Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
ELTA nuotr.
Gailė Jaruševičiūtė-MockuvienėŠaltinis: ELTA
„Mintis įstatymo projekto yra būtent tokia, kad iš gyvenimo įgūdžių programos iškelti lytiškumo ugdymo dalį ir ją integruoti į dorinį ugdymą, į tikybos ir etikos pamokas“, – Eltai teigė Mišrios Seimo narių grupės seniūnė ir viena iš įstatymo projekto iniciatorių Agnė Širinskienė.
„Tai kaip žinia, vaikai jas lanko privalomai pasirinktinai, tėveliai turi parinkti pagal savo įsitikinimus ar tikybą, ar etiką. Nuo 14 metų vaikas renkasi pats. Tai šiuo atveju integravus lytiškumo ugdymą, tiesiog atsiranda platesnė pasirinkimo galimybė tėvams ugdyti vaikus pagal savo įsitikinimus, kas Konstitucijoje yra garantuojama“, – akcentavo parlamentarė.
Politikės įsitikinimu, tai išspręstų šiuo metu dėl Gyvenimo įgūdžių programos kilusį konfliktą.
„Manau, kad tas socialinis konfliktas, kuris dabar kilo, jis gerokai sumažėtų, nes liberalūs tėveliai rinktųsi, kaip ir dabar renkasi etikos pamokas ir ten vaikas gautų tuos lytiškumo ugdymo pradmenis, tuo tarpu tėveliai, kurie nori auginti pagal savo įsitikinimus religinius ar kitokius pasirinktų tikybą“, – sakė Seimo narė.
A. Širinskienė informuoja, kad šį įstatymo projektą pasirašė praktiškai visi Seimo opozicijos atstovai, išskyrus Lietuvos socialdemokratų partijos (LSDP) frakciją. Opozicijos parengtą įstatymo projektą taip pat pasirašė ir Liberalų sąjūdžio frakcijos narys Ričardas Juška. Projekto iniciatoriams vyko surinkti 34 parlamentarų parašus.
„Manau, kad tikrai tų parašų daugės, nes pats principas, aš manau, kad sprendžia konfliktą, kuris yra kilęs visuomenėje, nes dalis tėvų yra nepatenkinti dorinio ugdymo programa, gyvenimo įgūdžio programa ir teigia, kad ji neatitinka jų įsitikinimų“, – pabrėžė parlamentarė.
Įstatymu siūloma Švietimo įstatyme įtvirtinti normą, kad į dorinio ugdymo (tikybos ir etikos) programas integruojamas socialinių ir emocinių kompetencijų ugdymo komponentas, susijęs su moksleivio lytiškumo ugdymu. Pažymima, kad tėvams pagal savo įsitikinimus renkantis dorinį ugdymą (etiką arba tikybą) jie kartu pasirinktų ir jų įsitikinimus atitinkantį lytiškumo ugdymą.
Pastaruoju metu netyla diskusijos dėl nuo rugsėjo 5, 7 ir 9 klasėse atsiradusios gyvenimo įgūdžių pamokos. Rugsėjo pradžioje socialiniuose tinkluose imta dalintis netikru dokumentu, kuriame buvo rašoma, kad naujojoje gyvenimo įgūdžių pamokoje moksleiviai bus mokomi lytiškumo „pagal LGBT ideologijos standartus“.
Nors Švietimo, mokslo ir sporto ministerija (ŠMSM) iškart pranešė, kad socialinėje erdvėje plintantis dokumentas neturi nieko bendro su tikruoju programos turiniu, dalis savivaldybių merų išreiškė kritiką ir nepasitikėjimą startavusia pamoka.