir finansinius aspektus“, – teigė vertinimo komisijos pirmininkė, architektė Jūratė Merkevičienė.
Kėdainių tilto projektavimo konkursą organizuojanti Kauno architektūros ir urbanistikos ekspertų taryba sulaukė 12 projektinių pasiūlymų, iš kurių du buvo atmesti dėl konkurso taisyklių pažeidimų. Dar vieną darbą komisija atmetė kaip neatitinkantį sąlygų.
Kodėl reikia šio tilto?
Nors Kauno miesto bendrajame plane Vilijampolę ir Marvelę jungiantis tiltas buvo numatytas dar prieš dešimtmetį, projektas visą šį laiką išgulėjo uždarytas stalčiuose.
„Svarbiausias pokytis pastačius tiltą yra susijęs su didžiuliais automobilių srautais, kurie dabar yra apgulę miesto centrą ir senamiestį. Naujasis tiltas nukraus šiuos eismo srautus. Ženkliai pagerės Šilainių ir Vilijampolės gyventojų susisiekimas su kitomis miesto dalimis“, – teigė Kauno savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Petrauskas.
Per parą Šv. Gertrūdos ir Gimnazijos gatvių sankryžą visomis kryptimis kerta apie 70 tūkstančių automobilių, iš kurių daugiau nei pusę sudaro tranzitinis transportas.
„Didžiąją dalį šių srautų nuo miesto senamiesčio nukreips naujasis tiltas. Be to pastačius tiltą atsiras nauja jungtis pėstiesiems bei dviratininkams, o tai dar labiau sutvirtins dviejų upių krantų saitus“, – pabrėžė G. Petrauskas.
Specialistų teigimu Kėdainių tiltas didžiausią transporto krūvį nuims ne tik nuo Gimnazijos ir Šv. Gertrūdos gatvių sankirtos, bet ir vadinamojo pilies žiedo, Rotušės aikštės ir jos prieigų.
Statybos už 1,5 metų
Planuojama, jog techninio tilto projekto rengimas užtruks iki 2018 metų pabaigos. Statybos darbų konkursas turėtų prasidėti 2019 metų pradžioje, o realus statybų startas – įpusėjus 2019-iesiems.
Konkurso darbus vertino komisija, sudaryta iš žinomų architektų, Kauno savivaldybės atstovų ir kitų sričių ekspertų.